2016. május 7.

40. kritika - Ikergondok

Bonjour!
Nagyon sajnálom, hogy eltűntem, de ahogy beállt a szünet, minden a nyakamba szakadt és rájöttem, hogy minden vackot meg kell csinálnom. Hétfőn volt csak időm elolvasni a blogot, aztán tepertem, hogy legalább aznap ki tudjam tenni, de rájöttem, felesleges. Már szó volt róla, hogy a vizsgáim előtt két hetente jövök, mivel szünetet nem akarok, így hát elkezdtem most. Sajnálom, hogy nem szóltam legutóbb, ha valaki várta a bejegyzést, annak köszönöm, mert legalább hitt bennem! ♥ A következő bejegyzés reményeim szerint majd 21-én jön, aztán kérdéses. Megpróbálom 4-én is, de túl közel lesz a magyar-töri alapvizsga, nagy valószínűséggel tanulni fogok akkor is. De igyekszem, amint az unokahúgom ballagása is lement, beáll hivatalosan is számomra a nyár -június 18-, már itt is vagyok és behozom a lemaradást! nyleg nem tudok mást mondani, mint hogy sajnálom, illetve köszönöm a 14.163 megtekintést! ♥ 

Előszó
Talán láttátok a jelenlegi rendelések menüben, hogy hoztam egy új szabályt. Ha meghívós a blog, akkor csak két hetet várok a meghívóra, utána törölve lesz a rendelés. Ehhez hozzátartozik, hogy üzenetet küldök, de úgy érzem szükséges volt ezt bevezetni. Nem mondom, hogy ez a kritika a meghívós blog miatt késett, mert ez nem teljesen igaz, viszont ráébresztett valamire: azért ne hogy már csak én alkalmazkodjak!:D Szóval nem húzom tovább az időt, épp eleget tettem már, és jöjjön a kritika! Az értékelés során vedd figyelembe, hogy az utolsó rész, amit el tudtam olvasni, az a hatodik volt!

Fejléc
Ami először szemet szúrt, az a link volt. Mivel az oldalon jelenik csak meg a kép, ezért teljesen felesleges rátenni, és el is csúfítja a fejlécet. A fejléc egyébként egész jó lenne, de ahogy a képre nézek, érzékelhető, észrevehető, hogy egy tehetséges szerkesztő még az elején jár a 'pályafutásában'. Azért is szeretem a fejléceket, mert egybefolynak, nem tudod megállapítani, melyik az alapkép, melyik a második, harmadik és a többi réteg. Itt azonban kivehető, ami számomra elrontja az összképet. A három karakterrel nincs semmi problémám, azonban a rózsákkal annál több. Először nem is értettem, minek kerültek rá, miért kékek, aztán rájöttem, hogy ez a főszereplő bandájára utal. A két szélső rózsa túl halvány, látszik alatta a két karakter, amitől elveszik az a rétegeltséges érzés. Ez de hülyén hangzik! Középen pedig van egy fehér folt, ami nem jöttem rá, miért van, viszont nagyon elrontja a képet. Felül fogalmam sincs, mi az a fehér csík, nekem terítőre hasonlít. Mindenképp levenném, vagyis nem tettem volna rá, mert elüt a kép hangulatától, mivel találkozik az elegáns a lazával. Demi és Jobb-Colton között van egy rész, ahol egy írás található. Nagyon megtetszett, hiszen utalhat a dalszövegekre és az üres részt is kitölti. Azonban a lány lábánál olyan, mintha az írás előtte lenne, én kicsit arrébb tettem volna. A Bal-Colton és főszereplőnk között is van egy szöveg, amit nem értek, minek került rá, szerintem felesleges. A háttérben itt is látszik egy rózsa, mögötte pedig egy utca; én csak utóbbit helyeztem volna rá, vagy a kék virágokból kevesebbet, mert így már sok van belőlük. A cím színe nem rossz, de a sötétebb rózsából van több, szóval inkább ahhoz hasonlót választottam volna. A betűtípus nem rossz, keveredett az elegancia a lazasággal, ami csak a felső csík miatt jó. Viszont nélküle inkább egy másikat választottam volna, ami sokkal jobban passzol a képhez.
Értékelés: 5/2,
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhSsxviCLCG7isTRTGcmvXUT1dp8AS81shfbylV_IeaxcsXAfe6_s9MBPDBpFQ-Cv5DesLko4M0y-82GOioO1ygnEaLFDG1Gevi8BGBl3MrziU9r4uQUWwCU0GNlyxtY0ulRyFZywGkgw/s1600-r/vegleg.png

Design
A háttér egész jó, passzol a fejléchez, azonban én egy egyszínűnek sokkal jobban örülnék. Oké, ez elég érdekes megfogalmazás, de tényleg így gondolom. Én is eleinte foltosat állítottam be, de rájöttem, hogy egyszerűbb a sima, mivel nincs elcsúszó kép, mindenhol ugyanolyan, akár nagy a képernyő, akár kicsi. A lap átlátszó, ami a sötét háttér miatt nem is lenne olyan nagy baj, így két lehetőség van. Vagy a szöveg színét változtatnám meg fehérről, vagy a lapot tenném 'átláthatatlanná', keresnék egy megfelelő színt, mert így nehezen olvasható gépről a szöveg. A szöveg helye túl nagy szerintem, és a modulsávval együtt sok helyet foglal, nagyon széles. Alapjáraton nem lenne gond, hiszen a fejléc méretét akkor tudatosan növeli a készítő -már ha tud róla, hogy kell-, így nincs üres tér. Itt azonban a kép egy kicsit túlnyúlik a szövegsávnál, a modulsáv fölöttig viszont már nem ér el.

Áh, nem, nem vagyok rajzolós kedvemben. :$ A modulsávban az első, ami megtalálható az 'Az írók', amit én legalulra tennék. Aztán jön a történetről, ahol észrevettem, hogy van a címben 'ő'. Mikor betűtípust választok, mindig csinálok egy bejegyzést, aminek a címe 'ő'-t tartalmaz, így megbizonyosodhatok róla, hogy akármit írhatok, az tökéletes lesz. Sok olyan betűtípus van, ami az 'ő, ű' betűket nem bírja, és sajnos a blogon is egy ilyen van beállítva; érdemes erre figyelni, szerintem. A fülszöveg maga érdekes, bár az alapján azt várná az ember, hogy az ott leírt eseményeket olvashatjuk. Csakhogy aki már olvasta, az tudja, hogy ezek inkább csak előzmények, ezen eléggé meglepődtem most, hogy előbb végigfutottam az 'A történetről'-ön. Aztán jön egy-egy 'Bernadett/Az ikrek főszerepében' modul, ami szerintem felesleges. Az emberek nem szokták feltüntetni, de ha mégis szeretnénk, akkor nem kell kétszer. Ezt azért mondom, mert a következő a 'Menü', amiben az első a 'Szereplők'. Itt meg lehet említeni azt, hogy kik vannak a képen, ha nagyon szeretnénk. Az adatok között van egy olyan, hogy 'hobby', ezt átírnám hobbira, illetve a 'kiegészítők' elég furcsa, ilyet nem nagyon szoktunk beletenni. Ha valakit beleteszünk a szereplők közé, nagyon fontos, hogy ki is találjunk neki egy életet, mert nem csak az adott rész erejéig él az a karakter. Így Nórinál is megadnám az összes adatot, nem csak egy részét. A végén pedig van még egy Kassai... csak nem rokona az ikreknek? Furcsa, de ilyen apró/fontos dolog nem került bele a történetbe. De a pozitívum, amit még nem is említettem! A képek nagyon tetszenek, imádom, mikor van ott kép, mégis valamilyen úton, módon a kedvencei is ott vannak a képeken, vagy mellette kép formájában. A 'Részek'-nél minden eddigi fejezet fel van tüntetve, ezzel nincs semmi probléma. Ezután már csak az 'Olvasóink', a 'Kék rózsák' és a 'Kattintások száma' modul van. Nem tudom, nekem egy kicsit össze-vissza vannak ezek, úgyhogy javasolnék egy sorrendet: történetről röviden, aztán a menü, én ide tennék egy csevegőt is, aztán a feliratkozós modul, a banda jelképe, a kattintások, végül pedig az írók. Bár előbb említettem, azért kiemelem, hogy a chat elég fontos. Így sokkal gyorsabban le lehet rendezni a gyors és rövid üzeneteket, illetve könnyebb észrevenni, mint egy kommentet.
Értékelés: 5/2

Történet
A sztori legnagyobb problémája a pontatlanság. Komolyan, szerintem tök jó történet lenne, viszont látszik, hogy nincsen jól kidolgozva. Mivel este olvastam, leírtam a telefonomba mindent, mert az első három fejezet ki is esett, a többire is csak azért emlékszem, mert reggel olvastam. Említettem, hogy egy cím alapján el tudom mondani a történetet -már ha olvastam-, illetve ha ismerem az írót, akkor fel tudom sorolni a műveit? Nem? Na mindegy, majd a másik blogomon meglátjátok! Az első fejezetben az van leírva, hogy 34 perc van hátra az óra végéig, aztán bejön az igazgatónő, beszél pár percet, majd kimegy, és hirtelen kicsöngetnek. Először is, nem telik ilyen gyorsan az idő, másodszor, nem értem, miért jött a diri. Nem derült ki, hogy András e az ofőjük, de nagy valószínűséggel nem, így nincs értelme annak, hogy elmondta neki a hírt. Amúgy is négyszemközt, vagy legalábbis nem az osztály előtt közlik az ilyet. Aztán ott van az ellenmondás, miszerint Berni utálja az előítéletes embereket, viszont azonnal elítélte az ikreket. Volt egy rész, amikor említette Ákos, hogy ő nem tud semmilyen kaját készíteni, ami elég furcsa. Tizenhét évesen azért az ember már tud készíteni pár dolgot, ha nem is tökéletesen. Elég magas volt nekem az a rész, amikor Ákosnak kellett kitennie Marci esti 'játszótársát'. Először is, undorító dolog, mikor valaki nem képes szembenézni az aktuális partnerével, és ő maga kimondani, hogy 'Bocs édes, de ennyi volt!'. Másodszor, Ákos miért teszi meg? Okés, én is szeretem a bátyámat, viszont ennyire nem. Mindenki érdemel annyit, hogy egy okot kapjon, illetve a fiú se nézheti le magát annyira, hogy eltűrje az ikre jogos pofonjait. Harmadszor, imádják az anyjukat és szerintem ez azért viszont is igaz. Akkor nincsenek kint családi fotók, amin az esti társ meglátja, hogy ketten vannak? A fiúk szemszöge sokszor elég érdekes; van, amikor tök jó, pasis megfogalmazás van, aztán egyik pillanatról a másikra jön egy buzis kifejezés, viselkedés. A másik nagy problémám a pontatlanságon kívül, de akár belült is írhatnék, mert beletartozik, az az idő, ami sokszor nincs. Nagyon megkavarja egy-két rész az olvasót, mert nincsen időrendileg leírva a sztori. Azt hiszem Berni szemszögéből olvastam az iskolás részt, aztán az egyik fiú szemszögéből visszatértem aznap reggelre. Szerintem ez eléggé összezavar mindenkit, de az is lehet, hogy csak engem. A szemszögváltásnál nagyon fontos, hogy ha le is írunk olyan eseményt, amit a másiknál már olvashattunk, ne legyen túl sok, különben felesleges! Itt is ez volt a helyzet. Az első volt mindig a lényeges, és bevallom őszintén, az utolsó két fejezetnél már átpörgettem a másodikat, mert tudtam, hogy mi van benne. Helyesírási hibákkal is tele van a történet, bár ha tippelnem kéne, azt mondanám, azért, mert telefonról írták. Fontos, hogy ha pontokat teszünk, akkor három (...) legyen, ne négy vagy kettő! A szóismétlésekre és a tőmondatokra érdemes még odafigyelni, mert azokból is volt a történetben. Ha érdekel a történet, nézz be az oldalra!
Értékelés: 10/3

Miért pont ez? " I hope you don't mind that I put down in words / How wonderful life is now you're in the world"

Interjú Lexi Cassandra Sy-jal és Tóth Ádámmal

Együtt írjátok a részeket vagy külön választottatok szereplőt?
Még nem kaptam választ!

Melyikőtök találta ki az alapszálat?
Még nem kaptam választ!

Mióta írtok? Van más blogotok? Ha igen, mi a címük?
Még nem kaptam választ!

Köszönöm a válaszokat,
xo Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése