2017. szeptember 24.

76. kritika - Femmy Struck

Sziasztok! :)
Az a helyzet, hogy én már hétfő óta készülök erre a bejegyzésre. Csak épp arra nem számítottam, hogy amikor szeptember elsején közölték, ez egy kemény év lesz, az azt takarta, hogy mindennap mindenki ad fel házit, ja és amúgy kezdjük el rögtön a tételeket. Azért tizedikbe volt egy kis idő felkészülni, idén viszont rögtön teperni kezdtünk. Szóval Femmy, itt is sajnálom, hogy abból a hétfőből vasárnap lett! Mentségemre szóljon, a tételek egynegyede elkészült ezen a héten!

Előszó
Őszintén szólva, nem tudtam, hogy mire számítsak. Egy Femmy Struck nevű lány egy Femmy Struck nevű blogról kér kritikát. Eleinte azt hittem, valami személyes blog lesz, aztán amikor körülnéztem az oldalon, akkor jöttem rá, hogy van történet is, meg értékelés is, illetve cikkek is, szóval lényegében egy mindenes blognak mondanám. Az értékelés során vedd figyelembe, az utolsó rész, amit el tudtam olvasni, az a Hol vannak a részek? volt!

Fejléc
A fejléc nagyon egyszerű, csak néhány kép van összeszerkesztve, viszont tetszik, hogy az ilyen esetekkel ellentétben, itt nem látszódnak a képet szélei. Igazándiból nem lehet kivenni semmit, csak törött üveget, illetve annak darabjait. Ezen kívül még ott van a lány, aki nekem túlságosan is kiemelkedik. Egyrészt ez jó, mert ő az egyetlen a képen, akire azt mondom, hogy tényleg fontos. Másrészt a történetből annyi mindent ki lehetne ragadni a fejlécre, és sajnálom, hogy például egy vámpír nem került rá. A címnek egész jó a betűtípusa, de valahogy nem érzem a fejléchez, és a sztorihoz illőnek.
Értékelés: 5/2
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgKkjthua-bobfeLOJSRBRFmWqZKEKBxNwrccd0dGrsuu81QSP0MOY2mx2mlH6EO22PpYj3Wv-tEwAbX7Hzoum_ANaTLF3Ggs_mbLCCPll-oOiiEyR5xgaFdfIFM75a7skyOLkOb-gwBd4/s1600/pizap.com14934993888691.jpg

Design
A fejléc alatt rögtön ott van a menüsor, amit nálam úgy jelenít meg, hogy az egész csík végighúzódik a képernyőn. Nem tudom, miért van ez, eddig ilyet még nem láttam, szóval az értékelésben sem fog meglátszani. Lehet, hogy valami blogger-sablonos baki, vagy fogalmam sincs. A 'Fejezetek' oldalon fel van sorolva az eddigi összes kikerült rész, szóval ezzel nincs gond. A 'Karakterek'-nél nekem nagyon tetszenek a képek, és hát igen. Ha olvasás előtt elolvasom ezt, ki is derül, hogy természetfeletti lények lesznek benne. Egy elég részletes leírást kapunk a szereplőkről, de azért remélem, hogy ezek a történetben is megjelennek, nem csak innen tudhatjuk meg őket. Amit mindenképp javítanék itt, azok a nevek. A toldalékok mindig kötőjellel kerültek hozzájuk, de mindenhol egybe lehet írni. Aztán jönnek a 'Kritikák', amikről én nem szeretnék írni. Mindenkinek saját szíve joga, hogy hogyan ír meg egy ilyen bejegyzést, hogy szerinte mit fontos elmondani, és mit nem, úgyhogy ezt át is ugranám. Az 'Egyéb' oldalon különféle bejegyzéseket olvashatunk. Bár ez is mehetne a történet részéhez, mivel van egy tényleges történet, inkább itt fejteném ki őket. A 'Barátság..., számomra?' nekem tetszett, egy tényleg személyes cikk készült belőle. Ezzel egy kicsit meg is ismerheti az olvasó az írót. Persze azért nem mindennel lehet egyetérteni, mert mindenkinek más a fontos egy barátságban, ez egyénenként változik. A 'Kérdezz-felelek!'-kel nem igazán tudok mit kezdeni, elolvastam, de úgy igazán nem tudok véleményt alkotni róla. Olyan van és kész érzésem van. Viszont az '5 tipikus könyvbeli és blogos dolog - LÁNY' nekem nagyon tetszett! Tényleg olyan dolgok vannak felsorolva, amiket tucatjával olvashatunk, és amik egyre idegesítőbbek. Én élveztem ezt a bejegyzést, remélem, lesz hasonló még! A menüsor után térjünk rá az oldalsávra, aminek az első modulja egy szavazódobozka - most megtetszett ez a szó, úgyhogy ez lesz a neve -, majd jönnek a 'Látogatások'. Ezeket követi a 'Rendszeres olvasók', a 'Blogarchívum', az 'Ajánlott blogok/cserék', illetve az író profilja. Amit hiányolok, az a történet fülszövege, mert aki ez alapján dönti el, hogy nekiáll-e a történetnek, vagy sem, annak tényleg szüksége van rá. Egy csevegőt is betennék, szerintem sokkal praktikusabb, mint a kommenteken keresztül társalogni. A háttérkép egyébként nekem nagyon tetszik, pedig már annyira nem vagyok oda azért, hogy képet illesszek be. Ez viszont valahogy nekem azt juttatja eszembe, hogy a (fő)szereplő(k) nem tudja/tudják, hogy mi is ő, mintha egy fal választaná el az igazságtól.
Értékelés: 5/4,

Történet
Az álommal való kezdés szerintem nagyon hatásos volt, és bár végig tudtam, hogy álmodik a főszereplő, én odáig voltam érte! A történet eleinte teljesen normálisnak tűnt, nem gondoltam, hogy majd valami természetfeletti kerül bele. Viszont amikor felbukkant az idegen, az nagyon tetszett, és érdekes volt az egész helyzet. Amit azonban sajnálok, az a hétköznapi cselekmény gyorsasága. Egyes részeknél azt éreztem, hogy túl gyors, máshol túl lassú. Ez az egész megcsalja a srác a lányt helyzet sablonos ugyan, de tetszett, hogy ezáltal új szereplőket ismertünk meg. Ben egy igazi tapló, és örültem, amiért volt valaki, aki kiáll a lányok mellett, nem pedig a főszereplő kezd el hősködni. Kristennél számítottam egy kis kiakadásra, dühre a barátnője felé, tagadásra, sajnálom, valahogy így tudom elképzelni a jelenetet, amikor közlik velem, hogy amúgy a barátom megcsal. A legnagyobb bajom, hogy még nagyon a történet elején vagyunk, most kezd még csak beindulni a cselekmény, és nem tudok miről beszélni. A szöveget mindenképp sorkizártra állítanám, és talán egy kicsit növelném is a betűk méretét. Bár lehet, hogy csak én vagyok vak. Egy-két helyesírási hiba is becsúszott, de nincs olyan vészesen sok. Az érzelmekre, a külvilágra egy kicsit nagyobb hangsúlyt fektetnék, én hiányolom őket. Amit már említettem a szereplőknél, a ragokat nem kell mindig kötőjellel kapcsolni a névhez. Nálam van még egy-két kérdőjel a történettel kapcsolatban, de az inkább csak a szereplőkre vonatkoznak, amik remélhetőleg kiderülnek a sztori során. Összességében egy egész jó történet, ami meg tudja tartani az ember figyelmét, és érdekel, hogy mi fog kisülni belőle! Ha téged is érdekel a blog, mindenképp keresd fel!
Értékelés: 10/7

Miért pont ez? "Are you drifting way beyond what’s normal? (...) When you go home everything looks different"


Interjú Femmy Struckkal

Én az első pár fejezet alapján teljesen abban a hitben voltam, hogy egy sima sztoriról lesz szó. A továbbiakban egy fantasy történetre számíthatunk, vagy azért a hétköznapiság is megmarad?
"Megfog maradni a hétköznapiság is. A fantasyt keverem a tinis dolgokkal."

Még nagyon a sztori elején járunk, úgyhogy kicsit nehéz dolgom van a mellékszereplőkkel. Ők több szerepet kapnak majd a történetben, vagy inkább új szereplőket hozol be?
"A mellékszereplők közül csak 1-2 lesz, akik több szerepet fognak kapni. Inkább új szereplőket tervezek a történetbe hozni."

Mióta írsz? Van más blogod? Ha igen, mi a címük?
"Régebben kezdtem csak úgy magamnak írogatni. De még mindig van mit csiszolni rajta, sőt úgy tervezem hogy átfogom írni ezt a blogot.
2 blogom van. Ez az egyik, a Femmy Struck. A másik: Egy kamasz élete."

Köszönöm a válaszokat,
Peetagey Smile

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Semmi baj. Előfordul a csúszás ^^
    Nagyon szépen köszönöm a kritikát :D
    Nagyon tetszett!
    Örülök, hogy ilyen véleménnyel vagy a blogomról. És igyekszem megfogadni a tanácsaidat :)
    Puszi,
    Femmy :3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)
      Hű, ez gyors volt!:D
      Örülök, hogy tetszett, remélem, legalább hasznos volt, ha már nem bírtam időben hozni!:DD

      Törlés