2016. november 26.

Ti választottátok #21 - A focis blogokról

Bonjour! 
Tudom, hogy csúsztam pár napot, nagyon sajnálom, de egyszerűen minden közbejött. Tudom, elegetek van már a mentegetőzésemből, higgyétek el, nekem is...

Előszó
Szerettem volna interjút készíteni néhány focistával, de mint azt vártam, egyikük sem válaszolt a levelemre, úgyhogy sajnos ez a része kimarad a bejegyzésnek. Megfordult a fejemben, hogy mivel a másik is kilenc szavazatot kapott, arról írok és még egyszer megpróbálom zaklatni a focistákat, mégis elvetettem ezt az ötletet, hiszen ha körülbelül három hónap alatt nem válaszoltak, nem is fognak...

Az eredmény
A kérdőíven belül több kérdéssor is volt, attól függően, ki hová tartozik. Sajnos néhány embert a következő helyre is átdobott, nagyon sajnálom, a régi verziónál ez nem fordult elő...

Legelső kérdés - Melyik csoportba tartozol?
  • Akik focistákról írnak. - 2 válasz
  • Akik focistákról olvasnak. - 12 válasz
  • Én olvasok és írok is. - 13 válasz
  • Én egyikbe sem tartozom; nem olvasok, nem írok róluk. - 45 válasz

Akik a focistákról írnak
  1. Melyik focista a főszereplőd?
    • "Dzsudzsák Balázs"
    • "Nagy Ádám"
  2. Miért pont őt választottad?
    • "Régóta ő a kedvenc focistám, a PSV-s korszaka óta "követem"."
    • "Mert találkoztam vele, és egyszerűen imádni való. Nem szállt el a hírnévtől. ❤"
  3. Befolyásol, hogy éppen ki a népszerű focista? Ha igen, miben?
    • "Nem"
  4. Miért kezdtél bele egy focis blogba?
    • "Mert úgy éreztem, végre hangot kell adjak a Dzsudzsi-imádatomnak és persze a foci-imádásomnak"
    • "Csak novellát írtam"
  5. Köztudott, hogy az EB után kapósak voltak a focis blogok. Az olvasók száma csökkent azóta?
    • Igen, egyértelműen látszik a változás. - 1 válasz
    • Nem tudom eldönteni, nincs nagy változás az adatok között. - 1 válasz
    • Semmi sem változott. - 0 válasz
  6. Mit szólnál, ha az a focista, aki a főszereplőt alakítja, elolvasná a blogodat?
    • "Hú, nagyon örülnék. :)"
    • "Fuuu furcsa érzés lenne, mert a barátnője helyett magamat írtam bele xd De majdnem összejött,hogy odaadjam neki. A Fradihoz mar eljutott... "
  7. Esetleg van még valami, amit szeretnél hozzátenni?
Akik focis blogokat olvasnak
  1. Melyik focistáról olvasol szívesen?
    • "A Magyar Válogatotton belül mindenkről,ilyen például Dzsudzsák Balázs,Nagy Ádám,Németh Krisztián."
    • "Ronaldo, Sergio, Neymar, Benzema"
    • "Nekem tök mindegy melyik hírességről olvasok, nem azért követem a blogot, mert focis, hanem, mert maga a történet tetszik."
    • "Igazából teljesen mindegy, jelenleg egy benzemás és egy götzés blogot olvasok, de mindenre nyitott vagyok. Újabban megjelentek a magyar focis ficek, eleinte ennek nagyon örültem, mert már az EB előtt odavoltam a srácokért, és az első párra örömmel kattintottam rá, de sajnos mindegyik sablonos volt, nagyjából olyan kaliberű, mint régebben a 1D fictionök (a sztár kiszúrja a tömegben, odahívja, összejönnek, aztán szenvednek a happy end előtt). Szóval a silány minőség eléggé elszomorított, ezért ezektől a magyar focistákról szóló blogoktól kicsit elzárkóztam."
    • "Marco Reus, Mario Götze"
  2. Miért pont róla szeretsz olvasni? Befolyásol, hogy éppen ki népszerű? És ha igen, hogyan?
    • "Szimpatikus, ráadásul legelőször is róluk olvastam, és így őket kedveltem meg, a többiek meg nem nagyon jönnek be, ráadásul jó történeteket se nagyon találni róluk."
    • "Nem nagyon. Általában nem érdekel a foci, De őket szeretem."
    • "Véletlenül kezdtem el és tehetséges íróktól származnak a történetek. Azt sem tudom kik a focisták igazából. Csak egy név egy történetben."
    • "Benzema és Götze alapból a szívem csücskei, fangörcsözt kapok a róluk szóló ficektől, a fangörcs pedig jó, szóval róluk szívesen olvasok. Előny az esetükben, hogy általam kedvelt csapatokban játszanak. Befolyásol. Sajnos. Vágyott a szívem már egy jó magyar futballistáról szóló történetre, de eddig nem találtam, és egy ideje már nem is keresem, mert eddig mérhetetlen igénytelenséget tapasztaltam, és valami nagyon szemét módon minden magyar focis blogra kapásból ráhúzom ezt a sztereotípiát."
  3. Az EB után olvastál szívesebben focis blogokat vagy még most is örömmel kattintasz az újakra?
    • Inkább az akkori fociőrületben olvastam. - 0 válasz
    • Egyszer-kétszer nézek új után. - 11 válasz
    • Ma már nem érdekel új blog. - 1 válasz
    • Mostanra a régieket sem olvasom, nemhogy újakat keressek. - 1 válasz 
  4. Régebben is vágytál egy focis blogra vagy az EB-n való sikerük óta rajongsz a magyar -vagy egyéb- csapatért?
    • "Én ebben nőttem fel. :)"
    • "Előtte is."
    • "Régebben is" 
    • "EB óta"
    • "EB"
    • "Az eb óta , imádok mindent ami foci."
    • "Régóta vagyok drukkel so, szerintem nem most kezdett êrdekelni a téme, csak most jött velem szembe a lehetőség, hogy ilyet olvassak."
  5. Szeretnél még valamit mondani?
    • "Sajna alig van rendes focis fanfic :(( magyar meg végképp"

Akik olvasnak és írnak is a focistákról
  1. Miért kezdtél bele egy focis blogba?
    • "Már egy ideje szerettem volna focis blogot irni,és az EB selejtezők meghozták az ihletemet:)"
    • "Mert szeretem a focit és kiírni magamból a gondolataimat " 
    • "Jó kérdés? Talán azért, hogy megmutassam magamnak, hogy ilyet is tudok. ;)"
    • "Mert kedvem támadt nekem is, a focis örületben."
  2. Melyik focista a főszereplőd? Miért pont őt választottad?
    • "Dzsudzsi"
    • "Kleinheisler László. Nekem ő a kedvencem a válogatottból. Nagyszerűen játszik." 
    • "Dzsudzsák Balázs, azért mert ő a kedvencem, és az ő karaktere illet bele a történetembe"
    • "Két főszereplőm van. Zlatan Ibrahimovic és Stephan El Shaarawy. Azért őket választottam, mert mindkettőjüknek nagyon tisztelem a munkásságát és nem utolsó sorban mindkettőjüket helyes férfinak tartok."
    • "Nem egy focista, hanem az egész olasz EB válogatott áll a főszerepben. Azért választottam őket, mert imádom Olaszországot és a focijukat. (BUFFON ♡)"
    • "Szalai Ádám, azért, mert a volt osztálytársam sok képet és videót mutatott róla, tetszik a személyisége."
  3. Köztudott, hogy az Eb után kapósak voltak a focis blogok. Az olvasók száma csökkent azóta?
    • Igen, egyértelműen látszik a változás. - 2 válasz
    • Nem tudnám eldönteni, nincs sok változás az adatok között. - 11 válasz 
    • Semmi sem változott - 5 válasz
  4. Mit szólnál, ha az a focista, aki a főszereplődet alakítja, elolvasná a blogodat?
    • "Kinos lenne"
    • "Enyhén kapnék sokkot 😂😂"
    • "Hű! Azt hiszem lesokkolnék, de nagyon büszke lennék rá. Na meg kíváncsi a véleményére. :D"
    • "Nem sokat értene belőle, mert magyarul íródik. :D"
    • "Mivel saját karakter, ezért ez technikailag lehetetlen, de ha a többi szereplő elolvasná, kicsit kellemetlen lenne."
    • "Imádnám."
  5. Kikről olvasol szívesen? Miért épp róla?
    • "Dzsudzsi"
    • "Egyértelmű,hogy a magyar válogatottról,de nagy kedvenceim a német válogatott játékosai."
      "Az olasz, spanyol focisták közül bárkiről." 
      "Griezmann, Messi, Giroud, Lewandowski."
      "André Schürrle. Gyerekkori nagy szerelmem, és így felidézem az emlékeket, mikor elhittem, hogy lehet köztünk valami"
  6. Te, mint olvasó, szívesebben olvastál az EB után focis blogokat, vagy azóta is örömmel kattintasz az újakra?
    • "Én mindig is örömmel olvastam a focis blogokat:)"
    • "Azóta is örömmel kattintok újakra"
      "Azóta is szívesen kattintok újakra."
      "Azóta is olvasom az újabbakat"
      "Az EB után egyik részem örült annak, hogy sok lett a focis blog, a másik részem viszont hisztizett és sírt azért, mert rájöttem, hogy így az a világ, amiben immáron 6 éve írok a közhelyek legújabb gyűjtőhelyévé vált, és ugyanúgy utálat tárgya lett, ahogyan korábban a Twilight, és a 1D, csak itt egy komplett sportág került a gyűlölet kereszttüzébe. Egy sportág, amit tizenöt éves koromtól kezdve megszállottan szeretek, és amit rajtam kívül milliók imádnak rajongva, korlátok nélkül, az gyűlölet tárgya lett azért, mert kislányok romantikus fantáziákat írogattak Nagy Ádámról, meg Dzsudzsákról. És ez szerintem baromira káros, mert a foci és a szurkolói alapvetően egy nagyon befogadó közeg, ha valaki a sportág miatt jön. És tényleg, jöjjenek minél többen, mert a rengeteg sebből vérző magyar (de lassan már európai) focinak szüksége van erre. De ne azért jöjjenek, mert cuki srácok szaladgálnak a pályán, és a meccs végén mosolyogva ledobják a mezüket, mert ez szexista sztereotipizálás. Szóval nem, nem kattintok örömmel, mert eddig maximum kettő (2) olyan focis fanficet olvastam az EB óta, ami tényleg igényes, tényleg valósághű (többé-kevésbé), és nem arról szól, hogy a laza nagymenő, bunkó, link focista csávó mindent odadob a csajért akit három napja ismer. " 
      "Régen, még a VB ideje alatt olvastam, ma már alig."
  7. Befolyásol, hogy éppen ki a népszerű? Ha igen, akkor miben? Akár írásban, akár olvasásban.
    • "Nem befolyásol"
    • "Olvasásban nem, de írásban igen, hiszen az ismertebb focistákat nem kell bemutatni senkinek. " 
    • "Írásban egyáltalán nem, olvasásban pedig talán csak annyi, hogy néha bele - bele pillantok egy új divatba."
      "Nem"
      "Abszolút nem, soha nem is befolyásolt. Ha így lenne, akkor három Neymar, két Messi, és úgy huszonkét Ramos történetem lenne. Ja, meg most már négy Nagy Ádám, és öt Dzsudzsák. Nem érdekel ki népszerű, mert gyűlölöm a mainstream dolgokat, ráadásul pl.: Messivel és Neyamarral (a fanficek két idealizált főszereplőjével) klubszinten is rengeteg problémám van. Dzsudzsák meg szerintem rég nem akkora focista, amekkorának ő ki van kiáltva. Talán soha nem is volt. Szóval nem, engem az ötleteim befolyásolnak, az érzéseim, és az, hogy éppen kit szeretek nagyon-nagyon. "
  8. Régebben is vágytál egy focis blogra vagy az EB-n való sikerük óra rajongsz a magyar -vagy egyéb- csapatért?
    • "Kb. amióta követem a válogatott szereplését(6 év) azóta:)"
    • "Évek óta olvasok,/írok ilyen blogokat."
      "Az EB szeretette meg velem a focit úgyhogy." 
      "EB miatt"
      "Inkább sport blogokat akartam volna olvasni, de az EB is rásegített arra, hogy ilyen blogokat olvassak."
      "EB óta"
      "2009 óta folyamatosan vágyok - ekkor írtam az első, szerencsére nem publikált focis fanfic novellám. Aztán lett egy blogregényem, meg még egy, és most egy novellás kuckón élek, immár több, mint két éve ^^"
  9. Szeretnél még valamit mondani?
    • "Visca el Barca! ♥"
    • "Köszönöm, hogy kitölthettem! <3" - Inkább én köszönöm, hogy kitöltötted!:D
    • "Teljesen mindegy, hogy kiről szól egy blog, csak élvezhető legyen!"
    • Drága, egyetlen virágszálaim, kinek nem volt érhető, a felirat, miszerint, ha nincs mondanivalód, KÉRLEK, hagyd üresen? Ott volt a kérlek szócska, így még tapintatlannak sem nevezhettek, de azért köszönöm a teljesen felesleges beszólásokat! Remélem kicsiny szívetek most boldog és nyugodt, hogy kiírhatta magából. :) Aki normálisan tudott válaszolni, annak ismételten köszönet jár! 

Akik egyikbe sem tartoznak
  1. Mit gondolsz erről az egész focilázról?
    • "Idegesítő"
    • "Én őszintén szeretem a focit, de a focis blogok nem kötnek le." 
    • "Szerintem szörnyű, hogy most tünt fel egy csomò embernek, hogy helyes focistáink vannak ès már rögtön imádják őket, nem a munkájuk miatt, hanem mert helyesek."
    • "Szerintem túlzás ekkora feneket keríteni ennek. Megértem a lelkes rajongókat, de annak már vége. A foci szabályai nem változtak meg, így aki tényleg szereti, az nem csak most írjon, mikor tucat lett, mert nem fog kiemelkedni."
    • "Én örülök neki, hogy van."
    • "én még a papám miatt kezdtem el régen érdeklődni a foci iránt, és amikor kijutottunk az EBre személy szerint örültem és végigszurkoltam, de el nem tudtam volna képzelni, hogy erről blogot indítsak... "
    • "Mivel ugye a magyarok idén olyan sikereket értek el, amire hosszú évek óta várnak a rajongók, így szerintem természetes a nagy felhajtás. Érdekes, hogy a blogokat is elérte a hullám. Főleg mert rengeteg külföldi csapatról is olvastam. "
    • "Szerintem tök jó dolog"
    • "Sajnálatosnak tartom, hogy ez úgymond egy korszakhoz ragadt. Szemétségnek érzem, hogy akik már régóta ebben a témában írnak, már nem is számítanak azok miatt, akik a nagy, újfent kitört fociláz miatt írnak."
    • "Egy bizonyos határon belül normális, ahogy a többi olyan blog, ami hírességekkel íródik. De amikor sorra nyíltak a focis blogok, mert kitört az EB láz és minden kislány be akart állni a sorba, akkor nagyon kiborultam. Ha a fociról írsz, legalább annyit tudj, mi az a les, mikor szükséges a szabadrúgás, a szöglet, stb. Meg a posztokat sem árt tudni."
  2. Szerinted mitől lettek olyan felkapottak a focis blogok?
    • "Az idei EB-n jól teljesítettünk és a focistáink többsége megtetszett a lányoknak és beindult a fantáziájukban a mi lenne ha..? "
    • "Őszintén? Fogalmam sincs :D" 
    • "Mert divat volt szurkolónak lenni. "
    • "A téma aktuálitása biztosan sokat dobott az olvasottságon. Akik nagy nézettségű történetet akarnak, olyat írnak ami az olvasói igényeket lefedi. "
    • "A jóképű focisták miatt, természetesen. Már csak azért is, mert a legtöbben egy csepp köze sincs a történetnek a focihoz, ráadásul, ha valami futballal kapcsolatos dologról kell írni, helytelenül írja meg az író."
    • "Azt vettem észre, hogy minden nagyobb újdonságnál (legyen az EB, olimpia, zene, film stb) pár (esetleg sok) bloggernek ad egy lökést. Ebből lesz ez az egész áradat."
    • "Nem tudom! De a legtöbb blog egyáltalán nem ér el semmilyen szintet, mégis sztárolják őket."
    • "Az EB miatt" 
    • "Mert most ez lett a menő, és hirtelen mindenkinek megjött a kedve hozzá. Persze eddig is voltak olyanok, akik imádták, csak most még többen lettek az ilyen emberek. (Vajon miért?? *szarkasztikus vigyor*)"
    • ""Vak vezet világtalant." Ez amolyan heppként jelent meg. Valaki elkezdte és a többiek pedig beálltak a sorba. Azt azonban nem tudom, hogy mitől lettek felkapottak. Én mindig megbotránkozom, ha találkozom egyel. "
  3. Előfordul, hogy néhány blogger(ina) olyan dolgokat is leír, amit talán nem kellene, bele sem gondolva, hogy egy élő, lélegző embert 'használ fel'. Mit gondolsz erről?
    • "Semmi különös! Ezzel semmi különösebb bajom sincs :) "
    • "Azt, hogy mindezt kilehetne kerülni, ha kicsit próbálnának földhöz ragadtabbak lenni. Focistákról van szó, nem istenekről, és nem is világsztárokról." 
    • "Azt, hogy néha gondolkodnunk is kéne, hogy ha a személy, akiről a blog szól, olvasná, mit szólna hozzá."
    • "Nem hinném, hogy a felhasznált személyt pont az fogja érdekelni, hogy egy random blogger(ina) milyen történetet talált ki hozzá a fanficcébe."
    • "Nem helyeslem, hisz ők sem örülnének, ha róluk írnának olyanokat, bár ha abból kiindulunk, hogy ezeket leírják, akkor ki tudja ><"
    • "Nem hiszem, hogy bárki is komolyan venné. A színész, zenész, híres személy "arcát" felhasználó oldalak eddig is nagy népszerűségnek örvendtek."
    • "Szerintem undorító dolog."
    • "Ha a személy nem olyan híres, ráadásul a nyelv ugyanaz, akkor elég kínos vége is lehet a dolognak."
    • "Ez nem csak a focis blogok esetében van így"
    • "Az ő szégyene"
  4. Szerinted mit reagálna egy-egy focista, ha meglátná, miket írnak róla?
    • "Ha a nem romantikus-erotikus írásokat nézzük, hanem az igényes, szépen megfogalmazott történeteket, akár még el is mosolyodnának, de ha az előbbi kategóriát... Én a helyükben messzire elkerülném azokat, amiket rólam írnak. Jobb a békesség. "
    • "Attól függ, hogy hogyan állnak ehhez az egészhez."
    • "Attól függ melyiket olvasná el."
    • "Vagy kiakadna vagy kinevetné az egészet, hogy hogyan lehet róla (vagy éppen a társáról) ilyet írni. "
    • "Ha valaki egy igényesen megírt, egyedi történettel blogol, akkor szerintem még örülnének is, de ilyen tömegfocieb sztoritól szerintem falnak mennének, nevet változtatnának, és leigazolnának az argentín válogatottba, hogy a legközelebbi EBn is játszhassanak, csak akkor már nem ismerik fel őket, hisz annyira nem értenek hozzá ><"
    • "Lehet, valaki örülne, de valakit például biztosan zavarba hozna ha egy 14 éves bloggerina +18-os jelenetet ír róla."
    • "hát ez az adott történettől függ szerintem, hogy mit gondolna róla"
    • "Mindenképp megdöbbenének, de szerintem azért dagadna a begyük, hogy Magyarország blogger-sarkába is elért a sikerük. :)"
    • "Szerencsére erre kicsi az esély, de fogalmam sincs. Mivel nem ismerem őket, mint embert, nem tudom hogyan reagálnának."
    • "Szerintem elszörnyednének, de ha találnak egy igényesen megírt-mert vannak ilyenek is, csak kevés-és jól megfogalmazott blogot, akkor talán még el is olvasnák. Ki tudja?"
  5. Szeretnél még valamit mondani?
    • "A hideg kiráz ezektőla focis blogoktól."
    • "Azért vannak jó focis blogok is, kettőbe néztem bele kívánncsiságból és az egyik tetszett."
    • "Szeretek focizni és nézni élőben, ahogy a barátaim fociznak, de azt hallani folyton, hogy mindenki az EB-t nézi stb., kicsit elszomorít, mert én is nézném ha lenne kivel nézni és akkor még élvezném is, hogy szurkolok valakivel."

Köszönöm a válaszokat, remélem tetszett a bejegyzés,
xo Peetagey Smile

4 megjegyzés:

  1. Sya.

    Nagyon érdekes poszt volt, hogyan találsz ki ilyen kérdéseket?

    Ölel,
    Kanna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)
      Örülök, hogy tetszett :3
      Hát, néha azért csalok és kérek segítséget, hogy más mire lenne kíváncsi, de általában olyan kérdést teszek fel, amire már én is tudom a választ vagy esetleg érdekel, másnak mi a véleménye róla. :)

      Törlés
  2. Drága Peetagey!
    Szerinted én vagyok az egyetlen, akinek lesz olyan története, amiben focista a főszereplő, de nem fanficet ír?😂 Mondjuk remélem Carlos története azért népszerűbb lesz az EB-s blogoknál!

    Puszillak,
    Gabby

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Gabby!
      Hát, biztos van más olyan focis, de lássuk be, a tiednek leszek csak a függője :3

      Törlés