2015. szeptember 19.

1. kritika - A vámpír nem jár egyedül

Bonjour! 
Nem is tudom mit mondjak, annyira várom már, hogy mi a véleményetek a blogomról, még ha rossz is! Bármilyen visszajelzésnek örülök, vagy ötletnek, csak írjatok bátran!  És még egy dolog! A leírtakkal senkit nem akarok megbántani, ez csak az én véleményem, ha nem akarod, nem is kell figyelembe venned, csak egy visszajelzés! Nem is húzom az időt, íme a kritika:

Előszó
Őszinte leszek, fogalmam sincs hogy találtam erre a blogra, vagy mikor, de azóta olvasom, pedig a vámpírok már hidegen hagynak. Mikor kijött az Alkonyat, mármint a könyv, én is nagy fan voltam. Tulajdonképpen Meyer szerettette meg velem az olvasást. Odavoltam ezekért a lényekért, na meg Emmett-ért, aztán idővel elkezdtem más könyvekben más lényeket megismerni, és a vámpírok már nem is tűntek érdekesnek. Szóval talán ezért kezdtem el olvasni a történetet. Az emlékek miatt, kicsit nosztalgiázni. Az értékelés során vedd figyelembe, az utolsó rész, amit el tudtam olvasni, az a harmincegyedik volt! Ááá, nem pörögtem fel az elején a blog gondolatától, és beszéltem pár emberrel, hogy benne van e, dehogyiiiiis.  Most már elértünk a harmincharmadik részig!


Fejléc
A kép gyönyörű lenne, de nekem nem tetszik, hogy a rajta látható lány olyan halvány, mintha ő is a homályos háttérbe akarna süllyedni. Szerintem ha már van főszereplő a képen, akkor ő legyen jól látható. Ha egy rejtélyes emberkét szeretnénk eltüntetni, akkor még megértem, de így, hogy egyedüli szereplő... Az ilyeneket nem nagyon szeretem, bár másnak lehet, tetszene ez a hatás. A háttér és a virágok egyébként nagyon bejönnek, azt viszont nem értem, a szélét miért kellett olyan hamar bedobni. Na ezt jól megfogalmaztam. Szóval azt próbálom nektek elmondani, hogy valamit még lehetett volna a bal oldalán felülre rakni, illetve az aljára. Összességében azért nem mondhatom, hogy nem tetszik a kép, mert ellenkezőleg, csak van egy "kis" hibám. Szinte mindenbe bele kötök, főleg a kis betűkbe.
Ma sajnos a kritika kirakása előtt rá kellett döbbennem, a kép eltűnt a blogról, és most egy üres folt van ott. Nem tudom, hogy vajon az én gépem romlott el, vagy eltávolította Szinyke, minden esetre a fejléchez való gondolataimat és a képet nem tüntetem el!
Értékelés: 5/4.5


Design
Kicsit fura a modulokat bal oldalon látni, mert megszoktam, hogy itt, sőt a legtöbb helyen mindig jobbon láttam. Nem tudom szándékos e, de engem kicsit zavar a 'Menu' modulcím a menü helyett. Nem tetszik az 'információk'-nál a sok kis betű. Főleg, ha éppen arra hívjuk fel az emberek figyelmét, hogy az oldalon található dolgokat vinni, és másolni tilos. A 'Csevegő'-t én feljebb tettem volna, mert senki nem akar kilométereket letekerni az üzenet hagyásért. Az első könyvvel, amit a blogon láttam, ugyan az volt a problémám, mint a fejléccel: a szereplő el van homályosítva. Aztán felkerült helyette egy másik verzió, ami sokkal jobb! Kicsit furcsa az elrendezése, és így furán hatnak egymás mellett a szereplők. A szereplőknél örülök, hogy már bekerült Sandra és Linda, kicsit hiányoltam őket. Aztán rámentem a trailer-ekre, és itt is szitkozódtam, hogy kettő van. Ez persze nem neked szól Szinyke, csak unblock utálom őket.
Első: Nekem nem jött be. A helyesírási hibák nagyon zavartak benne, és ahhoz képest, hogy a történet igen is jó, a videóban elég laposnak lett bemutatva. A zene pedig nem illett hozzá. Picit sem.
Második: Ez határozottan jobban sikerült, de ez sem az igazi. A dal itt el lett találva, viszont a két szereplő közti vitán kívül semmit nem tudhatunk meg belőle, azt sem, hogyan kezdődött a viszály.
Értékelés: 5/4

Történet
A történet nem a megszokott vámpír-ember szerelembe esik, és boldogan élnek sztori. Nem élnek gondtalanul, mint a Cullen család, és nem is mindenki-mindenkivel egyszer összeveszik Vámpírnaplók. A kettő között talált Szinyke egy réteget, amit ki is aknáz. A történetben főleg Alice szemszögéből olvashatunk, de néha váltunk Alex-re, ritkább esetben másra. Szeretem, ha egy sztoriban van csavar, és nem mondom már meg a 10. oldalon, hogy mi lesz a vége. Itt azonban egyik meglepetés követi a másikat. Az információkat lassan adagolva kapjuk meg, és a kezdetekre is visszamegyünk. Josh és Linda számomra nem elég kidolgozott. Nem tudom pontosan mi hiányzik belőle, de üresnek érzem. Van, hogy Alice, a családjuk egy tagja, a világ legfontosabb emberének számít a szemükben, a következőben pedig hagyják, oldja meg egyedül. Jack-ről szeretnénk, na jó, én szeretnék többet megtudni, mert azon kívül, amit a főszereplőnktől megtudunk, és amit ritkán megemlít, valahogy kevésnek tűnik, ami a titokzatosságot próbálja, néha idegesítően elérni, ez pedig be is jön neki. Na ezt a mondatot a magyar tanárom soha nem láthatja, mert le kéne elemeznem a hosszúsága miatt... Sandra karaktere pedig elég hiányos számomra, de az az érzésem, a következő pár fejezetben tudjuk meg, hogy teljesen lemondhatunk e erről a vágyálomról, vagy szép fokozatosan be avat e az írónő. Mivel Alice és Alex szemszögét is olvashattuk már, elég információt tudtunk leszűrni az eseményekből, vagy épp a gondolatokból. A vadászokat pedig hiányolom, jöhetnének már, de azt hiszem most be fog teljesülni ez a 'kérésem' a következő részekben. Az események egyébként most már kissé zavarosak, mert nem tudunk semmit arról a tárgyról, de lassan úgyis kiderül... Ha van kedved, olvass bele!
Értékelés: 10/7

Ha egy zenével akarnám jellemezni a történetet...
Miért pont ez? Az élet egy csatatér. Mindenért küzdünk, és szükségünk van valakire, aki a csatában velünk van. Alice megtalálta a párját.


Interjú Szinykével

Mióta írsz? Van más blogod ezen kívül? Ha igen, mi a címük?
"Három éve írok tudatosan, de azt hiszem "tudat alatt" azóta, mióta írni tudok. Igen, kettő is, az egyiket (Kaszadémia) saját blogger nevemmel írok, de az egyik barátnőmmel közösen. A másikat (Dreams and Mistakes) ezen Lena Nellson néven futunk egy másik barátnőmmel. A Vámpír nem jár egyedül után is lesz egy másik blogom, amit egyedül fogok vezetni, de a történetről most nem akarok többet elárulni ;)."

Miért ez a sok csavar a történetben? Számíthatunk még párra?
"Nem akartam beleesni a megszokott vámpír történetbe, hogy vámpír+nem vámpír etc. És szeretem elképzelni az olvasóimat, ahogy az állukat keresik egy-egy nagyobb csavar után :D"

Jack-Alice-Alex kapcsolata elég érdekesre sikeredett. Több részlet is kiderül majd, ugye?
"A történet lassan a finishbe fordul, de még azért tervezek bele ;) Részletekre? A köztük kialakult helyzet mindannyiuknak új, egyikük sem számított erre. De igen :) "


Köszönöm a válaszokat,
xo Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése