2017. április 2.

66. kritika - Bella naplója

Bonjour!
Gyerekek, én akkora egy kretén vagyok! Nem elég, hogy vasárnap este jöttem rá, hogy amúgy nem szombat van, de még rossz blogot is kezdtem el! Szóval fantasztikusan kicsúsztam az időből, amiért elnézéseteket kérem, főleg mivel vártam pár napot a válaszokra is

Előszó
Azt hiszen, nincs értelme nagyon húzni az előszót, fentebb mindent leírtam. Amit még tudnotok kell, hogy jövőhéten szerdán kampánynap, szóval jelenleg arra koncentrálok! Éppen ezért, elnézést, ha későn reagálok egy üzenetre vagy csúszok, igyekszem kicsit összeszedettebb lenni! Az értékelés során vedd figyelembe, az utolsó rész, amit el tudtam olvasni, az a Pletykák (November 5., Szerda) volt!

Fejléc
A fejléc tulajdonképpen egy egyszerű kép, azonban ott van rajta egy szöveg, ami kicsit sem függ össze a történettel. Éppen ezért vagy egy másik képet választanék, vagy felkérnék egy profit, hogy készítsen egyet. Ugyan a cím nem ezen van rajta, az oldalon látható. Szerintem nagyon kicsi a képhez képest, így a méretét nagyítanám. A betűtípus nekem tetszik, illetve passzol is a történethez! És mivel nem megy az értékelés, ezt inkább mellőzném. A meglátásaim ezzel kapcsolatban ott vannak, de őszintén szólva, nem tudom, mennyire kéne ezt értékelnem, napok után is teljesen tanácstalan vagyok.
Értékelés
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhpfrkSaGhPj7EzegjA62u5SV1XvKBa-a3bm-QMJHZ28OoYuaHaayMhmANInSHZgjJxuDP9qxRIBq9ftdz6V5_0EfS4_frdXA4TR3yPY1j2Pi9X59T3LGMoTW7ZplVrHHkQJX1FCArT26c/s1600/selena-gomez-gala-magazine-photoshoot-march-2011-10.jpg
Design
Kezdjük a háttérrel; bár nagyon jó kép, kicsi, így nem fedi az egész az egész oldalt és csúnyán mutat. Én megváltoztatnám egy egyszínű háttérre, hiszen az a legegyszerűbb, vagy egy sokkal nagyobb képet tennék be. Az oldalsáv első modulja a 'Story', amit én átírnék sztorira, mégiscsak magyarosabb. Bár a fülszövegben is vannak helyesírási hibák, nekem inkább az nem tetszett benne, hogy túl sokat árul. Körülbelül a felétől kezdve már olyan események jelennek meg benne, ami még a történetben sem történt meg, pedig azért elég sok bejegyzés fent van már. Aztán ott van az 'Oldalak', és azon belül a 'Szereplők'. Itt rengeteg információ van a karakterekről, amik a történetben is kiderülhetnek, illetve Bence képe nem jön be. A 'Részek' oldalon kint van az összes eddigi bejegyzés, és bár nincsenek számozva és becímkézve, pontosan ez tetszik, mert olyan naplószerűvé válik. Nincs minden nap mondanivaló, a tartalom se mindig sok és erről tényleg egy napló jut eszembe! A 'Figyelmeztetés és tudnivalók'-ról nem igazán tudok mit mondani - talán csak annyit, hogy az eleje olyan, mintha szövegkiemelővel valaki végigfutott volna rajta -, de a 'Rendszeres olvasókról', a 'Chat :)'-ről, a 'Google+ followers'-ről, a  'Történet elrendezése sorban'-ról, a 'Jó blogok'-ról, az 'Összes oldalmegjelenítés'-ről, a 'Népszerű bejegyzések'-ről, a 'Magamról'-ról és a 'Blogarchívum'-ról nem tudok beszélni.
Értékelés: 5/4,

Történet
A történet maga nekem tetszene, hiszen egy egyszerű gimis sztori, de nem is tudom, hogy fogalmazzam meg finoman... Nekem ez gyerekes. Vannak bizonyos mondatok, gondolatok, lereagálások, amiket én, a mai fejemmel nem értek, de lehet, hogy hetedikben én is ilyen voltam. Ami a legjobban idegesített, az a sok márka. A kelleténél többször volt megemlítve, ami a végére elég zavaróvá vált. A gondolatok is csapongóak, összevissza vannak a gondolatok, van, hogy egy mondatban olyan dolgok vannak, amik egyáltalán nem passzolnak a másikhoz, ráadásul szinte egyáltalán nincsenek leírások. Ha nem lennének képek, azt se tudnám, ki hogyan néz ki, ami nekem hiányzik. És nem csak ezért, de kevesebb képet, gift tennék bele, mert néha sok volt belőle, némelyik pedig be sem jön. Több helyen is előfordult, főleg az elején, hogy túl lett magyarázva egy-egy jelenet vagy épp mondanivaló, ami szerintem felesleges. Lehet, sőt biztos, hogy az én változtam, de nem emlékszem, hogy hetedikben lettek volna helyes és izmos srácok, de még ha voltak is, életemben nem hallottam még őket bókolni, főleg nem ebben a telefonokkal teli világban! És nem tudom, ki hogy van vele, én még egy korombelit se nagyon szoktam pasinak nevezni, inkább  a huszonévesektől kezdve mondanám a fiúkat annak. Persze ez az én személyes véleményem, ami nem szerves része a kritikának, de azért na! Jól esett kiírni!:D Néha olyan érzésem volt, mintha egy vázlatot olvasnék, megvolt az elképzelés, de a kivitelezést hiányosnak éreztem. Feltűnt, hogy Szent Johanna Gimisen pontozza a főszereplő a napját, ami egy pontig nálam a nem tetszik kategóriába tartozott. Amíg meg nem lett említve a könyv. Mert így ne ma másolás érzet dominált, hanem az, hogy igen, a főszereplő olvasta és még mindig olvassa a köteteket, bejött neki az a módszer, esetleg a példaképe Reni, ezért utánozza őt. És valahogy egy a kis különbség tetszett nekem. A karakterek között van néhány srác, aki nagyon tetszett, egyszerűen bírom a stílusukat, viszont Dominik... Nos enyhén szólva egy taplónak tűnik. Én inkább Bence párti vagyok!:D Az is tetszik, hogy ilyen fiatalok a karakterek, mert ritkán olvashatunk róluk. Ugyanakkor ennek is megvan a veszélye, mert van teljesen logikátlan, vagy túl felnőttes lesz. Ha viszont nem, akkor tökély! A szöveget sorkizártra állítanám, ha olyan hatást akarok kelteni, hogy ez egy gépen íródó napló. Ha viszont egy normális naplóra akar hajazni, akkor egy olyan betűtípust választanék, ami könnyen olvasható, mégis úgy tűnik, mintha tényleg valaki kézzel írta volna. Ebben az esetben pedig hagynám így a szöveget. A helyesírásra viszont oda kell figyelni, mert voltak helytelen szavak, szóismétlések, illetve a pontoknál is elég három, nem kell se többet, se kevesebbet írni... ;) A gondolatjeleknél amire nagyon ügyelni kell, hogy ha lezárjuk egy ponttal vagy akármivel a mondatot, utána ne használjunk kis betűt. Ugyanígy az ellentéte is igaz, ha nem zárjuk le a mondatot, nem szabad nagy betűt használni. Ha érdekel a történet, szerintem érdemes benézni.
Értékelés: 10/4

Miért pont ez? "Time has never been my best suit. / Now I've got everything except you."


Interjú Miss Alisonnal

A történetet naplószerűen írod le, így eszembe jutott, hogy vajon rólad szól-e? Szóval megkérdeztem.:D
"Nem, nem rólam szól.Teljesen egy kitalált személy a főszereplő, de vannak benne olyan dolgok amiket azért a saját életemből csempészek bele."

Érdekes, hogy általános iskolásokról szól a sztori, ritkán választ bárki is ilyen fiatal karaktereket főszereplőnek. Miért éppen erre a korosztályra esett a választás?
"Éppen én is általános iskolás voltam, szóval gondoltam kezdem onnan a történetet és majd velem együtt nő fel a szereplő is...bár ez sajnos nem így lett, mert eléggé elcsúsztam a történettel. :/"

Mióta írsz? Van más blogod? Ha igen, mi a címük?
"Csak ez az egy blogom van, 2014 nyarán kezdtem el és egy kisebb szerelmi bánat miatt. Mivel nyáron egy csomó időm volt, főleg a fantáziálásra, így egy nagyon jó és izgi történet állt össze a fejemben. Gondoltam ezt nem csak magamnak akarom megtartani, hanem megosztani a világgal. De sajnos még nagyon le vagyok maradva a történettel és még semmi nem indult el a sztoriban...de igyekszem és nyáron újra vissza térek. ;) "

Köszönöm a válaszokat,
xo Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése