2015. október 22.

6.kritika - A démonok játékai

Bonjour!
Bár holnapra terveztem ezt a bejegyzést, mégis ma rakom ki, így hétfőn jöhet a következő kritika és pénteken a Ti választottátok bejegyzés!  Megkérnék mindenkit, aki ezt olvassa, hogy ha van pár perce, töltse ki az oldalsávban lévő kérdőívek bármelyikét! Egy kitöltés is sokat ér, és az eddigi válaszokat köszönöm! 
 

Előszó
Már annak is örültem, mikor Victoria Green végül kritikát kért tőlem, hisz az első volt! Bocsi Szinyke, téged először 'felkértelek', így amikor magadtól kértél, az már olyan rá kényszerítettnek tűnt. Aztán még másnap írt Noémi is, szóval oda meg vissza voltam! Az értékelés során vedd figyelembe, az utolsó rész, amit el tudtam olvasni, az a harmadik volt! 

Fejléc
Így a képen látszik a nagy feketeség, de a modulok úgy vannak kialakítva, hogy ezt eltakarja! Megmondom őszintén, az előző fejléc jobban tetszett. Már nem győztem dicsérni, mikor újra felnéztem az oldalra, és rájöttem, új lett az egész! Szóval töröltem ki az egészet és nekiálltam ennek, és lehet kissé befolyásol az ítéletnél az előző iránti "érzelmem", de összességében a mostani is tetszik. A narancsos-vöröses szín jó ötlet volt, passzol a néhol felbukkanó kékkel, és pirossal. A két villám nekem nagyon tetszik, feldobja a képet! A lány a tükörrel számomra a dimenziókra utal, az egyik oldalon ott van az anyját gondozó lány, a másikon a démonokkal szembenéző. A tükörtől balra lévő felakasztott emberek kissé morbid képet adnak, főleg, ha figyelembe vesszük az alatta lévő mészárló hölgyet -ha nem az van rajta, bocsánat, nekem teljesen az jön le! Összességében picikét elmebeteg stílusúnak tűnhet először, de aztán a részek elolvasása után rájövünk, hogy tökéletes hozzá!
De a csillagot akkor sem érdemli, mert láttam már itt ennél szebb munkát is! Bocsánat, de tényleg így van.
Értékelés: 5/5
 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEggkkXrydSRh9ZroaxgY-UbKzODF2YPnJnrcgl-RqsHwSWdit4k3_L3yJTA_liHiZOj_dBPxVTp8K9TCMq18DXNspX1bTYkOeD79aww6HAm_nNdAsXs3khA-abxhe9xsDqPO6AKZPn7IQU/s0-r/n6xPOU3.jpg

Design
A fülszöveg jó kis összefoglalót ad, és ami még lényegesebb: kiderül kié a zenedoboz. Lehet, csak én voltam figyelmetlen, de nem láttam a szövegben benne, hogy vajon kié lehet. Az információkat talán célszerűbb lett volna simán kiírni, nem így 'vetítésre' állítani, mert kissé zavaró ez a folytonos mozgása. Ha véletlenül lemaradtunk volna az elejéről, akkor mindig meg kell várni, hogy újra kezdődjön, ami bosszantó tud néha lenni, főleg, ha addig mást nézünk, és ismét eltűnik. A csevegőnél nem tetszik a nevek színe, mert alig lehet elolvasni. A trailerben a Demons megy, ami az egyik kedvenc számom, így akármilyen pontot is adok, a csillag ott lesz. :$ A videóban megemlíti az író Edmund fertőzöttségét, de én még mindig nem jöttem rá, pontosan ez mit is jelent, milyen következményei lehetnek, remélem a történetben erre majd kitérünk. A videó egyébként nem lett rossz, nem volt unalmas, sőt a közepén még izgalmasnak is mondanám, de nem estem hasra tőle. A zenét egy picivel tovább hagyhatta volna, mert így feltűnő a vágása, de az utolsó mondat, miszerint 'Minden kiderül', azért egy kicsikét kíváncsivá teszi az olvasót. A könyvborító elég érdekesre sikeredett; hol remek, hol pedig észre lehet venni a hibákat. Felül az L. N.-től balra feltűnt, hogy talán Paint-tel szerkeszthették, mert ferde a vonal. A kiírt nevet én nem a rövidítés mellé tettem volna, inkább a cím közelébe. Aminél egyébként nem értem a két betűtípust! A démonok játékai eleve egy figyelemfelkeltő tulajdonsággal bír, aki csak ránéz, olvasni akarná. Viszont hazavágja az olvasó kedvét, ha már a címet sem tudja elolvasni. A borítón lévő kép azonban tökéletes választás. A mögötte lévő árnnyal pedig még hatásosabb! A szereplőknél sajnálom, hogy csak a három főbb karakter van... Tudom, hogy őket fogjuk a legjobban megismerni, de így a többi ott élő kiesik a képből, mintha nem is létezne. Szerintem, ha képet nem is, de pár adatot feltüntethetne Noémi, mert az nem kerül sok időbe.
Értékelés: 5/4.5*

Történet
A  cselekmény előtt mindig van pár sor, ami különösen tetszik. Valahogy kétségbe ejti az olvasót, hogy a szereplő így gondolkodik. Legalábbis nekem ez ugrott be a versikékről. A történetből annyi minden még nem megállapítható, de nekem azonnal Cassandra Clare: Pokoli Szerkezetek című sorozata jutott eszembe. A fertőzött Jem Edmund, a hűséges barát, aki bármit megtenne társáért Will Stephen. A lány, aki tökéletesen illene mindkettőhöz, az elején kétségbeesett Tessa Liz, aki a végén képes mindent feláldozni az új családjáért. Azt hiszem a többi szereplőt annyira nem lehet társítani, de nem is fontos ez. Hűha, még nem igazán tudom mit írhatnék, de kíváncsi vagyok a folytatásra! A helyesírás viszonylag rendben, csak néhány vesszőhibát vettem észre, illetve néhol egy-egy szót helytelenül írt vagy használt. A fogalmazása viszont rendben van. A történet eddig lenyűgöző, és a blogok terén egyedi. Tetszik, hogy nem hagyta az olvasókat, találják ki maguknak azt a háborút, inkább leírta. Érdekes, hogy egy külön sztoriban írta le, de hiba volt egy tizenkét éves lány szemszögéből írni. Látszik, hogy a gondolatai érettek és logikusak, ami egy ilyen kislánytól nem elvárható, nem megszokott. Nem így állna a dolgokhoz, szerintem nem is értené az egészet és csak sírna, a szüleihez bújna. Az utolsó bekezdés alapján 65 éves az, aki írta, viszont az elején Bogna azt állítja, éppen akkor írja. Gondolom az akkor megírt papír nem volt olyan fontos, mint az élete, és nem vitte magával, így viszont elég érdekes a megírt rész. Hmm... Nem is tudom mit írhatnék még. Ha több rész felkerül, erre is szánok időt, és kiegészítem! 
Értékelés: 10/9

Miért pont ez? Tudom, hogy szinte csak ugyan azt mondogatja, énekli. De pörgős, mint a történet, és a lényeg ott van, nem?

Interjú Lukács Noémivel

Mi adta az alapötletet a blogodhoz? Van valami köze Cassandra Clare, Pokoli Szerkezetek című sorozatához?
"Cassandra Clare csak úgymond "ösztönzött" arra, hogy ezt megírjam. Ő miatta szerettem meg az olvasást, és ő miatta kezdtem el írni. A démonok mindig érdekeltek ezért kicsit utánna jártam a dolgoknak. Ekkor találtam meg egy egy zenét: Imagine dragons:Demons. Ezt a számot rengeteget hallgattam(tom), és egyszer mikor a második világháború fontos adatait magoltam otthon erre a zenére, feltettem magamnak a kérdést: Mi lett volna ha...?  Ha senki se nyerte volna meg a második világháborút, ha a démonok ekkor elárasztották volna a földet? Így született az alapötlet."

Számomra kissé ködös még ez a dimenziók közti ugrás. Mi történik közben a másik világban? Liz anyjával és az igazi életével? Erről semmit nem fogunk megtudni?
"Nem szeretnék spoilerezni, de akkor egy kicsit beszélek erről. Ugye ez egy párhuzamos dimenzió, szóval mindenki létezik ebben a világban is. Az anyja szemszögéből nem szeretnék írni a későbbiekben két okból: mert az egész blog (valószínűleg) a másik világban fog játszódni és mert azt tervezem, hogy Liznek leszenk álmai, a saját világaról, így ködösen megtudhatják az olvasók, hogy mi is történik addig az anyjával."

Mióta írsz? Van más blogod? Ha igen, mi a címük?
"Két éve írok, de a bloggervilágra csak fél éve találtam rá. Addig magamnak írogattam. Van egy kritikás blogom, az N's critics, és van egy közös blogom több lánnyal, Endless galaxy. Régebben írtam az elég sikeres Kék hollót, de egy véletlen hiba miatt kitörlődött az összes bejegyzés, ezért inkább bezártam. Van még egy blogom: Me or the world has changed? (TMI fanfiction) "

Köszönöm a válaszokat,
xo Peetagey Smile

2 megjegyzés:

  1. Ó nagyon köszönöm a kritikát! Hálás vagyok, hogy időt szántál a blogomra!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a 'dolgom', nem? :* Én köszönöm, hogy kértél, sokat jelentett, amikor megláttam:) ❤

      Törlés