2016. február 21.

28. kritika - Laven

Bonjour!
Íme, itt is van a következő bejegyzés, és sajnálom ezt az új rendszert, de muszáj volt ritkítani a bejegyzéseket. Köszönöm a 8820 fölötti megtekintést és a 18 feliratkozót!

Előszó
Sajnálom, hogy még csak ma teszem ki a bejegyzést, de pokolian el voltam csúszva, aminek nem az az oka, hogy nem készült el a kritika, sokkal inkább az, hogy nem teljesen, egy kis részlet még nem volt megírva, és egyszerűen szellemileg voltam kimerült. Ahogy leültem a gép elé, mindig megnyitottam a bloggert, de képtelen voltam egy betűt is lenyomni, mert sehogy sem tűnt értelmesnek egyik szó sem. Szóval inkább ezen a héten pihentem, aminek nem örülök, hiszen elpocsékolt idő, de legalább végre képes vagyok írni. Hamarosan igyekszem hozni még pár kérdőívet, illetve hétvégén a következő kritikát! Az értékelés során vedd figyelembe, hogy az utolsó rész, amit el tudtam olvasni, az a tizenötödik volt!

Fejléc
A fejléc egyrészről tetszik, másrészről azonban zavaró az aránykülönbség. Középen az a sok fa, a köddel nagyon jól meg lett oldva, illetve tetszik, hogy a felirat is hasonló, zöld árnyalatot kapott. A futó lány mellett egy kicsit több hátteret hagytam volna meg, így a fejétől jobbra egy kicsit furcsa számomra. A nyújtózkodó lánynál jelenik meg igazán a már említett arány eltérés. Bár a fejléc maga egész jó lett, illetve egyfajta küzdőszellemiséggel ruházza fel a főszereplőt, ez a kis apróság belerondít az egészbe. Kellene valami elválasztó, amivel szépen elkülönül, így nem tűnik furcsának. A kép elég egyszerű lett, mégis több dolgot ad át szerintem, mint némelyik úgymond díszesebb. Rejtelmességet áraszt a köd, a futó alak elhivatottságot és kitartást, az erdő pedig ismeretlenséget. Vagy csak most átmentem egy kicseszett elemzőbe, bármelyik előfordulhat!
Értékelés: 5/4
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjFNoynOmYW2CtA5aiOFS0NxosIesK9hVutvSoR8xnlvK4dxZVv38uYrTlIXBKysy3RfXHBdF_LshGb_XXlVp73xx69c6huOhGQRyujT1_2Qa_VQPy-jfDr1ClZxmj1ngNu_al55OeeriA/s1600/Untitledsskk.jpg

Design
A modulsáv legtetején rögtön egy megtekintéseket számláló kis dobozka van, alatta pedig az adott nap névnaposai, illetve a dátum és nap, ami elég egyedi. Ennek ellenére én ezt lejjebb vinném, hiszen vannak fontosabb modulok is ennél. A 'Szia!'-nál egy kis gyors üzenetet látni az írótól, ami bár kedves gesztus, elsőre mégis abban reménykedtem, hogy a fülszöveg az. A 'Tevékenységek'-nél van, hogy Zita jelentkezett, amit vagy legalulra tennék, vagy egy külön részleget hoznék neki létre, hogy ne legyen úgymond útba. Ezután jönnek a rendszeres olvasók, majd a 'Sziasztok!', aminél szintén egy köszönetmondó szöveg van. Ezt én összevonnám a 'Szia'-val, illetve, hogy hány megtekintés volt, azt eltüntetném onnan, hiszen a fenti dobozka erre van. Ezután jön a 'Magamról' rész, amint én teljesen lent szeretek látni, de részletkérdés. Ezután van egy menü, ami teljesen felesleges, hiszen a lap tetején már van egy, ugyanazokkal az oldalakkal. Innen én hiányolom a fülszöveget, mindenki szereti tudni, hogy pontosan milyen történetbe akar belevágni. Illetve ott van az információs menü, feltüntetve az adatokkal, és a csevegő, amiben könnyebben tud az író-olvasó/betévedő kommunikálni, például egy díj, vagy kritika miatt. Na de akkor jöjjenek az oldalak! A 'PROLÓGUS'-t én inkább egy sűrített fülszövegnek nevezném, hiszen a hossza körülbelül megfelel, egy prológusnak pedig nem felel meg, bár mi is az elvárt, ez már annyira változó manapság! A 'RÉSZEK' elég furcsán vannak feltüntetve, érdemesebb eldönteni, hogy melyik oldalra akarjuk helyezni a szöveget, és egymás alá gyűjteni, így sokkal szebb a külalak. A kritikás és díjas részleghez nem tudok mit hozzáfűzni, a 'JÁTÉK'-nál pedig egy kihívás található. A blogjaim név pedig magáért beszél, ki tudjátok találni, hogy mik vannak itt. És bár utálom a trailereket, szívesen láttam volna egyet, ami egy kis előzetest ad a sztoriról!
Értékelés: 5/3,

Történet
A történetben az egyik legnagyobb problémám, hogy bár tizenöt fejezetet olvastam, még mindig nem tudom, hogyan is néz ki az ottani világ. Az érzések nehezen jönnek át, valahogy idegennek érzem a sztorit. Okés, tudom, ez hülyén hangzik, mondhatnátok, hogy ez azért van, mert nem én írom. De az az igazság, hogy akárki írja, olvasás közben bele kell tudnia élnie magát az embernek, itt pedig néha ki tud esni az olvasó ebből a fázisból. Számomra a történet túl gyorsan halad, Rosette szinte nehézség nélkül tanul meg mindent, ami lehetetlen. És akkor ezt a két gondolatot összekötném, ugyanis egyaránt megjelenik egy résznél: a kapcsolata Austinnal egyrészről érzelemmentes, másrészről túl gyorsan jött. A szereplőkre viszonylag kitértünk, de van, akiről jobb lenne több dolgot is megtudni. Tetszik ez az állatokkal beszélgetős képesség, rengeteg jó ötlet kihozható belőle, illetve a többi varázserejéből is. Jó ötlet, hogy Rosette néha álmodik megtörtént eseményeket, így több dolgot tud az író egyszerre megjeleníteni. Zita ügyesen elkülönítette az álmokat a valóságtól, az állatokkal való kommunikálást a külvilággal. Helyesírási hibák azért akadnak, na meg a tőmondatok és félreírtak is jelen vannak, de összességében jól meg van írva. Fontos a szórend, volt néhány mondat, ami emiatt volt értelmetlen, ilyen például a "Van szükséged valamire?". A másik zavaró dolog számomra a zárójelezés volt. A novellákban, könyvekben nagyon ritka, ha egy író használ, és általában nem is ilyen okok miatt. Ezeket nyugodtan lehet kötőjellel elválasztani, esetleg vesszőt tenni, így a külalak is szebbé válik! Urchin és Austin karaktere rejtély számomra, bár volt egy kisebb magyarázat az okokra, én az nem érzem elégnek, mintha lenne még valami ok az egész cselekedetük mögött. Érdekes, hogy Wayne király néha olyan kedvében van, hogy megbeszél dolgokat Rosette-tel, néha azonban teljesen átvált egy önző fráterbe, amikor az istenért se mondana el semmit. Vele kapcsolatban már az is furcsa volt, hogy kezet ráz valakivel, figyelni kell a történetekben a pontosságra, legyen életszerű! A király akárkiről is van szó, nem fog kezet senkivel, mert hát ő a király! Nos, ha érdekel a történet, olvasd el!
Értékelés: 10/8,

Miért pont ez? "I will not make the same mistakes that you did"


Interjú Szabó Zitával

Rosette elég gyorsan elsajátította a képességeit, miért írtad meg így?
"Én igazából csak eldöntöttem hogy kipróbálom a blogolást, nincs nagy tapasztalatom a dologban, viszont eléggé türelmetlen vagyok és azt hittem, ha nem sajátította volna el őket minél előbb, nem lenne esemény a történetben. Hát azt kell mondjam tévedtem, de mivel egyre kevesebb időm van a blogolásra lehet hogy a történet befejezetlen marad. Én ezt személy szerint nagyon sajnálom."

Érdekes a tizenötödik fejezetben beállt fordulat, miért érezted szükségesnek ezt a cselekményszálat beletenni?
"Ez a történet nincs előre kitalálva. Minden új résznél keletkezik a fejemben egy gondolat, hogy hogyan folytathatnám és általában leírom azokat. Ha most megkérdeznéd hogy mi lesz a vége, arra azt mondanám hogy happy end, de nem tudnék semmi konkrétabbat megosztani veled."

Mióta írsz? Van más blogod? Ha igen, mi a címük?
"Kb. két éve írok, van még egy blogom (Invisible Girl)."

Köszönöm a válaszokat,
xo Peetagey Smile

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen a kritikát ❤️ Nagyon építő jellegű volt, remélem sok mindent meg tudok majd valósítani belőle 😊
    Interjú:
    1. Én igazából csak eldöntöttem hogy kipróbálom a blogolást, nincs nagy tapasztalatom a dologban, viszont eléggé türelmetlen vagyok és azt hittem, ha nem sajátította volna el őket minél előbb, nem lenne esemény a történetben. Hát azt kell mondjam tévedtem, de mivel egyre kevesebb időm van a blogolásra lehet hogy a történet befejezetlen marad. 😕😔 Én ezt személy szerint nagyon sajnálom 😔
    2. Ez a történet nincs előre kitalálva. Minden új résznél keletkezik a fejemben egy gondolat, hogy hogyan folytathatnám és általában leírom azokat. Ha most megkérdeznéd hogy mi lesz a vége, arra azt mondanám hogy happy end, de nem tudnék semmi konkrétabbat megosztani veled.
    3. Kb. két éve írok, van még egy blogom: www.inkinvisiblegirl.blogspot.hu

    Tényleg köszönöm hogy időt tudtál rá szánni 💕

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, drága! :)
      Nagyon szívesen, remélem segítettem:D
      Uhm, köszönöm a válaszokat, akkor már nem várok tovább az emailedre:D Máris beírom a bejegyzésbe!:D

      Törlés