2017. március 22.

Ti választottátok #26 - A bloggerek nagy reménysége, avagy az Aranymosásról

Bonjour!
Tudom, hogy volt egy kis csúszás, ezért elnézést kérek! Azonban itt van egy vegyes érzelmekkel teli bejegyzés, ahol pozitív és negatív gondolatok egyaránt vannak!

Előszó
A téma számomra egy kicsit személyes, hiszen anno én is pályáztam, úgyhogy vannak személyes tapasztalatok, amit szintén leírok majd, ki tudja, kinek válik hasznára? Szerintem senkinek, de azért kell egy bevezető a kérdések és válaszok előtt. Több ember posztját is láttam a facebook csoportokba, így meglepett, hogy viszonylag kevesen töltötték ki. Viszooont, köszönök itt is minden kitöltést!

Az eredmény
Én még a IV. Aranymosásra jelentkeztem és szerintem nagyon sok mese volt abban az évben. Legalábbis nekem nagyon megmaradt, hogy felmentem az oldalra és mese, mese, mese és mily' meglepő MESE! Persze lehet, hogy csak annyira a romantika, sci-fi, akció és hasonló témákra fókuszáltam, hogy váratlanul értek a mesék, ezért ragadt meg. Amikor beküldtem a történetet - nagyon kicentiztem -, kaptam egy automatikus levelet, miszerint megérkezett a regényem és általános infók voltak benne, hogy mikor kezdik az olvasást, illetve nyugodtan lehet nekik írni, szerintem a szokásos, udvarias levél. Aztán rengeteg idő telt el, mégis kevés ahhoz képest, mennyi munka várt a három lektorra. Engem például nagyon frusztrált, hogy csak a jók kerültek ki, mert folyton csak láttam, hogy igen, ez másé, oké, ez is, na majd talán a következő. És ugye a remény mindig ott volt, bár a vége felé azért kezdtem rájönni, hogy hiába reménykedek. Nem tudom, vajon olyan sorrendben haladtak-e a lektorok, ahogyan beküldték a történeteket, és mikor válaszoltak, de humánusabb módszernek tűnik, hogy nem kínzom tovább az embert, inkább amint végeztem, küldöm neki az elutasító levelet. Szóval ha ez nem így van, biztos, hogy erre változtatnám. Csak hát ugye fogalmam sincs, hogyan működik a lektorálás náluk. Aztán végül az elutasító levélben több linket is kap az ember, az egyiken több segítő bejegyzést olvashatunk, lehetőség van egy lektor "bérlésre", hogy segítsen, erről pedig itt olvashattok. Továbbá említették még az Aranymosás bejegyzéseit, hiszen ebből is tanulhat az ember. Persze ott volt még az udvarias körítés is, de nagyjából ez volt a lényeg. Jesszusom, nekem nagyon újak ezek az oldalak!:D Alig voltam fiatalabb, de akkor is emlékszem, hogy felhúztam az orromat és mennyire dühös voltam, hogy elutasítanak, pedig később magamtól is rájöttem, hogy pocsék egy sztori volt! Én a legjobban azt sajnáltam és ki tudja, mennyire még most is, hogy nem írták meg a véleményüket a történetről. Persze ennek olvasható az oka és érthető is, de a kulturáltan viselkedők nem hibáztathatóak azért, mert néhányan nem képesek elviselni a véleményt! Szóval én ezt fájlaltam, de valamilyen szinten jó is, mert legalább időnként gondolkoztam rajta és magamtól is kezdtem rájönni a hibákra. Összességében szerintem nem rossz az Aranymosás, egy próbát megér azoknak, akik gondolkodnak rajta, viszont arra készüljetek fel, hogy nincs külön véleményezés! Erre szerintem mindenkinek fel kell készülnie, mert mégis csak egy fájó pont, hogy elutasítanak és pont. Úgy tűnik, mintha te évszázadokig dolgoznál vele, aztán egy másodpercnél is kevesebb idő alatt utasítanának el. Vagy csak ez velem volt így, nem tudom. Viszont kiderül, mert jönnek a kérdések és a válaszok!
  1. Küldtél már be művet a pályázatra?
    • Igen, küldtem már be. - 2 válasz
    • Nem, de szeretnék. - 19 válasz
    • Nem, és nem is szeretnék jelentkezni. - 8 válasz
Akik igenlő választ adtak
  1. Milyen tapasztalataid vannak a pályázattal kapcsolatban?
    • "Ez az első pályázatom, még várom a visszajelzést"
    • "jó hatásuk van"
  2. Attól függetlenül, hogy meddig jutottál, szerinted volt értelme beküldeni a műved, hasznodra vált? Miben mutatkozik ez meg?
    • "Még nem tudom az eredményt, de hasznomra vált, mert végre volt célom, befejeztem egy művet, mert a pályázat ösztönzött. Ha az első körben ki is esem, ezt már nem veheti el tőlem senki."
    • "nem feltétlenül"
  3. Mit tartasz a pályázat legnagyobb gyengeségének?
    • "Talán azt, hogy csak évente egyszer van :D "
    • "nem tudom beosztani az időm"
  4. Mi az, ami tetszik a pályázatban?
    • "Az, hogy reményt ad, vesztenivaló pedig igazából nincs, ez egy lehetőség. "
    • "az adrenalin"
  5. Szeretnél még valamit mondani? Ha nem, akkor csak hagyd ki, légy szíves! 

Akik szeretnének beküldeni
  1. Miért szeretnél megpróbálkozni a pályázattal?
    • "Mert jó lehetőségnek tartom a fiókban lapuló történeteknek"
    • "Azért szeretnék jelentkezni erre a pályázatra, mert nagy álmom, hogy egyszer kiadhassam életem első regényét. Másodszor pedig azt mondták, hogy van hozzá tehetségem, így meg szeretném próbálni. Semmit nem veszítek vele és egy ilyen lehetőséget nem szeretnék elszalasztani. Minden esélyt meg kell ragadni ahhoz, hogy elérjünk valamit az életbe. Ezért szeretnék jelentkezni. "
    • "Mert itthon máshogy kiadatni szinte lehetetlen, a magánkiadás pedig... heh... na arról inkább ne beszéljünk"
    • "Mert úgy érzem lenne tehetségem ahhoz hogy kiadják a könyvem"
    • "Hátha sikerül"
    • "Régóta álmodozom könyvkiadásról, és ez is remek lehetőség."
    • "Sajnos egy könyv kiadása nagy költséggel jár. Ha jó a mű, az pályázaton keresztül is eljut az emberekhez. Ha nem, akkor marad az internet."
    • "Az Aranymosás azon kevés pályázatok egyike, ahol felfedezhetik a magyar írókat."
    • "Nem tehetős családból származom, megtanultam azt is, hogy amit könnyen kapsz nem akkora öröm."
    • "Hátha sikerem lesz. Nagy álmom, hogy legyen egy kiadott könyvem"
    • "Sok hobbit kipróbáltam, de a történetek írása sosem fakult ki az életemből. Egy könyv megírása újabb elérendő kihívás a számomra, és ha már ott van egy kész könyv, akkor miért ne? :)"
    • "Manapság ha egy írónak nincsen annyi jövedelme akkor szinte képtelenség máshogy kiadatni egy könyvet. "
    • "Mert szeretném, hogy kiadják a regényemet."
    • "Hogy megtudjam mennyire írok jól, érdemes-e folytatni."
    • "Szeretném tapasztalt, a témával foglalkozó emberek véleményét megtudni az írásomról."
    • "Elsősorban megnézni, hogy milyen szinten állok az írással, másrészt örülnék, ha egyik művem nyomtatásban is megjelenthetne. Illetve a mai magyar könyvpiacon ismeretlen szerzőként ez az egyik legnagyobb lehetőség."
    • "Hogy megmérettessem magam."
  2. Saját döntés volt, vagy biztattak, hogy jelentkezz?
    • "Saját döntés."
    • "Önmagam éreznék hozzá elég motivációt"
    • "Saját döntés, de mellette még a barátaim is biztattak, hogy igen is van helyem azon a "versenyen" és induljak majd el, hogy ha kész lesz a regény teljes egészében."
    • "saját"
    • "Saját döntés volt"
    • "Saját, sajnos nincsen egyáltalán támogatóm ilyen téren"
    • "Saját döntés, de persze vannak, akik biztatnak."
    • "Saját döntés"
    • "Saját döntés de sokan bíztatnak :)"
    • "Saját döntés, de rengeteg biztató és támogató ember áll mögöttem."
    • "Saját, de többen is mondták, hogy sikerem lenne."
    • "Saját."
    • "Nem jelentkeztem, de saját döntés"
    • "Is-is."
    • "Saját döntés"
    • "Saját döntés. Inkább lebeszélni akarnak róla."
  3. Van esetleg valami, ami nem tetszik a pályázatban?
    • "-"
    • "Talán az mostaninál bevezetett körítés furcsa egy kicsit"
    • "Egyelőre még nem találkoztam olyan dologgal."
    • "Maradjunk annyiban, hogy az egész kiadó kapcsán egyedül az Aranymosást tartom jónak"
    • "Értem, hogy ki kell szűrni jobban a legjobbakat, de túl szigorú a rendszer"
    • "Magával a kiadóval vannak problémáim, a könyv témákkal, amiket kiadtak, de hát a remény hal meg utoljára "
    • "Talán az, hogy olyan sokáig tart. De amennyi mű van, ezen nem is csodálkozom."
    • "Az, hogy részlet alapján döntenek. Van egy olyan érzésem, hogy biztosan nem a legjobban elkapott vagy érzelmesebb részt raknak ki..."
    • "Nem ismerem annyira."
    • "Hogy csak egy könyvet adnak ki :D"
    • "Nincs."
    • "nincs"
    • "A mostani újítás, hogy olvasói véleményt is kell mellékelni. Ha az írás nem lehet publikálva, akkor mégis hogy várják el, hogy teljesen objektív véleményeket csatoljak, vagy amennyiben az objektivitás nem elvárás, akkor mi értelme van?"
    • "Nem látok a sorok közé, de amit eddig láttam, az határozottan korrektnek tűnt számomra."
    • "Nincs problémám a pályázat levezénylésével. "
  4. Mi az, ami a legjobban tetszik benne?
    • "Hogy mindenki egyenlő esélyekkel indul"
    • "Az, hogy bárki nevezhet, nincsenek határok. Korrekt szerintem, hogy mindenkinek adnak esélyt arra, hogy megpróbálkozzanak vele. "
    • "a viszonylagos nyitottság"
    • "Hogy esélyt ad a nagy álmunkra"
    • "hogy próbálkoznak magyar írókkal, esélyt adnak nekik"
    • "Könyvkiadás lehetősége"
    • "Hogy bárki jelentkezhet. :)"
    • "A lehetőség a nyerésre, reményt ad és tudni, hogy ott van a nevem, ahol több híres íróé is volt egyszer."
    • "A lehetőség."
    • "Hogy kiadják"
    • "Maga a nyeremény"
    • "Lehetőséget ad"
    • "A lehetőség, amit nyújt."
    • "Az olvasók is elmondhatják a véleményüket, nem csak a lektorok."
    • "A lehetőség és az, hogy hivatásos emberektől kaphatok bírálatot, véleményezést."
  5. Mit remélsz az Aranymosástól? (Itt most nem a megnyerésre gondolok, hanem amit emellett esetleg szeretnél vele elérni.)
    • "Jó lenne, ha egy hozzáértő szerkesztő is elmondaná a történetemről a véleményt, és ne csak ismerősök"
    • "Mit remélek? Nem tudom. Jó lenne természetesen megnyerni, de ez mellett rengeteg tapasztalatot is nyújt majd szerintem a pályázat az indulóknak, amiért már megéri jelentkezni rá. Tudni szeretném, hogy vagyok-e olyan jó író, hogy eljussak oda, ahová szeretnék és ezt mások is elismerjék esetleg. Ha meg nem, akkor marad a további gyakorlás, munka és tanulás. "
    • "Másban nem segít... :D"
    • "Hogy megismerjék a nevem"
    • "Nekem az írás hobbi, így nagy reményeim nem fűződnek hozzá, inkább csak egy biztos pont, hogy fejlődök írás terén"
    • "Fejlődést és elhivatottságot"
    • "Remélem kapok kritikát arról min kellene javítanom és mik az erősségeim :)"
    • "Tapasztalatot szerezni, nem várom, hogy elsőre nyerjek."
    • "Hogy befussak, mint író. Ha már van mögöttem támogatás, akkor el tudnám érni az igazi célom az írással: segíteni, tanácsokat adni, hatni az emberekre, nem ezt a nyálas rózsaszín tinimaszlagot, amit kortársaink művelnek."
    • "Tanácsokat és sok sok építő jellegű kritikát. "
    • "Hogy elindulhat vele a karrierem, vagy hogy olyan kritikákat kapok, amitől jobb lehet, és közelebb visznek a saját céljaim felé."
    • "tapasztalatot szerezni, véleményt kapni"
    • "Hogy hasznos tanácsokat kapok az írásomra vonatkozóan, hogy rávilágítanak egy esetleges lektori értékelésben arra, hogy mik a hibáim, és hogy később, ezeket az információkat felhasználva, képes leszek fejlődni."
    • "Fejlődés."
    • "Tapasztalat esetleg új kapcsolatok szerzése."
  6. Esetleg szeretnél még valamit? Ha nem, akkor csak hagyd ki, kérlek!
    • "Őszintén kételkedem a kmk minőségében, így az aranymosáséban is, szerintem nem a megfelelő regényeket válogatják ki, és még ha jókat is tesznek meg nyertessé, hogy beilljen a kiadó profiljába, úgy lebutítják, hogy élvezhetetlen lesz. ez sajnos igaz az általuk kiadott könyvek 98%-ára is... hogy ezek után miért mégis az egyetlen reményem?... mert más tényleg nincs... ha lenne, biztos nem pályáznék az aranymosáson, tekintve, hogy azért elég keményen szerepet játszik benne a pénz is :) minő véletlen, hogy néhány írói tanfolyam után (ami a leírtak alapján nagyjából 16-20 e-mailt jelenthet...) a tehetségesnek titulált emberek azonnal messiássá változnak, és megnyerik a versenyt... :)"

Akik nem szeretnének beküldeni
  1. Mi az oka annak, hogy nem szeretnél próbálkozni? 
    • "Mert nem akarok író lenni, ez csak egy hobbi."
    • "Nem szeretném kiadatni egyik történetemet sem."
    • "Azt hiszem, félek attól, hogy teljesen tökéletesnek kell lennie a műnek. Mert mindig van benne hiba, vagy egy mondat, egy szó, amit máshogy akarsz írni, és én ha kiadok egy könyvet, nem szeretném ezt a folyamatot elsietni."
    • "Mert csak klasszikus regényt fogadnak, modern, avantgarde, posztmodern regényeket vagy novellafüzéreket egyáltalán nem."
    • "Nem hiszek abban, hogy az ő módszerükkel ki lehet szűrni, melyik könyv érett meg a kiadásra, és melyik nem."
    • "Nincs nagy esélyem."
    • "Semmi esélyem nincs rá. Nem vagyok olyan jó. Mások esélyét nem akarom rontani. "
    • "még nincs kész a történet, amit érdemesnek tartok a beküldésre" 
    • "félnék, hogy az a műfaj, amiben alkotok, senkinek sem tetszene."
  2. Mi nem tetszik az Aranymosásban?
    • "Alapból nem tetszik az egész rendszer miszerint fel van építve, Több tehetség esik ki már az első körökben csak azért mert nem felelet meg pár ember kénye-kedvének."
    • "Elérhetetlen. Mintha nem a saját erődből akarnál kiadatni, hanem másokra bíznád a műved."
    • "Ha tényleg a tehetségek megtalálása lenne a cél, nem zárnák ki a nehezebben emészthető, de izgalmasabb műfajokat."
    • "Szerintem az egész csak egy nagy "parasztvakítás". Hibás az egész felépítése."
    • "Szerintem rengeteg nagyon jó blog van, ami nyerhetne és csak egy nyer"
    • "túl sok tehetség, kevés ember jut el, hogy kiválasszák"
    • "túlságosan szigorú, és egyoldalú"
  3. Mit tartasz jónak a pályázatban?
    • "Hogy lehetőséget ad a fiataloknak is."
    • "Biztosan sok tehetséges embernek ad lehetőséget."
    • "Sokat lehet vele keresni. Legalábbis valaki biztos sokat keres vele. "
    • "Ha szerencséd van, akkor néhányan megismerhetik a regényed pár fejezetét."
    • "Az a helyzet h nem sok értelmét látom"
    • "rengeteg a választék"
    • "lehetőség, véleményt kapni"
    • "hogy így felfedezhető az, ami jó."
  4. Van még valami, amit szeretnél elmondani? Ha nem, akkor csak hagyd ki, kérlek!
    • "Az írástechnikai játékaikra jelentkeztem párszor, és azokat is figyelemmel kísértem, amire nem adtam be novellát. Itt rendszerint azok győznek, amik hard fantasyk mondanivaló nélkül; míg a tényleg elgondolkodtató, vagy leleményesen humoros darabok még a futottak még kategóriába sem kerülnek be. Ami nem lenne baj, ha Ponyvamosásra változtatnák a nevüket."
Remélem, tetszett a bejegyzés,
xo Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése