2015. november 5.

9. kritika - A rosszak ellen

Bonjour! 
Először is: több mint 1700 megjelenítés? Másodszor: 4 feliratkozó?!! Úristen, nagyon szépen köszönöm, feldobtátok a napom. ❤

Előszó
Az oldalt egyszer már felkerestem, de akkor még csak egy-két fejezet volt fent és pont abban az időszakomban voltam, amikor befejezett történetekre utaztam, szóval neki sem álltam olvasni. Amikor viszont már kiestem abból a fázisból, már nem emlékeztem a blogra. Aztán most, mikor felkért, készítsek egy kritikát a blogjáról, csak nevetni tudtam, hogy mégis el fogom olvasni. Az értékelés során vedd figyelembe, az utolsó rész, amit el tudtam olvasni, az a huszonegyedik rész folytatása volt! Azóta felkerült a harmadik folytatás.
Fejléc
Első pillantásra azt mondanám, ez egy tök jó fejléc, nincs hibája. Aztán megnéztem gépen, ahol már nagyobb a kép, és rájöttem, hogy tévedtem... Az elrendezés ugyan jó, de a rárakott képeket nem tudta a készítő összeegyeztetni. A felirattal nincs semmi gond, mert a cím színei mennek egymáshoz, és a modulok nevééhez, illetve a betűtípus a fejlécen nem tér el egymástól. A felette lévő szerelmes pár is nagyon aranyos lenne, ha nem állna a fejükbe egy-egy oszlop. Őszintén szólva fogalmam sincs miért került rá, de a kép elkoptatása -vagy hogy mondják ezt a készítők-, nem lett a legjobb és nem a megfelelő hatást kapjuk. A lány karakterrel nincs semmi gondom, kivéve, hogy szegénynek egy sikátor fala van az arcába. A férfi szereplő kicsit homályosnak tűnik és nem látszódik a szeme... bár én se örülnék, ha egy óra mutatója állna bele a képembe. Nagy gondban vagyok a pontozással, szóval...
Értékelés:  5/1.5
Titkon azért megadnám a 2-öt is, de tisztában vagyok vele, hogy nem lenne fair, mert ennél jobb munkára adtam ennyit!


Design
A modulok címe szerintem nincs összhangban a bloggal. Talán a fejlécen lévő szöveg betűtípusához hasonlót kéne választani, de másnak lehet, hogy így is tetszik! Az 'Ami történik' modulban ugyebár leírja Ramóna, mi történik -milyen meglepő, viszont két egymást követő mondatban ugyan azokat a szavakat ismétli. Igen, tudom, hülyeség belekötni, de egy igazi kritikus, vagy akár olvasó, ha könyvként tartja a kezében, és ilyet lát, már máshogy áll a történethez, arra gondolva: 'Mi van, ha nem csak a fülszövegben ismétli a szavakat?'. Drágám, próbáld meg szinonimával helyettesíteni ott is! A csevegőben a linkes szöveg eddig mindig piros volt, ami elüt az oldal szürke-kék párosától, szerencsére már megváltozott. Kicsit kiemelném az üzeneteket, például kékkel. A szereplőknél tetszik, hogy nincs kirakva mindenkiről külön kép, hanem össze vannak téve egyre, az aljára.
Értékelés: 5/4.5

Történet
Amikor elkezdtem a blogot, rögtön az elején azt mondtam 'Hú, ez egy baromi jó történet lesz!'. De sajnos tévedtem. Az alapötlet tényleg nagyon jó, és annyiféleképpen ki lehetett volna aknázni a lehetőségeket! De sokkal nagyobb gondok is vannak itt. Drágám, olvasd át a részeket, vagy legyen egy bétád, mert ordít a történetről, hogy egyik sincs meg! Tele van helyesírási hibákkal, a vesszőket pedig vagy nem a megfelelő helyen használod, vagy egyáltalán ki sem rakod. Figyelj a szóismétlésekre és a mondandódra, mert gyakran nyelvtani hibákat is találni benne. Például, bocsi, ez nagyon megmaradt, muszáj felhoznom: "...nem nézett ki többnek húsznál. Gondolom ez megnevettette mivel nevetett...". Ezt és még rengeteg mondatodat, össze lehetne kötni, így nem lennének tőmondataid és ismételni sem fogod magad! Az is feltűnt, hogy néha leírsz valamit úgy, hogy Emi gondolja, aztán utána hangosan kimondja. Így is ismétled magad, elég egyszer elmondanod, hidd el, megérti mindenki. Ha kell, hozd ritkábban a részeket, hidd el, többen fogják olvasni, ha egy szépen megírt történetet látnak. És törekedj arra, hogy valósághű legyen! Ez nagyon fontos, mert nem fantasy-t írsz! Hozok is erre példát, hogy értse mindenki miről beszélek: a két főszereplő Tom és Emi gyakorolnak már hetek óta, a lány rengetegszer került földre, és semmi baja nem esett. De amikor véletlenül beüti a kezét, eltörik a csuklója? Egy töréshez vagy nagyon nagy ütésnek kell érnie a testrészt, vagy eleve gyenge csontozatúnak kell lennünk. Ebben az esetben viszont eleve nem gyakorolhatnának, mert minden erősebb ütés törést okozna. Aztán ott van a kapcsolatuk. Két érett emberről beszélünk, ennek ellenére a viselkedésük nekem gyerekes. Ha valóban járni akarnak, nem egy ilyen úristen-meg-fog-csókolni-aztán-meghátrált-megint-féle kapcsolatot kéne létesíteniük. Persze, egyszer megijedhet a srác, de nem játszhatja ezt hobbi szinten, mert ez nem természetes. Attól, hogy Emi árva, még nem ősember, ismeri a kapcsolat 'szabályait', nem veheti ezt természetesnek! És ha néha ezt ő is tudja, akkor utána miért felejti el megint? A járás pedig ne csak azt jelentse, hogy együtt alszanak! A valósághűséghez visszatérve. Ha a rosszak és a jók képzett ügynökök, akkor nincs az, hogy el akarják vinni Emit, de egy olyan alapvető dolog, mint benézni az ágy alá, nem történik meg. És ha zárva van az ajtó, nyilván nem megy csak úgy tovább, mert hát most őszintén: keresnek valakit + zárt ajtó = nyilván ott van bent. És ha bármilyen történetet megnézünk, ritkán látunk rövidítéseket, mint például füri. Főleg egy nagydarab rosszfiú szájából nem hallani. Éld bele magad a szereplő szemszögébe! Olyan sok szó van, ne csak a pf-t használd, ki tudod fejezni magad! Egyébként Tom valami rém pocsék ügynök, mert még egy olyan alapvető dolog sem jutott eszébe, mint elhozni Emi cuccait. Pedig most őszintén, van rá lehetősége. És nem hiszem, hogy ha Emi egyszer megtanulja, hogyan kell használni a pisztolyt, utána nem tudja másik kézzel! Ügyetlenebb, de nem felejti el! Na jó, nem szívom tovább szegény Ramóna vérét. Ha van kedvetek, nézzetek be a blogjára!
Értékelés: 10/3.5

Miért pont ez? "We are young" ✅ "We are strong" ✅ Meg úgy az egész passzol hozzá!


Interjú Balog Ramóna Magdolnával

Megtudunk majd többet is a két szervezetről? Mert eddig a rosszakról keveset, a jókról pedig szinte semmit nem említettél.
"Nem, nem igazán tudunk meg valamit a jókról, bár még szerkesztés alatt áll a történet."

Miért vártál ilyen sokat a történet elején lévő események megmagyarázásával? Emi szüleiről nem is fogsz beszélni? Hisz bár nem szerepelnek, fontosak a történetben. 
"Azért vártam ennyit, hogy izgalmasabb legyen a történet és, hogy megragadja az olvasók figyelmét. Emi szüleiről szólva, mivel még nem ért véget a történet, nem akarok semmit elkiabálni, de lesz egy nagy esemény, amire senki sem számít de mindenki meglepődik és a végén összeáll minden. ;)"

Mióta írsz? Van más blogod? Ha igen, mi a címük?
"Ezt a történetet kb. úgy idén év elején kezdtem el, de vannak korábbi elkezdett történeteim is, meg rövid sztorijaim. Jelenleg is írok egyet, meg ennek a folytatását is. :) 
Igen, van egy másik blogom, az inkább egy személyes, Anglia Tinédzser Nézetből a címe."

Köszönöm a válaszokat,
xo Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése