2017. május 8.

68. kritika - I am a Bloggerina, Gab C.

Bonjour!
Nos, élek! Rettenetesen sajnálom, hogy a törölt rendelés után nem hoztam korábban bejegyzést, önző módon ismét tartottam egy kis szünetet a blogolvasás terén. Azonban most visszatértem, és már jövök is az értékelésekkel!

Előszó
Kicsit tartottam ettől az értékeléstől, mert a legtöbb bejegyzés olyan, amibe az ember akár akar, akár nem, nem tud belekötni. Persze ennek az okát is kifejtem, de ezt hagyjuk meg későbbre. Szóval amíg csak tudtam, halogattam, de végül kénytelen voltam belefogni! Az értékelés során vedd figyelembe, az utolsó rész, amit el tudtam olvasni, az a Baromira érdekel -avagy negyvenegyedik könyv volt!

Fejléc
Néha  annyira a hangulatomtól függ, hogy tetszik-e ez a fejléc, avagy sem! Van, hogy azt mondom, ó igen, ez így tök jó, nem is kell több! De párszor meg úgy érzem, üres a fejléc és kellene még rá valami. Viszont egy értékelős blogról van szó, így a laptopos és az olvasós lány elégnek tűnik. A cím betűtípusai tetszenek, főleg, hogy a név mással lett írva, szerintem feldobja. A háttérből talán csak a pillangót és a hidat lehet rendesen kivenni, amik bár nem kapcsolódnak szorosan a történethez - mivel nincs is -, mégis tetszik. Az egyetlen hibája azon kívül, hogy néha az üres hatást kelti, hogy a készítő neve túl feltűnő.
Értékelés: 5/4.5

Design
Amikor először nyitottam meg az oldalt, azonnal feltűnt egy dolog, ami azóta is böki a csőrömet, de mivel a blogokra a kritika kérés után igyekszem nem írni, ezért nem szólhattam. A fejléc és a bejegyzés sávja között egy hatalmas lyuk tátong, ami egy csöppet zavaró. Nem csak hogy le kell tekerni, hogy belekezdhess, csúnyán is mutat így. Egy kicsit a modulsáv is lejjebb van csúszva, de ez kevésbé zavaró. A tartalmában megjelenik, hogy miről is lesz szó, azonban kevésnek érzem. Hiszen annyi minden van ezen a blogon és nem tudom... Egyszerűen üresnek tűnik. Ezután jön egy csevegő, illetve az 'Tudnivaló(k)', és el is érkeztünk az 'Oldalak'-hoz. Nagyon tetszik, hogy lényegében minden eddigi bejegyzés megtalálható a menüben, hasonló módon, mint bárhol, külön-külön bontva, mégis olyan egyedinek tűnik. De ha most elkezdenék ezekről beszélni, akkor valószínűleg húzhatnám is át a következő pontot, tehát meghagyom ezt a történethez! az 'A következő bejegyzés' is jó ötlet, csak akkor legyen mindig friss és ne legyen ott elmaradás. Ezután vannak a 'Most olvasom', a 'Követők', a 'Kattintások', a 'Társoldalam', az 'Egyéb blogjaim, ahol megtaláltok', a 'Cserék', a 'Bloggerek a zaklatás ellen!', a 'Blogolj!' és a 'Szerkesztő', viszont ez mind-mind olyan, amiről nem tudok beszélni.
Értékelés: 5/4

Történet
A 'Kip-kop könyvek költöznek' először tök homály volt, el sem tudtam képzelni, mi a fene lehet ez. Mindegyik bejegyzésnek különböző címe van, nincs semmi közös bennük. Aztán rá kellett jönnöm, hogy tulajdonképpen egy előzetes véleményalkotásról van szó. Hiszen a könyv és az olvasó kapcsolata már akkor elkezdődik, amikor az ember megveszi. Úgyhogy nálam ezek a bejegyzések nagyon befutók, én szerettem őket olvasni! A 'Kívánságlistás-kihívás' még a mai napig nem teljesen tiszta nekem. Olyan, mintha az előzővel lenne összecsatolva, hiszen lényegében ugyanazok a pontok vannak benne, de közben ez teljesen más. Szóval ha minden igaz, az előző a megszerzett könyvekről szól, ez meg a várva vártakról, amiket mindenképp akar Gab. Azt hiszem. Ami a legjobban megkevert, az a 'Könyvlistám'. Megmondom őszintén, én azonnal ezzel kezdtem, telefonon nyitottam meg és vagy fél percig nyomogattam, azt hittem, én vagyok szerencsétlen. De rá kellett jönnöm, hogy itt nem értékelésekre mehet az ember, hanem ez egy összegző. Amolyan virtuális könyvespolc és ami ki van lőve, az ki is van pipálva. Egy gyönyörű lista, egy áttekintő és egyben egy ösztönző, és verseny, mert 2015.11.01.-től kezdve próbálja Gab kiolvasni az összeset. Hát, sok sikert! Aztán jön a 'Hiányzó könyvek', ami az előző "polc" kiegészítője. Amit még nem szerzett meg az író, de szeretne, hiszen kiegészítene egy sorozatot, esetleg csak kell. A 'Novelláim' egy egészen más kategória, vegyük sorba őket. A Syrine & Jonathan novellák elsője a Tévé és kanapé. A könyvborító nekem nagyon tetszik, de azért vannak hibái. A vonalkódot, a fölötte lévő számsort és az árat mindenképp lehagytam volna, a 'novellák' szót pedig más betűtípussal írtam volna. A gerincén pedig pont középre csúsztatnám. Ééés a vörös pöttyös logója is furcsán mutat, azt sem tettem volna rá.  A történet viszont nem igazán fogott meg. Jó volt olvasni, de... De nem éreztem közben semmit, csak végigfutottam a sorokat. Az első ilyen bejegyzésben volt az elején egy-két furcsa mondat, és ami megragadta a figyelmemet az a 'mon chéri' volt. Úgy emlékszem, Jona mondta, viszont egy lánynak. A 'mon' meg a hímnem, szóval a 'ma chérie' lenne a helyes. Nos a Cirkusz egy egészen más téma, ez már láttam és a Rácz Gergő imádat azért észrevehető Gab részéről. Kicsit mondjuk furcsa, hogy azonnal meg is kapta Roni a telefonszámát, főleg, mivel erről a névről a bátyán jut eszembe, szóval kicsit bizarr emlékeim vannak erről a történetről. Az Éjsötét hóvihar cselekménye borzalmas, de a morbid énemnek éppen ezért tetszett. Borzalmas lehet egy fontos személy elvesztése, és nem sokan képesek feldolgozni, a sztori pedig pontosan ezt mutatja be. Mert az éremnek két oldala van. A 'Tag ország' azt hiszem, egyértelmű, mit takar, rengeteg baromi jó kihívás található itt és egytől-egyig érdekesek! Aztán folytassuk az egyik személyes kedvencemmel, a 'Versek'-kel, azon belül is a Márker verssel. Én imádom a Bexi sorozatot, és azokat az alkotásokat, amik ezzel kapcsolatosak. A kedvencem, amikor az összes cím benne van, és ez is ilyen, szóval ez megvett engem kilóra! Az Október már kevésbé tetszett, nem igazán fogott meg, de nem mondanám, hogy teljesen közömbös. Viszont a 'Bakancslistám', az egy hihetetlenül jó oldal, folyton vigyorognom kell, ha meglátom, mert nagyon tetszik! Egy részére nagyon kíváncsi vagyok, szóval várom az ezekkel kapcsolatos bejegyzések és kívánom, hogy Gab mindet kihúzhassa! A helyesírás terén néha-néha van egy-két hiba, illetve előfordul furcsa kifejezés is benne. Amit még ajánlanék az a sorkizárt szöveg, szerintem jobb a szemnek, nem kell úgy ugrálni olvasás közben. Ha kíváncsi vagy, mindenképp nézz be, szerintem a személyes és könyves blog keveréke jobbá, izgalmasabbá teszi!
Értékelés: 10/7.5

Miért pont ez? "I'ma say all the words inside my head" / És mert akárhány dalt néztem is át, mindig visszatértem erre.


Interjú Gab C.-vel

A blogon rengeteg típusú bejegyzés található, mindenbe belekóstolhatunk egy kicsit, és úgy érzem, egyszerre vegyíted a személyes és a könyves blogot. Valóban így van?
"Teljesen rátapintottál a lényegre. Eleinte csak személyes blogot szerettem volna, mindenféle történetet megosztani az olvasókkal, amiket mostanra kicsit elhanyagoltam... A könyves ötlet akkor jött, amikor megkaptam egy könyvcsomagot - ezekről készült az első Kip-kop rész. Élvezem csinálni, hogy azoktól is írhatok, amik felszabadító hatással vannak rám a szürke hétköznapokban."

Érdekes a Kívánságlistás-kihívás című bejegyzéssorozatod, amiben nem értékeled a könyveket, hanem elolvasás előtt beszélsz róluk. Miért döntöttél emellett?
"Egy ideje aktívan követek különböző booktubereket, akik néha szoktak osztani TBR videókat, miket terveznek elolvasni az adott hónapban. Szerettem volna valami hasonlót összehozni, de valami olyat, amit nem havonta egyszer kell megírni."
 
Nagyon tetszik a bakancslistád is, amelyre mindenféle kívánság felkerülhet. Ha valamelyik teljesülni fog, tervezel róla bejegyzést készíteni?
"Ha valamikor valóra válnak a külfölddel kapcsolatos kívánságaim, azokról mindenképp írnék egy bejegyzést (képekkel kiegészítve), de a többiről még nem döntöttem. Mindent a maga idejében! ;)"

Köszönöm a válaszokat,
xo Peetagey Smile

4 megjegyzés:

  1. Heló Peetagey!
    Köszönöm, hogy elvállaltad a kritikát, annak ellenére, hogy nem történetes blog!
    A kinézetet valószínűleg nyáron szeretném megváltoztatni, a blog születésnapjára... Mindenképp figyelni fogok azokra, amikre felhívtad a figyelmemet!
    Tudom, a Kip-kop és a Kívánságlistás sorozatom kicsit furcsa, de pont ezért szeretem őket. :P
    Még egyszer köszönöm a kritikát! :)
    Ölel, Gab

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)
      Ugyan, mindent el kell kezdeni valahol:D
      Óóó, akkor előre várom, hogy milyen lesz! :3
      Nagyon szívesen, remélem, hasznát vetted! :)

      Törlés
  2. Szia!
    Én is kérhetnék tőled kritikát? :D
    Puszi,
    Femmy

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)
      Persze, viszont kénék egy linket és egy e-mail címet, ha nincs feltüntetve sehol. :)

      Törlés