2016. december 30.

62. kritika - Diamond Queen

Bonjour!
Mivel tegnap kicsit elhúztam az időt a könyvvel, inkább bele sem kezdtem fáradtan az újraolvasásba, nem akartam ezzel elrontani. Úgyhogy ma kerítettem rá sort és hoztam is az értékelést.

Előszó
A blog megnyitása óta jelen vagyok, mint olvasó és én nagyon szeretem ezt a történetet, úgyhogy nagyon fura volt úgy olvasni és írni az értékelést. Vagy inkább az, hogy egy teljesen más szemmel nézzem az egészet, mintha teljesen ismeretlen lenne a sztori. De egyszerre tök jó is ez!:D Az értékelés során vedd figyelembe, az utolsó rész, amit el tudtam olvasni, az a negyedik volt!

Fejléc
Nyílt titok, hogy csodálatosak Bella fejlécei, én pedig odavagyok értük, és ezzel a fejléccel sem hazudtolta meg magát. Magán a fejlécen kicsit furán hat a kék cím, azonban a designnal együtt nagyon szépen mutat. Lehet, csak én képzelek bele sokat, de az, hogy két kép is van a lányról, azt az érzést kelti bennem, mintha Abby két arcára utalna. A kavargó háttér is nagyon jól néz ki, bár kevés dolgot lehet csak látni, mint az óra, vagy a ház fala.
Értékelés: 5/5*
 http://funkyimg.com/i/2cjuR.png

Design
A fejléc fölött rögtön ott van a menü, amivel rögtön gondom is akart. Szerintem egy picit kicsi mérete, növelném, így jobban olvasható lenne a szöveg. Az első oldal a 'Fejezetek', ahol csak a prológus linkje található, én pótolnám az elmaradást. A 'Karakterek'-nél a képek nagy része nem látható, és mivel csak előtte olvasható a szöveg, olyan, mintha üres lenne. Itt is az a gondom, hogy nagyon kicsik a betűk, és lehet, én vagyok hebás, de nem tudom elolvasni. Az 'Ahol elérhettek' menüpont az email címet, a Facebook profilt, illetve további blogokat tartalmat, míg a 'Társoldalam'-on Bella másik története kap egy kis helyet. Az oldalsáv első pontja a 'Fülszöveg', ezt követi a 'Múlt', amit talán egy kicsit lejjebb vinnék, tekintve, hogy a 'Csapattagok', a 'Chat' csak ezután jön. Végül pedig ott vannak a 'Cserék' és az 'Író', ezekről szintén nem tudok beszélni.
Értékelés: 5/5,

Történet
A sztorit kezdetektől fogva nyomon követem, így újra kellett olvasnom, hogy kicsit kritikusabb szemmel vizsgáljam. Ami eredményesebb, mint hittem. Nem gondoltam volna, hogy helyesírás, elgépelés terén ennyire kikapcsolok, mikor nem kritika miatt olvasok egy blogot, mert most szinte az összesre emlékszem, amit másodszori olvasás előtt nem mondhattam el magamról. Viszonylag kevés fejezet került még fel, így talán rövid lesz az értékelés, de ez mindig a végén derül csak ki.:D A prológus nekem egy kicsit unalmas volt, mert nem olyan töményen, de kicsit hajazott a felsorolásra. Na jó, ez egy csöppet túlzás, hiszen azért rendesen meg volt fogalmazva, csak furcsa, hogy míg itt egy fejezet alatt hónapokat ugrunk, vagy legalábbis egy bizonyos időszakot, addig innentől kezdve sokkal lassabban haladunk. Persze ott van ennek a jó oldala is, hiszen felesleges lett volna nagyon részletesen elmesélni az új suli előtti és a 'türelmi' időszakot. A főszereplő egy nagyon törekvő, akaratos, mindenkin átgázoló lány és néha ez olyan jól megnyilvánult! Nem tudom, szándékos volt-e, de ugye van az a mondás, hogy 'Én szamár, mindig utolsó', és az egyik részben először sorolta magát Abby és hirtelen az villant be, hogy még illik is ez a karakteréhez, mert saját maga a legfontosabb. Mikor olvastam, hogy bálkirálynő akar lenni a lány, kezdetben rettegtem, hogy egy nagyon egyhangú sztori lesz, ami csak erre koncentrál, ki sem használva a lehetőséget, hogy ennek ára van. Tetszik, hogy nem marad el a szokásos mocskolódás, mert lássuk be, ez minden iskolában megtalálható, még akkor is, ha új vagy. Illetve ott van a pomponlány csapat, az újság, amik szintén az iskola velejárói, már amelyiknek, és bár furcsa, mert ritkán jelennek meg a blogokban, sztorikban, mégis tetszik. Főleg, hogy Abby a része akar lenni, hiszen ez tökéletesen illik a karakteréhez. Hű, nem is tudom, mit írjak, mert nagyon gyerekcipőben jár még a blog. A szereplők közül Anne-t kell kiemelnem, Mike anyját, őt nagyon megkedveltem már első megjelenésekor! A fia még egy kicsit inkább a semleges kategóriában van, kíváncsi vagyok, a későbbiekben mire számíthatunk tőle. Na meg ott van a negyedik fejezet befejezése, ami böki a csőrömet, és eléggé érdekel már, mégis mi a magyarázat... :3 Ha érdekel a történet, érdemes benézni Bellához!
Értékelés: 10/10,

Miért pont ez? "Who cares what they see? / Who cares what they know? / Your first name is Free / Last name is Dom / We choose to believe / In where we're from"


Interjú Bella Stewart-tal

Nicole már többször is szóba került, mint ellenség, de pontosan még nem tudjuk, mi is történt a két lány között. Sor kerül majd erre?
"Nicole szerintem maradandó ellenség lesz, legalábbis eddig mindenképp azt gondolom, hogy ő a "kellő rossz" ebbe a történetbe. Aztán ha a fantáziám más talál ki vagy máshogy alakítja a szálakat, akkor majd meglátjuk, mi lesz. De majd mindenképp sor kerül a konfliktus okára is. "

Abby fő célja, hogy bálkirálynő legyen; a történet csak eddig az eseményig tart, vagy egészen az érettségiig, esetleg még annál is tovább?
"Hát úgy gondoltam, hogy érettségiig viszem, nem hinném, hogy több része lesz. Maximum ha két részre bontom ezt. De egyébként nem. "

Mivel egy másik blogodról már írtam kritikát, a szokásos mióta írsz dolgot mellőzném! Inkább arra lennék kíváncsi, mekkora szerepe lesz a pomponlányoknak és magának a csapatnak? Egyre többet jelennek meg a történetben, így kezd érdekelni a dolog.
"Elég nagy szerepet kapnak majd és valószínűleg rengeteg örömteli pillanatban is szerepelni fognak. Emellett kicsit több életet hoznak a történetbe."

Köszönöm a válaszokat,
xo Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése