2016. október 15.

Ti választottátok #19 - Vajon számít egy blog megítélésében a kinézet és a fejléc?

Bonjour! 
Tegnapelőtt ledöbbentem, hogy tegnap lejár a szavazás ideje, és amikor felmentem, megkönnyebbülve láttam, hogy volt még pár óra, így csak ma kell megírnom. Bár szívesen csinálok ilyen bejegyzéseket, azért sokkal jobb, ha nincs suli másnap, mert több időt tudok rászánni a bejegyzésre!

Előszó
Megmondom őszintén, nem akarom megtoldani a ti véleményeteket az enyémmel, így erre itt és most kerül szó az előszóban. Úgyhogy ha nem érdekel, kattints a folytatásra és lesd meg mások gondolatait a témáról! Ha maradtál, köszönöm és akkor nem is húzom az időt. Én azok közé tartozom, akik nem tartják fontosnak a csicsás designt, de tisztában van vele, hogy valamilyen szinten szükség van rá. Itt, illetve a másik értékelős blogomon is én kerestem össze a kódokat és alakítottam ilyenre az oldalt, mert nem érzem szükségét a túlcicomázásnak. Azonban egy könyv megvételekor is odafigyel az olvasó a borítóra, ami a blogok terén a design és a fejléc. Úgyhogy egy történetes blognál én is odafigyelek erre, egy profit kérek meg, hogy csinálja meg nekem. Persze ehhez hozzátartozik, hogy a bloggerek között ez szinte már elvárás, akár tetszik, akár nem, ez a helyzet. És még egy olyan ember is, mint én, aki keveset ad a divatra, belemegyek a játékba. Viszont szerintem senkinek nincs joga bírálni a másik designját, fejlécét. Persze nem arra gondolok, amikor egy író megkér egy másikat, hogy mondjon véleményt róla, vagy felhívják a figyelmet, hogy túl világos/sötét, ezáltal nehezen olvasható, és a többi. Hanem amikor olyanokkal jönnek, hogy nekem ez szimplán nem tetszik, ilyennek kell lennie, miért nem ilyen, stb. Oké, ritkán fordul elő, hál' isten, de azért előfordult már. Nos, ha idáig elolvastad már, akkor köszönöm a türelmed, és hagyom is, hogy folytasd mások véleményével!


Az eredmény
Ezt a kérdőívet jóval kevesebben töltötték ki, mint amit mostanában megszokhattam, ami furcsa volt. Mármint, én azt gondoltam, hogy ez egy olyan téma, ami sokak csőrét piszkálja. Mindenesetre köszönöm azoknak, akik kitöltötték, és akkor lássuk az eredményt!
  1. Az oldalad(id)on csak a történet van?
    • Nem, ott van még a design! - 2 válasz
    • Természetesen van fejlécem is! - 2 válasz
    • Fejléc és design egyaránt van. - 8 válasz
    • Csak a történet. - 1 válasz
  2. Szerinted fontos, hogy az egész oldal jól nézzen ki?
    • Persze! - 2 válasz
    • Hát, nem árt, ha kinéz valahogy. - 11 válasz
    • Szerintem egyáltalán nem fontos. - 0 válasz
  3. Mit gondolsz azokról, akik udvariasan, vagy épp bunkón közlik, hogy csinálj valamit az oldalad kinézetével?
    • Egyáltalán nem érdekel, nekem ahogy van, úgy tetszik, ezért csináltam/csináltattam olyanra! - 4 válasz
    • Rosszul szokott esni, néha változtatok egy-két dolgon ilyenkor. - 6 válasz
    • Egyértelműen változtatok, első az olvasó! - 3 válasz
  4. Te elvárod, hogy egy oldalon meglegyen ez a két dolog? Miért?
    • "Ha a történet látványos, nincs szükség felesleges cicomára, és nem mindenkiben van meg a tehetség a designhoz, de nem árt ha az oldal rendezett."
    • "Egy szó. Igényesség. Meg hát... olyan szépek azok a dizik :3"
    • "Nem,nem várom el,mert nekem sem mondták még soha. Persze ha mondanák sem várnám el,ha olvasható,felőlem aztán bárhogy kinézhet. Csak olvasható legyen és ne ízléstelen."
    • "A fejléc nem olyan fontos, ha pl. egy szép kódos design a háttér. néha a fejléc ki is lóg, szerintem nem alapfeltétel. A design annyiban fontos, hogy ha egy összecsapott vagy nagyon amatőr design-t látsz egy oldalon nem biztos, hogy megállsz ott mert taszító és a szövegtől sem vársz többet. Illetve még zavarók az olyan design-ok, amik rikítóak, vagy bántják a szemet. Ne essünk túlzásba." 
    • "Nem feltétlen. Elvégre azért blog, hogy olvassuk. Nem azért, hogy a kinézetén csámcsogjunk. Mindenki ízlés szerint vezeti a blogját, ha valakinek úgy tetszik, ahogy van, az teljesen megfelelő."
    • "Igen, elvárom. Szeretem, ha a blogom a történet stílusát, hangulatát tükrözzi, ezzel is sugalva az olvasónak, hogy vajon milyen fajta blogra tévedhetett."
  5. Mit gondolsz, van joga bírálni az embereknek a blogot, ha nincsenek meg ezek a dolgok? (Kérés nem számít!)
    • Igen, miért ne mondhatná meg az ember, ha van véleménye? - 2 válasz
    • Néha jól esne kiírni, de semmi közöm hozzá, a történet a lényeg... - 9 válasz
    • Egyáltalán nincs hozzá köze senkinek, így felesleges lenne megírni. - 2 válasz
  6. Szoktál a külcsín alapján ítélni?
    • Persze, ki lehet következtetni belőle, hogy milyen is az a blog. - 0 válasz
    • Néha előfordul, hogy ez alapján bírálom. - 10 válasz
    • Soha! Egy blogon a történet a lényeg! - 3 válasz
  7. Ha szeretnél még valamit mondani a témáról, tedd meg!
    • "A design annyiban fontos, hogy az fogja meg az embert legelőször, azt pillantjuk meg és akarva, akaratlan vélemény alakul ki a fejünkben a blogról. De nem szabad átesni a ló túloldalára és a szöveg helyett arra helyezni a hangsúlyt."
    • "Jó lenne, ha a bloggerek maguk miatt írnának és nem azért, hogy a másiknak megfeleljenek. A design csak egy extra dolog, nem kell túlzásba vinni!"
    • "A harmadik kérdésnél szerintem lehetett volna akár egy "egyéb" vagy egy megfogadom pontot is csinálni, hisz nem feltétlenül esik rosszul egy-egy burkolt tanács az írónak, viszont az se igaz, hogy mindent az olvasóért, hisz az egyéniség csorbítással járhat."

Remélem tetszett a bejegyzés,
xo Peetagey Smile

2 megjegyzés:

  1. Szerintem a design egy olyan eszköz, amit használhatunk arra, hogy a történet "beszéljen" a szavakon kívül.
    Szövegtördeléssel, háttérrel, színekkel, betű tipussal lehet sugallni valamit, amit aztán elmond a szöveg is, de a designnal teljesebb képet adhatunk.
    Szerintem kár volna nem használni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!:)
      Persze, megvan a maga haszna, ezt aláírom. Viszont amikor a kérdőív készült, akkor pont olvastam valahol, hogy mennyire fontos a design, stb. Én pedig úgy gondoltam, hogy ez már egy kicsit túlzás, mert azért nem abból áll minden. Úgyhogy kíváncsi voltam az emberek véleményére, az enyémet is beletettem és ennyi:D
      És ez szíved joga eldönteni, ahogyan a többieknek is. :)

      Törlés