2016. november 15.

58. kritika - Sorstársak

Bonjour!
Sajnálom, amiért nem sikerült vasárnap hoznom az értékelést, sűrűbb volt, mint szerettem és terveztem. Köszönöm, hogy ennek ellenére jöttök, már 42-en iratkoztatok fel, illetve 26.390-szer kattintottatok az oldalra! ♥

Előszó
Igazság szerint nem vagyok oda a focistákért, sok kell nekem ahhoz, hogy valamelyiküket megszeressem. Úgyhogy egyrészt félve, másrészt kíváncsian kezdtem el olvasni a történetet. Az más kérdés, hogy szinte semmiben nem befolyásolja a sztorit. Az értékelés során vedd figyelembe, az utolsó rész, amit el tudtam olvasni, az a tizenegyedik volt!

Fejléc
Hűha... Annyi minden van ezen a fejlécen, hogy nem tudom, hol kezdjek. Szóval. A cím tetszik, mivel a történethez nem illet volna egy túldíszített betűtípus. Benzema a focimezébe került fel, amire mondhatnám, hogy rossz döntés volt, hiszen lesérült és nem is játszik, viszont pontosan ezért tetszik. Akár játszik a történetben, akár nem, ő egy focista, neki a mindennapjai része. A lány szerintem egy csöppet furcsa. Számomra nem tükrözi Dariát. Ő egy lány, akinek egy traumatikus esemény van a háta mögött, és ez a nekivetkőzött lány nem az a magába fordult, zárkózott Daria, akit bemutat a történet. Aztán a jobb sarokban ott van egy kutya-ember páros, ami nekem azért tetszett meg nagyon, mert a sztoriban is megszereti Daria Karim kutyáját. A többi kevésbé kivehető, háttérbe szorulnak az előbbiek előtt, de némelyik nagyon jó ötlet volt. Lehet, hogy csak én gondolom túl, viszont a két összeérő kő nekem Dariát és Karimot jelenti, akik kitartanak és megpróbálják nem minden nap feladni. A tigris a srác vadságát juttatta eszembe, a ház utal arra, hogy szomszédok, aztán mintha Daria naplója is megjelenne a fejlécen szereplő két karakter között. Aztán már tényleg csak olyanok vannak a fejlécen, amik annyira nem kivehetőek.
Értékelés: 5/5
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiPCPBXgRNFObsqEFedGibH9zEbpXe35AGiQVMg4crgVPhx3rJ5EGEyOfbGuJX4pirtmXNqlvFkDnXHRcUCl0HFa_vhejikL2aNr_WEGN7a3nJgkPhz4SDWvBEgDFnOjdxTQWSDX0-u1g/s1600-r/N%25C3%25A9vtelen1eeeeeeeeeeeee.png

Design
A fejléc mellett ott is van rögtön a menü, aminél egy apró megjegyzésem van, de ezért nem vonok le. Ha a 'Szereplők'-re rámegyek, nem változik át kékké, gondolom, a főoldal helye lenne az. De ha már említettem a karakterek oldalát, akkor beszélnék is róla. Nekem nem tetszik, hogy minden szó nagybetűvel kezdődik, illetve a fehér háttér is nagyon elütőnek hat. A nagymamánál, Marionnál a név került ebbe a szövegdobozba, és alá csúszott a karakter jellemzése, mondanivalója, ezt javítanám. A 'Kérdések' az egyik bejegyzésből származik, amikor nem tudtok meg, Karim mikre is ad választ. Annyira nem tetszik ez a megoldás, kicsit hogy is mondjam?, közelebb tenném egymáshoz. A 'Ha könyv lenne' oldalon ott van a könyvborító. A címet én nem igazítottam volna a labdához az előlapon, így furcsán néz ki. Viszont az árat, a vonalkódot és a gerincen lévő alsó szimbólumot, rövidítést, nem tudom mit is lehagynám! A 'Fejezetek'-nél hiányzik a 11. fejezet, ezt pótolnám. A 'Kritikák'-ról és a 'Jelentkeztem'-ről nem igazán tudok mit írni. A jobboldali oldalsávban az első  a 'Fülszöveg', aztán jön az 'Olvasók', 'Akik megtiszteltek figyelmükkel', 'Az író és bétája', a 'Cserék', csupa olyan, amikről nem tudok írni, mert felesleges lenne bármit is megjegyezni. A bal modulsávban az 'Információk'-kal kezdünk, majd jön a 'Chat', a 'Trailer', a 'További blogjaim' és a 'Támogató'. Na most, a többi blog modul felesleges, hiszen teljesen üres, a trailert pedig mindjárt írom, csak megnézem! Az első, amit észrevettem, hogy míg a fülszövegben Davon van, addig a videóban Devon. Köztudott, hogy annyira nem vagyok oda az előzetesekért és ez sem szerettette meg velem őket. A dal passzolt hozzá, megadta a borús hangulatot, azonban több pozitívumot nem tudnék mondani, elég semleges lett nekem.
Értékelés: 5/4

Történet
Kicsit gondban vagyok ezzel a történettel. Az első gondolatomat nem épp pozitívnak mondanám; mert én ezt már olvastam. Oké, persze, ezt most ne úgy értsétek, hogy magát a sztorit már végignyálaztam egyszer. Azonban Daria Davon kiköpött Ella Rodrigues! Amikor elolvastam a balesetet, az égési sérüléseit, rögtön a Cinder és Ella főhősnője jutott az eszembe, akinek a teste nem hatvan, hanem hetven százalékát érte a tűz. Az elején ez kicsit elvette ez a kedvemet a történettől, de aztán végiggondoltam. Nem mondhatom, hogy Daria egy az egyben Ella, mert igenis volt és van is benne munkája benne Bells-nek. Csak hát a könyvmolyok túl sok szereplőt tudnak hasonlítani valakihez. Eleinte Karim karakterével sem voltam kibékülve, úgy éreztem, túlzásba viszi a káromkodást, viszont magamról tudom, ha igazán felhergelnek, akkor én is nagyon sokat káromkodok, így tudom levezetni valamennyire. És amikor olvastam, hogy az öccse miatta halt meg, akkor valahogy érthetővé vált, hogy lényegében ő mindig dühös. Pont, mint Bruce Banner. Nem is a külvilágra, az emberekre, inkább magára, mert attól, hogy bemeséli, nem túltette magát a fiú halálán, még nincs így. Legalábbis én így érzem, ha pedig belemagyarázom csak, akkor ez van.:D Viszont szerintem túl korán nyílt meg erről. Megosztottak egymással néhány információt, barátokká váltak, támaszkodhattak valamelyest egymásra, de az, hogy beszélt az öccséről, nekem nagyon hirtelen jött. Karim olyan srácnak tűnik, aki tűri a sok szennyt, amit az újságban írnak róla, nehezen nyílik meg, és nem pont egy olyanról beszélne, ami ilyen mély sebet hagyott. Daria sérülése... Nem is tudom. Van is hiányérzetem, meg nem is. Csak a Cinder és Ella alapján tudom megmondani, hogy milyen lehet, ha ennyire lesérül valaki, ott pedig nagy hangsúly volt azon, hogy vigyázzon Ella a bőrére, az új bőr miatt. Na most, ez szinte meg sem jelent itt a blogon, és lehet, inkább a 'hiányolom' felé billen a mérleg. Cselekmény igazándiból még nem volt, inkább a két szereplő ismerkedett egymással, mi pedig velük. Tetszett, hogy kimozdultak és együtt hajlandóak voltak normálisan viselkedni. Daria naplójára is kíváncsi vagyok, mármint arra, mit hoz ki belőle Bells. Összességében nem egy rossz történet, akadnak helyesírási hibák, azonban ezek nem zavaróak. Bár azért nekem még kell pár fejezet, hogy eldöntsem, megéri e feliratkozni. Bocsi, Bells, de tényleg!
Értékelés: 10/6.5

Miért pont ez? "If I showed you my flaws / Would you still love me the same?"


Interjú Bells Boothszal

Karim egy valós személy, így felmerült bennem, hogy esetleg Daria is lehet az, csak éppen kicsit átdolgozva, tragikus múlttal ellátva. Valóban létezik?
"Nos Daria nem valós személy, teljes mértékben kitalált ember."

Mivel ez egy Benzema fanfiction, az érdekelne, hogy mindent próbálsz az igazi karakter életéből beletenni, vagy inkább kitalált eseményeket írsz? (Gondolok itt például a bokasérülésére.)
"Karim életét nem teljesen úgy festem le, ahogy valóban él, hiszem nem tudok róla, hogy lett volna neki bokasérülése. Szóval inkább kitalált eseményeket írok, kivéve majd az EB, mert megtörtént."

Mióta írsz? Van más blogod? Ha igen, mi a címük?
"4 éve írok és nincs más blogom! :) "

Köszönöm a válaszokat,
xo Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése