2017. július 11.

72. kritika - Országok viadala

Bonjour!
Elértük az 53 (!) feliratkozót, ami csodálatos, nagyon szépen köszönöm! Ennek örömére úgy gondoltam, ideje ismét cikk témákon gondolkodni, hogy ismét legyenek Ti választottátok bejegyzések. A megtekintések alapján szerettétek őket, és nekem is hiányoznak. Szóval ha van valami ötletetek, hogy miről írjak, akkor írjátok meg bátran, én is gondolkozom! ;)


Előszó
Az a nagy helyzet, hogy az esti időjárás miatt megint hol van, hol nincs net, tovább viszont nem szeretném húzni az időt. Szóval jelenleg ezeket a sorokat is Worbe írom, és csak remélni tudom, hogy ha lesz net, nem kell az egészet újra legépelnem, csak mert megint szétcsúszik a szöveg. Igen, ezért nem szeretek itt írni. Sajnos a betűtípus most mindenhol Times New Roman, elnézést a váltásért, de ha bemásolom a szöveget, mindig ez van. Ha változtatni akarok bármin is, akkor a betűmérettel lesz gond, szóval inkább hagyom most így. A legtöbb, amit tehettem, hogy egységessé tettem, amit csak tudtam. Az értékelés során vedd figyelembe, az utolsó rész, amit el tudtam olvasni, az az Epilógus - "Én támogatlak, senor" volt!

Fejléc
Tetszik, hogy mind a három főszereplő rajta van, hiszen ők alkotják a történet középpontját. Na meg, ha csak az egyikük lenne rajta, valószínűleg azt hinné az ember, hogy akkor ő is lesz a győztes. Viszont kicsit furcsa, hogy a középső lány bal karja a homályba vész. A háttérben lévő óra tetszik, mintha meg lenne számlálva a hátralévő idejük. De ami igazán megtetszett, az a vaktérkép! Az valami zseniális ötlet volt! A címben a 'Az országok' jól látható, tetszik a betűtípusa, azonban a 'viadala' nem csak itt, de a blogon is alig látható. A betűk nem rosszak, jó ötlet volt, hogy más, mint a cím eleje, de annyira nem tetszik ez a párosítás.
Értékelés: 5/5,

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEh3xuH-Hsm3n0N1NMVIbye_MRyERAuXfYeUNrW0WkV1-_E8hB1XgKc8v3pH3TfSCYBljqvvgoSVmm3HWYYXAvnVRKwcpIRYQi_Qkugj5tXgIk0OjVt_HAz65R3NDbpIemuSCpOTg4SmZw/s1600-r/orszagokvidala2.png

Design
Az első rögtön a blog trailere, aminek a zenéje tökéletes. A Fall Out Boy szám kellően beteg ahhoz, hogy passzoljon a tartalomhoz. Nem is tudom, mit mondjak a videóról. A szereplők nagyjából be lettek mutatva, még ha a nevüket nem is tudjuk meg. Az, hogy miről szól, szintén kiderül, és még figyelemfelkeltő is, főleg a sok harc miatt. Ezután jön egy oklevél, majd a menü. Az első oldala a 'Fejezetek', ami elég megtévesztő. Teljesen abban a hitben voltam, hogy ha nem is ennyi rész van csak, úgy egy-két fejezettel van csak több. Nos, enyhén meglepődtem, amikor kiderült, hogy sokkal több van, de nem probléma. És igen, muszáj lenne azt mondanom, hogy legyen ott az összes rész, hogy könnyebb legyen megnyitni, de annyira nehéz. Mert amikor megnyitogattam gépen a részeket, láttam, hogy milyen sorrendben tűnnek el a nevek, és elég pocsék, ha már a tizennyolcadik résznél pontosan tudod, milyen sorrendben hullanak ki a szereplők. Ettől függetlenül ugyanúgy vártam, csak hát na! Ezután jön a 'Cserék', ami szerintem egyértelmű, hogy mit takar. Ezt követi a 'Trailer', viszont ez az oldal nem található, szóval vagy ide tenném a blog előzetesét, vagy kivenném ezt az oldalt. A 'Szereplők'-nél kicsit összevissza vannak a képek, ráadásul nem is jön be mindegyik. Viszont tetszik, hogy ott van a nemzetiségük, mert volt egy pont, amikor konkrétan nem tudtam, most akkor ki, kicsoda. Érdekes, hogy mindegyik karakter kapott egy zenét, és bár nem hallgattam meg őket, azért megnéztem, kihez, illetve mihez mi tartozik. Ugyanis a következő oldalon, a 'Kiválasztott országok'-nál is található pár zene. Ééés itt látszik, hogy Oroszország utólag került be, ugyanis nincs zene hozzá párosítva. Aztán jön egy 'Ki lesz a bajnok szerintetek? :D', és érdekes látni, hogy kire hány szavazat érkezett, illetve kit tartottak a legesélyesebbnek. A modulsáv következő eleme a facebook csoportra mutató link, majd jön egy szövegdoboz, ami szerintem teljesen felesleges. Egyáltalán nem illik a designhoz, a szöveg alig olvasható, és az információknál fel van tüntetve minden. És igen, az 'Információk' a következő modul, ahol egyben a fülszöveg is megtalálható. Szerintem itt eléggé el van dugva, úgyhogy akár külön, akár az infókkal együtt feljebb vinném, illetve sorkizártra állítanám a szöveget. Az oldalsávot a 'Chat', a 'Rendszeres olvasók', illetve a 'Blogarchívum' zárja, aminek külön örülök, hiszen így meg tudtam nyitni a fejezeteket. A blogon egyébként még található egy zenelejátszó, aminek a dalai a szereplőkhöz vannak kötve. Az utolsó két zene viszont nem jön be.
Lányok! A történetnél nem akartam leírni, inkább itt mondanám. Az Isabel szemszöge szerinti 14. fejezetben a bejegyzés nagy része kétszer szerepel, és körülbelül egy fél A4-es lapnyi szöveg van csak a végén, ami nem ismétlődik, gondoltam szólok, hogy tudjátok javítani!
Értékelés: 5/4.5

Történet
Már olvastam egy-két Éhezők viadala fanfictiont, ezért kíváncsi voltam, ezúttal miről fog szólni. Ami a leginkább tetszett, hogy három főszereplő volt, így bárki győzhetett, nem volt meg az olvasóban, hogy igen, ez így tök egyértelmű. Ráadásul a történet végéig lehetett tippelgetni, én például különböző okok miatt mind a három lányra gondoltam, ahogy haladtunk a vége felé. Érdekesnek tartom ezt az országok közti viadalt, és bár nagyon jó ötlet, vannak buktatói. Ami először szöget ütött a fejemben, az a húzás volt. Mivel az országok vannak egymás ellen, ezért rengeteg ember közül lehet választani, ez nem olyan, mint egy körzet. És rögtön az ugrott be: hol van a húzás? Mert a főszereplők mindig ott voltak, de mi alapján és kik döntik el, hogy az országon belül hol húznak? És amikor megvan a viadalozó neve, mi van akkor, ha nem abban a városban van, ahol éppen van a húzás? Az országok több helyen is, azt hiszem, két fejezetben voltak felsorolva, mind a két helyen csak tizenegy szerepelt. Persze van egy oldal, ahol fel van sorolva az összes ország, a menüben található ez a rész, ott már Oroszország is fel van tüntetve. Még mielőtt rátérek a kiképzésre és a viadalra, volt pár furcsaság előtte is. Tekintsünk el attól, hogy két hatéves miért játszik kénnel. Volt egy olyan rész, ahol Swan elvileg tapogatózva közlekedik a házban. Az osztályommal voltunk a Láthatatlan kiállításon, ahol a vakok mutatják meg, milyen az ő világukban élni. A végén lehetett tőlük kérdezni, és az egyikük azt mondta, hogy a lakásukban, és minden általuk jól ismert helyen akadály nélkül közlekednek, pont, mint mi. Ezért nem értettem, hogy Swan miért tapogatózva megy, hiszen már egy ideje elvesztette a látását. Aztán szintén az elején, amikor az egész viadalról volt szó, hogy hogyan is kezdődött mindez, Atlanta országnak lett titulálva. Én nem vagyok egy földrajz zseni, szóval még le is ellenőriztem, hátha a tudtomon kívül létezik, de nem… Atlanta továbbra is csak egy város. A húzásnál is volt pár dolog, amit felírtam magamnak. Nagyon tetszett, hogy meg volt szabva, hogy milyen korosztály kerülhet be a viadalra. Annyira nem emlékszem már a könyvekre, de úgy rémlik, az Éhezők viadalában nem volt ez megszabva, és azóta többször is felmerült bennem: Katniss helyett miért nem az anyjuk ment a viadalra? Persze lehet, hogy meg volt szabva ott is, majd az újraolvasásnál kiderül; most ez nem is lényeges. Cristina szemszögénél volt egy majdnem jelentkezés, amikor a bátyja, Marco akart menni a viadalra. Ez tetszett, hiszen így nem csak Isabel hasonlít Katnissra, hanem a másik lány is, viszont kiszámítható lett volna. Oké, nyilván, ha Marco jelentkezik, nem biztos, hogy a tesója öli meg, de ha Cristina lenne a győztes, benne lett volna a pakliban. És így rögtön ki is zártam volna a lehetséges nyertesek közül. Azt viszont nem értem, hogy ha Marco meg akarta védeni a húgát, miért nem jelentkezett helyette? Ezen annyit járt az agyam. Magában a könyvben nem gondoltam végig, hiszen két lány, simán jelentkezhettek a másik helyett. Itt viszont mi van, ha egy lány helyett fiú, vagy fiú helyett lány jelentkezik? Van valami szabály, ami tiltja ezt? És bár szépek ezek az önként jelentkezések, ellentmondásosak. Az egyik szemszögben, vagy lehet, hogy többen is, az volt, hogy tiltják ezeket a jelentkezéseket. Akkor most mi is van? Mert nem csak Is jelentkezett a húga helyett, de más országban is volt jelentkezés. Ha tilos, akkor miért engedték? Amit nem értettem, az a nyelv volt. Tizenkét ország, ráadásul Anglia is ott van, ez nem egy különböző nyelvet jelent. Azonnal az jutott eszembe, mégis hogyan tudnak beszélgetni? És ugyan egy bejegyzésben kiderült, hogy van egy külön nyelv, azért jó lett volna, ha ez a történet keretein belül tudjuk meg, illetve még egy kis infót kapunk róla. Ami nagyon zavart, hogy ostobának voltak beállítva az angliaiak. Mármint, Anglia is egy olyan ország, ami viadalozhat, csak azért nem került be közülük egy ember sem az Arénába, mert tavaly nyertek. Ami egyébként egy nagyon jó ötlet volt, és nagyon tetszett! Tehát nem lehet mindenki olyan ostoba, mint mondjuk a Kapitóliumban, ahol mindenki el volt kényeztetve. Mert tudják, milyen félelemben élni. És nagyon sajnáltam, hogy a három író a kapitóliumokhoz hasonlította őket, mert ezzel szerintem nagyon elrontották. Egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy az ottani emberek is ennyire tudatlanok és az erőszakot kedvelők legyenek. És mi alapján választják ki a stylistokat? Mármint, egy egész ország van tele velük, akárki lehetne. És egyáltalán ki választja ki? Atlanta? És egyáltalán a szabályokat ki tartatja be? Az a rengeteg ország miért hajlik meg és csinálja ezt az egész gyilkolósdit? Erről nagyon keveset tudunk meg, illetve a világról, amit nagyon sajnálok, mert jó pár kérdés merült fel bennem. Aztán azon kívül, hogy az angolokat ostobának nézik, folyamatosan nyáladzottak a viadalos fiúkért, ami egyszerre volt idegesítő és értelmetlen. Mármint, lássuk be: egy tizenhat, -hét éves fiú már szedhet magára izmot, egyre gyakoribb, de… Nem lehet annyira jó testük, hogy egy felnőtt értük ácsingózzon. Úgy értem, biztos vannak ott idősebb, jobb pasik, ha már annyira akarnak maguknak valakit. A másik, ami nagyon nem tetszett, az a három szemszög. Mármint maga az ötlet jó volt, de néha ugyanaz a beszélgetés, cselekmény mind a háromban szerepelt és a vége felé bármennyire is kíváncsi voltam, képtelen voltam újra elolvasni és inkább átpörgettem. Talán egyszerűbb lenne, ha a főszereplőkre bontva folytatnám a történetet. Isabelről igazándiból nem írtam nagyon semmit, ő egy egész szerethető karakter volt, akit nem akartam kinyírni. Na de Cristina meg Arabella! Te jó isten! Konkrétan két ostoba, egoista hisztérika, akiket jobban érdekel a pasizás, mint a viadal. Ami azért gond, mert Arabella az elején úgy lett beállítva, mint egy harcos természetű, vad lány. És annyiszor vártam, hogy újra felbukkanjon ez az énje, de folyton a pszichopata liba énjét kaptuk vissza. Ráadásul a végére egyáltalán nem maradt semmi abból, hogy ő csakis ezért küzdött és mindenkit megöl, mert ő erre edzett. Hármuk közül ő volt a legellentmondásosabb. De ez Juliora is igaz, ő is egy magabiztos, öntelt idiótának volt beállítva az elején, a végére meg töketlenné vált. És a végére mindenki flörtölt mindenkivel, és kezdtem azt érezni, sokkal nagyobb hangsúly van a kapcsolatokon, mint a viadalon és a túlélésen. A leg unszimpatikusabb ember egyértelműen Arabella volt, a túl nagy egójával, ráadásul még ő van kiakadva, hogy miért bunkók vele, miközben ő is tuskó. Viszont ő egy tökéletes példa arra, milyen elkorcsosult a világ: hiszen öl azért, hogy ölhessen. Ugyanakkor volt jó pár ellentmondás a történetben, egyszerűen úgy éreztem, nincs összeegyeztetve a három szemszög. Arabella például egyszer azt állítja, tizenhárom éves korában elvesztette a szüleit, ekkor ismerte meg a mentorát, aki a szárnyai alá vette. Megint később már az volt, hogy csak egy napot foglalkozott vele. Még egy kicsit később már négy évesen elvesztette a szüleit, a mentora pedig akkor szerzett tudomást az életéről és a tragédiáról, amikor az Arénába kerülés előtt elmondta neki. Aztán Isabel tesójával, Nole-lal sem stimmel valami, mert az egyik helyen az van, hogy tavaly, a másik helyen meg az szerepel, hogy az azelőtti évben nyerte meg a Viadalt. A fürdőszoba is az egyszer úgy van említve, hogy minden szobához jár egy, míg a következő alkalommal már azt írják, hogy az egész emeleten van egy és osztozni kell. Ami még nem is lenne annyira nagy gond, hiszen miért ne lehetnének különbözőek az emeletek? Csakhogy volt olyan, hogy ugyanaz a szereplő mondta mind a kettőt. A viadalba kerülésnél pedig: Cristina honnan szerez golyót? Mármint, eleve tekintsünk el attól a ténytől, hogy ha fegyver is van a játékban, "nem olyan szórakoztató", és hamarabb vége van. De ha már szerez bent egyet, honnan vesz mindig új tárat? Cristina pedig nem érzi a karját, teljesen le van zsibbadva, de fel tudja emelni? A legeslegvégét sem értem. Megölik az ember legjobb barátját, de bratyizik utána a gyilkosával? És nem hiszem, hogy ha valakit hason lőnek, utána ilyen kis virgonc és ennyire élettel teli, ráadásul ilyen hosszú ideig. És biztos csak engem zavar, de most komolyan. Úgy beszéltek a lányokról, mintha joguk lenne csak úgy passzolgatni a másiknak! Alig pofátlanság. Na meg Nole! Most őszintén, egy fiú mikor hívja a húgát szexinek? Még ha az élete múlik is rajta. Ha az én bátyám mondaná, hülyét kapnék, mert eléggé bizarr lenne. Viszont ami nagyon tetszett, hogy lealázták a játékosokat, egyszerűen érdekes volt a szituáció. Az már kevésbé jött be, hogy hazudtak, pedig tudták, hogy úgyis jön egy videó. Ha legalább az igazságot valahogy szépen fogalmazzák meg, csicsás kis masnival a tetején, talán a videó sem kerül elő, vagy ha mégis, még esély van arra, hogy továbbra is megkedvelik az emberek. Apropó. Anglia. Bocsánat, ez most jutott eszembe, úgyhogy sehova nem tudom beépíteni. Ha minden ország lehet viadalozó, hogyan szedik meg magukat annyira, hogy az Arénát megépítsék, és még támogassák is a versenyzőket? Amit nem értettem még, az Cristina viselkedése volt. Ha egyszer ki akar lépni a szövetségből, miért jelenti be? Akkor ellenségekké válnak és simán megölhetnék! Miért nem lépett egyszerűen le? Illetve a viadalt biztos minden évben közvetítik. Ha a mentorok győzelmét nem is láthatják, mert mondjuk rég volt, Nole történetét biztos ismerik, minek megnézni? Egyébként nem rossz ez a kint-vannak-a-videók-nézzük-meg-dolog, kár, hogy a könyvben már benne volt. Oké, a füzetben már szinte csak kihúzkodott sorok vannak, ezzel azt hiszem, végeztem is. Amivel sok gond volt, az a helyesírás, azon belül a külön-, illetve egybeírással, na meg a j/ly használatával. A szóismétlésre is érdemes odafigyelni, inkább csak a történet elején fordult elő. A legtöbb hiba a vesszők miatt volt, vagy épp a rossz szóhasználattal, ami egyes mondatokat értelmetlenné is tett. Egyes fejezetekben a gondolatjeleknél nem volt szóköz, ami nagyon zavaró volt. A történet vége felé a szóköz sorkizárt lett, egy-két fejezettől eltekintve, ennek nagyon örültem. A különkiadásokról nem igazán szeretnék beszélni. Tetszett, hogy egy teljesen hétköznapi világban játszódott, de annyira nem jött be a története. Ha érdekel a sztori, olvasd el. 
Értékelés: 10/5

Miért pont ez? "Where have all the good men gone / And where are all the gods? / Where's the street-wise Hercules / To fight the rising odds?"


Interjú Lili Leone-nal, Maja Tankwall-lal és Sofia Curringtonnal

A történetben rengeteg ország szerepel, a hozzájuk tartozó bajnokokkal. Mi alapján választottátok ki, a karaktereket? Direkt nem döntött egyikőtök sem a magyar mellett?
"Lili választása azért esett Olaszországra, mert ő maga is félig olasz származású. Sofiához nagyon közel áll a spanyol, jövőre emelt óraszámban fogja tanulni. Én pedig elég random módon választottam ki Brazíliát, kicsit hasraütésszerűen. A magyarokat pedig azért nem akartuk bevenni a főbb karakterek közé, mert izgalmasabbnak találtuk, hogy más nemzetiségű karakterek bőrébe bújhattunk. Ettől függetlenül Magyarország is szerepel a kiválasztottak listáján, bár egyik versenyző sem tölt be fontosabb szerepet a történetben. Ennek nincs konkrét oka, egyszerűen nem találtunk nekik nagyobb "feladatot"."

A sztoriban nem csak a viadal volt fontos, hanem a szerelmi szálak is. Ti melyiket éreztétek fontosabbnak, melyiket akartátok kiemelni?
"Igen, ahogy "mondod", a szerelem fontos tényezője a történetnek, sok szereplő az érzelmei alapján hozza a döntéseit, ezek veszik rá egy-egy cselekedetre. Konkrétan nem tudnánk kiemelni, melyik a legfontosabb, mind hatalmas jelentőséggel bír a történetvezetés szempontjából. Ott van például Carlos és Christina kapcsolata. Mondhatni, az ő szerelmük az egyetlen, aminek hagytunk időt igazán kiteljesedni. Ők voltak a viadal álompárja, akikre mindenki irigykedett, és mint ahogy azt megmutatták, nem alaptalanul. Isabel és Julio kapcsolatával azt a helyzetet akartuk bemutatni, amikor túl későn teljesednek be az érzelmek, és egy váratlan fordulat felbolygatja a terveket. Viszont erre a kapcsolatra tényleg nem fordítottunk annyi időt. Juliónak Arabellával is akadt egy kisebb románca - vagy nem is tudom, minek nevezzem :D - ami viszont balul sült el. Nos, az ő kapcsolatukban a bizalom, illetve annak hiánya játszott nagy szerepet, ami nagy port kavart a későbbiekben. Ezzel a kezdetleges párkapcsolatokra utaltunk, mondhatni a crusholásra, a flörtölgetésre. Aztán itt van Ara és Carlos párosa, akik eleinte szintén vonzódtak egymáshoz, de aztán mégsem hozta őket össze a sors (meg az írói gárda :D ) Ezzel szemben pont, hogy az ő szövetségük hozta a legnagyobb fordulatot a történet végére. Ezzel azt akartam bemutatni, hogy attól, hogy valakivel nem feltétlenül működik a kémia, nem kell azonnal eltaszítani magadtól, mert a későbbiekben - még ha csak barátként is - de a hasznodra válhat.
Szóval, a kérdésedre válaszolva, a négy kapcsolattal négy kapcsolat-típust szemléltettünk: Cri és Carlos a nagy, beteljesült szerelem, Isabel és Julio a kapcsolat, ami túl későn kezdődött, és emiatt nem tudott kiteljesedni, Ara és Julio a tiniszerelem, Ara és Carlos pedig a szerelemből lett barátság/szövetség példája :)"

Mióta írtok? Van más blogotok? Ha igen, mi a címük?
"Lili kezdte először, ő már 2015 tavaszán írt, Dorka kicsivel később, június táján csatlakozott hozzá, én pedig augusztusban. Szóval, nagyjából mindannyian két éve kezdtük a "szakmát". Lilinek még van egy Éhezők Viadalás fanficje, a "Johanna Mason, a lázadó", illetve egy mindenes blogja, ami a "Colorati" névre hallgat. Sofia szintén két THG-ficcel kezdte, az egyik a "Foxface's Story", a másik pedig a "Negyedik Nagy Mészárlás". Egyelőre nekem is egy befejezett blogom van, "A lázadás kezdete" címmel. Egyébként Lili a napokban vágott bele egy új, akcióban bővelkedő történetben, melynek különlegessége, hogy a szereplőik latin szavakat használnak nevükként. Június közepén én is belevágtam egy sztoriba, amiről egyelőre annyit kell tudni, hogy egy novellámon alapul, váltott szemszögből íródik, lesz benne egy csomó dráma, és írás közben belezúgtam az egyik főszereplőbe:)"

Köszönöm a válaszokat,
Peetagey Smile

2 megjegyzés:

  1. Szia:)
    Mint ahogy azt a csoportban is írtam, teljesen elégedett voltam a kritikával, hiszen részletes volt, mindent kifejtettél, és olyan dolgokra is rámutattál, amire már nem is emlékeztünk. Szóval köszi a segítséget, bár ezen a blogon már nemigen fogunk változtatni, a további "karrierünknél" igyekszünk hasznosítani a tanácsaidat.
    Örülök, hogy az alapötlet elnyerte a tetszésedet, és hogy mindhárom lányt esélyesnek tartottad a győzelemre. Ezek szerint erős karaktereket hoztunk össze :D Erről jut eszembe, Sofia üzeni, hogy eszméletlenül jól esett neki, hogy Isabel volt a kedvenced - vagyis, a szereplőkről alkotott véleményedből mindannyian erre következtettünk:)
    Nekem viszont muszáj a védelmembe vennem az én kis "pszichopata, de azért mindennél jobban imádom" főszereplőmet. Bár, valahol örülök neki, hogy nem tartottad szimpatikusnak a kirohanásai miatt, érdekes volt a véleményedet olvasni. Arabella általában megosztja az embereket, akik eddig olvasták a sztorit, vagy imádták, vagy utálták a karakterét. Ezen persze nincs mit csodálkozni, szerintem mindkét véglet érthető. Egyedül azzal nem értek egyet teljesen, hogy miért zavart, hogy a végére bekattant Ara. Mármint, ne értsd félre, tiszteletben tartom a véleményedet, csak tudod, azért alakítottam így a sztorit, hogy legyen egy kis karakterfejlődés, még ha nem is pozitív irányba. Mert hát, lássuk be, egy viadal rendesen tönkrevágja az ember idegeit, Arának meg nem igazán voltak barátai/biztos szövetségesei, így a vadságát a félelem váltotta fel. Viszont a háttértörténetével kapcsolatban igazad van, ott valami tényleg elcsúszott. Mivel már egy éve írtuk a történetet, nem emlékszem pontosan, mikor mi volt, de nekem úgy rémlik, hogy 13 évesen vesztette el a szüleit, a mentora egyszer edzett vele, és legközelebb csak a viadalon találkoztak:)
    És igen, a világ történetét sajnos nem sikerült teljesen tisztáznunk, az inkább a második részben kapott volna nagyobb hangsúlyt, ami végül sajnos nem került megírásra. Szóval, kérdésedre válaszolva, igen, Atlanta nem egy ország, viszont a történetben mégis azzá vált, mikor a 3. világháború után bejelentette, hogy nem akar Amerikához, a veszteshez tartozni, és önállósodik. Mivel kb ők nyerték meg az egészet, ez rengeteg pénzt jelentett, amiből a győztes országának is adtak. Anglia ebből az összegből rendezhette meg a viadalt. Gyakorlatilag mindent Atlantától kaptak, ezért sem lázadtak fel. Egyébként a második évadban fény derült volna arra is, hogy elég szélsőséges világban élnek, a versenyzők csak a gazdagabb réteggel találkoznak, akik sosem tapasztalták a viadal viszontagságait (kivéve persze a bajnokokat). Mivel mindig az ország legszegényebb városából sorsoltak, esély sem volt rá, hogy közülök kerül ki valaki. A stylistokat szintén a felső tízezerből választották, legtöbbször a rendező ország fejesei, bár a második részben Fire is beleszólt a kilétükbe.
    (Egyébként az a "Vérünkkel fizetünk" címet viselte volna, főszerepben Marcoval, valamint Julio és a svéd Niels húgaival, Rebelda Fuarezzel és Astrid Blomquisttel. Időközben mi is rájöttünk, hogy nem túl jó ötlet háromszor is bemutatni ugyanazt a jelenetet, így inkább folytatásosan csináltuk, mint pl. a Tökéletes kémia sorozatban is van.)
    Viszont, még lenne pár kérdésünk, ha nem gond:) Az első, hogy mi a véleményed Carlosról? A három lány mellett ő számított még valamennyire főszereplőnek, de nem írtál róla. Kíváncsiak vagyunk, mennyire tetszett a karaktere :D A másik pedig, hogy a végkifejletről, azon belül is az epilógusokról mit gondolsz:)
    Hát, ennyi lenne, és még egyszer, sőt nem is, inkább EZERSZER szeretném/nénk megköszönni, hogy ennyi időt fordítottál a blogra, tényleg látszik akritikán, hogy rendesen beleástad magad a dolgokba, és igyekeztél ellátni minket jobbnál jobb tanácsokkal. Szóval, köszönjük szépen, és abba ne merd hagyni a kritikaírást, a bloggervilágnak nagy szüksége van rád :D <3
    Maja<3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Első gondolat: atya úr isten! Bár három lány gondolata lehet az üzenetben, szóval érthető a terjedelme, de akkor is váratlanul ért:DDD

      Igen, a befejezett blogoknál várható, hogy végül nem írják át a sztorit. :)
      Végül is igen, ő volt a kedvencem:D

      Igen, nyilván egy embert tönkretehet a viadal, de valahogy az volt a benyomásom Aráról, hogy ő egy kemény csaj, akit nem érdekel mások véleménye. És egyszerűen érhetetlen volt, hogy egyik pillanatról a másikra vált át egy hisztis lányba, ráadásul még az Arénába kerülés előtt. Persze pont ez a szép, hogy az emberek mindig máshogy látják a másikat, talán még saját magunk se tudjuk, milyen is vagyunk:D

      Hmm, érdekes, és sajnálom, hogy nem olvashatom már, mert jól kidolgozott, érdekes világnak tűnik!

      A fiúk annyira nem fogtak meg. Mindig csak egoista, magabiztos, tapló fiúknak voltak beállítva vagy egy szerény, visszafogott, csendes embernek. Sosem teljesedtek ki úgy igazán, mindig olyanok voltak, mint valami kiskutyák, akik sodródnak az árral. Carlost úgy ahogy bírtam, a kapcsolata Cristinával aranyos volt, és a szerelem érdekessé tette ő(ke)t. Julio sem állt közel hozzám, az elsők között volt, akit egy idiótának állítottatok be, így szinte azonnal unszimpatikussá vált. Pedig a végén, amikor kicsit kezdett önállósodni, már kezdem egy picit megkedvelni. Francesco pedig egy ártatlan, kedves srácnak volt beállítva, akit éppen amiatt kedveltem, mint Ist. Nem akarták megjátszani magukat, egyszerűen csak természetesek voltak és bár tudták, hogy esélyük sincs, nem picsogtak, másokat sem bántottak meg, és igyekezetek a legtöbbet megtenni.
      Az Epilógusokról direkt nem írtam, mivel nem akartam elárulni, ki nyeri a Viadalt. Bár megleptetek vele, azt hittem, az egyik lány lesz:D Nem volt rossz, de egy nagyon picit erőltetettnek éreztem. Annyira nem ismerte Cristinát, így az eszeveszett szerelmük nem tűnt annyira életre szólónak. Szóval nekem egy kicsit furcsa volt a három epilógus, de azért felkeltette az érdeklődésemet, hogy mi is lesz a folytatásban. :)
      Nagyon szívesen, ezek szerint hasznos volt. És köszönöm a bókot, bár nem ígérek semmit:D

      Törlés