2017. február 28.

Ti választottátok #25 - A szereplőkről #1

Bonjour!
Tudom, nagyon sokat késtem és sajnálom, de lassan itt van a kampány, a keresztelő, dolgozatokat írunk és zajlik az élet...


Előszó
A bejegyzés eredeti címét direkt nem írtam ki, inkább egy semleges nevet választottam a kérdőívnek. Szerettem volna felmérni, hogy az emberek mi alapján választanak külsőt a szereplőjüknek. Persze a nagyobb hangsúly azon van, hogy ha szem, haj terén van egy divat, vajon mit választanak? Őszintén szólva egy felmérést is akartam, de sajnos amikor csináltam, kihagytam a kérdéseket, és minden válasz aznap jött... Ez van srácok, ha béna a cikk írója!

Az eredmény
Gyerekek, könyörögve kérlek titeket, ne írjátok már oda, hogy már leírtam! Én előbb megírtam a kérdéseket, nem tudhatom előre, hogy ti most erre ugyanazt akarjátok válaszolni! Úgyhogy legyetek szívesek! Ha én megteszem ezt a kis apróságot, akkor én is elvárhatom mástól.
  1. A főszereplő/mellékszereplő mennyire hasonlít rád vagy egy ismerősödre?
    • "1-2 tulajdonságot kapnak tőlem"
    • "általában a főszereplő ismerősei hasonlítanak az életem mellékszereplőire"
    • "Inkább olyanra formálom amilyen én szeretnék lenni"
    • "Mindig merítek néhány tulajdonságot a körülöttem élőkből, hogy "emberibb" legyen a karakter"
    • "általában nem írok hasonló karaktereket, hogy az esetleges rossz történések az adott illetővel kapcsolatban ne befolyásolják rossz irányba a történetet."
    • "Változó. De hasonlítanak."
    • "Szeretek olyan személyiséget adni a szereplőimnek, ami teljesen egyedi, így nem tudnak ilyesféle "hasonmások" befolyásolni."
    • "A két főszereplőm visel egy-egy olyan tulajdonságot, ami bennem is felfedezhető. Ez a szókimondás és a kalandvágy. Azonban ezt nem tudatosan alkottam így. "
    • "Egyáltalán nem. Marginális karakterekről szoktam írni, vagy éppenséggel uralkodókról."
    • "Nem szoktam ismerősökről mintázni karaktereket. Tartok tőle esetleg felismernék magukat és nem tetszene nekik a "végeredmény". Idegenek egy-egy mozdulatát, kirohanását vagy egyéb jellemzőjét könnyebben aggatom a karaktereimre."
  2. Mi alapján választod ki a karakter hajának színét?
    • "Melyik illik a legjobban a személyiségéhez"
    • "kipörgetem a színkörön"
    • "Éppen amilyen stílusú lányhoz illik de mivel én magam is rock-osabb vagyok ezért általában fekete/vmi színes"
    • "Egy szabály van nálam: a főszereplő nem lehet szőke. Sőt a pasi se szőke."
    • "Nem szoktam feltétlenül leírni, hogy néz ki egy szereplő, hacsak nem fanfictionról van szó. Egyébként a hajszínt mindig csak hasra ütve választom."
    • "A hajszínen nem szoktam sokat vacillálni, ami először eszembe jut és úgy érzem, illik a karakterhez."
    • "Szerintem tökéletesen lényegtelen, ami épp eszembe jut. Kivéve persze, ha valami fontos szerepe van a hajszínnek, de ilyet én még nem írtam, csak olvastam."
    • "Az ideálom alapján."
    • "ha éppen néztem valami sorozatot/filmet, és abban egy szereplőnek tetszik a haja, nagy a valószínűsége, hogy olyasmi lesz"
    • "teljesen random, igazából igyekszem a személyiségétől elvonatkoztatni, hisz ez a valóságban sincs másként"
  3. És a szeme színét?
    • "A haja színe után döntöm el hogy melyik állna neki jobban"
    • "Lelkivilág - vagy éppen ha utalnia kell valamire. Egy rokonságra, ilyesmi. Ahogy mondják, a szem a lélek tükre."
    • "Ezt szintén csak úgy hirtelen. Ha eszembe jut a személyiségéről egy kinézet, általában azt használom, ha pedig nem, akkor gondolkodom, kire hasonlít a személyisége az ismerőseim közül (ez általában több embert jelent :D ) és úgy választom ki a kinézetét, hogy az ismerőseim vonalait követem. :D"
    • "Ezen sem szoktam túl sokat gondolkodni. A való életben sincs "oka" annak, hogy milyen színű az ember szeme a genetikán kívül, szóval csak találomra szokott jönni. "
    • "Kedvenc színem alapján."
    • "Van egy megszokott, kedvelt színkombinációm."
    • "Akire emlékeztet a szereplő a való életben, annak a szemszínét szoktam "másolni"."
    • "Amelyik épp szem előtt van (poén). Igazából teljesen random. :)"
    • "Véletlenszerűen, ha csak nincs külön jelentése/szerepe a színének"
    • "Csak a különlegesebb szereplőimnek választok szemszínt, illetve csak az övéket árulom el."
  4. Ha az írók 40%-a barna, 30%-a fekete, 20%-a szőke és 10%-a vörös hajú főszereplőt választ, te milyen színt választasz?
    • Barna. - 14 válasz
    • Fekete. - 8 válasz
    • Szőke. - 10 válasz
    • Vörös. - 11 válasz
    • Egyéb - 22 válasz: "a pörgetett színt"; "valami különlegeset, egyedit"; "Mentát."; Ami a karakterhez illik - 5 válasz;  "Általában extrémebb hajú főszereplőim vannak.."; "Barnát, szőke hajvéggel"; "Az egyediség jobb, kék, rózsaszín, pasztell színek".
  5. A szereplők 43%-a barna, 19%-a kék, 8%-a zöld szemű, a maradék 30% pedig ezek valamilyen keveréke. Milyen színű szeme lesz a szereplődnek?
    • Barna. - 5 válasz
    • Kék. - 19 válasz
    • Zöld. - 21 válasz
    • Egyéb - 20 válasz: "Hacsak nem szemorvos a pasija, nem tudok elképzelni olyan szituációt, ahol ez releváns, szóval nagyon ritkán írom le egy karakterről a szeme színét."; ""Általában a kevert színeket szeretem. Lehet csak mert nekem is olyan van..."; "Szeretem a színjátszós szemeket, mint amilyen nekem is van."; "Ez is teljesen attól függ, hogy az adott karakternek milyen a jelleme."
  6. Mennyire befolyásol, ha látsz az utcán egy embert, akiben megfog valami? Például ha tetszik a stílusa, az egyik karakter szintén ilyen lesz?
    • "Általában csak részben kapnak külső helyről jött tulajdonságot "
    • "Ha beleillik a történetbe, akkor igen, felhasználom a stílust."
    • "előfordult már, hogy ha valakit megláttam, akkor valahogy teljesen a karakterem jutott róla eszembe, így igen, a karaktert is azontúl úgy képzelem el."
    • "Ez nem szokott befolyásolni, mert amilyennek elképzelem olyan lesz :)"
    • "Nagyon tud befolyásolni, általában random utcai emberekről mintázom a karaktereim kinézetét."
    • "Nem feltétlenül. De ha tényleg nagyon tetszik akkor legalább az egyik mellékszereplőt hasonlóan oldom meg."
    • "Semennyire :) Jó látni ilyen embereket, rengeteget tudsz róluk mintázni :)"
    • "nem ezek nem befolyásolnak"
    • "Vannak emberek, akikről üvölt, hogy karakterek szeretnének lenni. Szóval előfordul."
    • "Nemigazán volt még ilyenre példa"
  7. Szeretnél még valamit mondani ezzel kapcsolatban? Ha nem, csak hagyd ki, légy szíves!
    • "Több kérdést is feltehettél volna ezzel kapcsolatban. Hogy szerintünk milyen a jó szereplő, milyen külső és belső tulajdonsággal érdemes felruházni, mivel tesszük "élőkké" őket, stb..." - Mivel a külsejükre szerettem volna hangsúlyt fektetni, ezért ez nem jutott eszembe. De most, hogy mondtad, elgondolkodtam egy ilyen cikkel. A problémám csak az ezzel kapcsolatban, hogy minden ember más jellemvonást tart fontosnak és sokszor megmagyarázni sem lehet, miért akarjuk ilyennek a szereplőt.
    • "Nem tudom, te hogy vagy ezzel, de én szeretek karaktereket felépíteni. Mi teremtjük őket, és személy szerint nagyon hozzám tudnak nőni :3" - Juj, ne is mondd! Az első történetem pocsék volt, de körülbelül fél évig bele voltam zúgva egy jellemtelen, agyatlan szereplőmbe! :'D
    • "fontosnak tartom az öltözéket, hogy ne legyen unalmas, sznob vagy megszokott. Szeretem kiszínezni a ruhadarabokat, hogy még véletlenül se lehessen más iromáy szereplőivel összehasonlítani!"
    • "Szerintem az a legjobb karakter amelyik eredeti. Nem a külső inkább a belső fog meg !"
    • "Meglepődtem, hogy ilyen rövid ez a kérdőív. Olyan... általános lett, pedig mégy annyi minden érdekelt volna ezzel kapcsolatban a mások válaszai. Mennyire bevállalósak különc karakterek behozatalával (nem tökéletes külsejű, személyiségű szereplők), hogyan alkotják meg őket és hasonlók. Szeretnek-e sok szereplővel dolgozni. Vártam, hogy a lap alján léphessek a következő oldalra. ;)" - Hát, sajnálom, hogy te is csalódtál. Őszintén szólva nekem is sokszor volt már olyan, hogy néhány nappal, héttel vagy esetleg hónappal később újra megnézem a cikk miatt a kérdőívet és csak értetlenkedek, hogy egy kulcsfontosságú dolgot miért hagytam ki, vagy épp miért nem kérdeztem rá több dologra. Eszembe jutott, hogy esetleg később csinálok majd ebből egy újabb bejegyzést, de addig még szerzek pofát hozzá. :')
Remélem, tetszett a bejegyzés,
xo Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése