2015. december 19.

20. kritika - Egy Senki Naplója

Bonjour!
Először is köszönöm, hogy ilyen türelmesek vagytok kritika téren, másodszor pedig a több mint 4200 oldalmegjelenítést és a 11 feliratkozót! Nagyon hálás vagyok! ♥

Előszó
A rendeléskor mindenkit felírtam, és utána be is néztem az oldalakra, hogy megtudjam, egyáltalán mit vállaltam? Ennél pedig homályos folt volt előttem, és a cím sem segített ki, szóval csak mentem a következő blogra, abban a hitben, hogy majd a kritika írásakor rájövök.

Fejléc
A kép egy kissé sötétre, és ridegre sikeredett, amire a dögevők is rásegítenek. Maga a csuklyás fazon pedig a címben szereplő 'Senki'-re, és ez külön pozitívum, mivel el lehetett volna rontani azzal, hogy egy ismert/kevésbé ismert embert rakunk rá. Így ide helyezve, a kép nem adja meg azt a hatást, amit a blogon nyújt, és itt furcsa a két oldalon húzódó sötétszürke sáv. A cím a karaktert nézve jó helyen van, de a varjak miatt akár lejjebb is helyezhetőek. Bár nem szeretem, ha a betűtípus eltérő, itt mégis jól mutat, ezzel kihangsúlyozva a 'Senki'-t. A másik típus azonban nem volt jó választás szerintem, ez inkább egy lányhoz illik, nem pedig fiúhoz. Ezt az apróságot viszont nem róhatom fel a készítőnek, ez azt hiszem mindenkinek egyértelmű.
Értékelés: 5/5*
 Egy Senki Naplója

Design
Az 'Előszó' első fele nekem annyira nem tetszett, úgy éreztem olvasás közbe, mintha ezzel akarna lenyűgözni mindenkit az író, és kissé elvesznének az eredeti, hétköznapian megfogalmazott gondolatai. A második felénél már nem ráncoltam a homlokom, mert egyet tudtam érteni. Ez tényleg 'csak' egy ember véleménye, amivel vagy egyetért a másik, vagy nem. A 'Kategóriafelhő'-ben az összes téma meg van említve, ami itt található, illetve ezekre kattintva a már felkerült bejegyzések. Az 'Az írókép tükörképe' és a 'Rólam írtak' oldalt szeretném átugrani, mert ezekről nem tudok mit írni. Az 'Egy Senki Naplójá'-val, mondhatjuk a fülszöveggel, ugyan az a bajom, mint az előszóval; nekem erőltetettnek tűnik. A 'KategóriaFelhő'-t én lejjebb tenném, -ha nem törölném ki onnan-, az 'Információk"-ba pedig áttenném az email címet. A 'Gondolatvihar'-nál én megváltoztatnám a színeket, hiszen a vörös eddig még nem jelent meg a blogon, és így furcsán veszi ki magát. A 'Népszámláló'-t és a 'Látogató'-kat szintén nem tartom olyan fontosnak, hogy ennyire felkerüljön, előbbre helyezném a 'Rendszeres olvasók'-at. A másik követős  modul feleslegesnek tűnik, hiszen van már egy, ami sokkal kényelmesebb módszer. A 'Reklám helye / csere' ugyan az, mint az 'Olvasónapló', ezért én összetenném ezeket. A 'Honnan jöttél?' pedig teljesen felesleges, és engem speciel zavar is. A 'Legnépszerűbb bejegyzések' és a 'Google+' igazából részletkérdés, hogy kint van e, az olvasókat annyira ez nem szokta érdekelni, tapasztalatom szerint. Dominique! Figyelj oda a kép méretére, ne csússzon át a bejegyzés a modulsávba!
Értékelés: 5/3.5,

Történet
A blog más, mint a 'szokásos' történetes, így itt is máshogy fogok értékelni. Minden témánál elolvasom a bejegyzéseket, aztán együttesen írok róluk. Nem lesz a legtökéletesebb kritika, mert mindegyiket külön kéne elemezni, ez azonban azt jelentené, hogy elég hosszú lenne a mai bejegyzésem, másrészről pedig ebből következik, hogy egy idő után abbahagynátok az olvasást.
  • Vers-sorok: A verseknél szeretem, ha minden kezdősor nagybetűvel van kezdve, így valahogy nekem jobban 'vers formája' van. Értelmetlen, igen tudom, és nem is fogok ezért pontot levonni, csak megemlítettem. Szinte mindegyik azonnal megfogott, jól vannak megírva, semmibe nem tudok hirtelen belekötni. Manapság már kiment a divatból a versírás, csak ritkán találkozom olyan bloggal, ahol a régi nagy költőkhöz hű versek vannak. És ez most nem sértés! Csak egyszerűen nekem eddig senki nem hozta vissza Dominique előtt azt a varázsát ennek a műfajnak, ami régen jelen volt. Régen majdnem minden vers elgondolkodtató volt, mostanában azonban csak olyan látok, ahol konkrétan le van írva, hogy mit is kéne gondolnunk. Itt pedig nem ez volt, amiért igazán hálás vagyok!
  • Tört-én-elem: Furcsa, hogy ez a címe az ilyen bejegyzéseknek. Elgondolkodtató, és hiába próbálom értelmezni, nekem nem a történetek jutnak róla eszembe, hanem a történelem óráim. Bár elég jó kis történetek kerülnek fel ide, én egy kicsit meghosszítanám őket, hogy az olvasó igazán beleélhesse magát.
  • Képkockák: Néhány kép és a hozzá való pár sor elgondolkodtató, de én mégsem vagyok oda érte. Tetszik ugyan, de nekem átlagos, és nem várom mindennél jobban a következő ilyet. Ezt nem lehangolásként mondom, de azt hiszem azért egy semleges vélemény is számít, nem akarok átsiklani csak azért fölötte, mert nem negatív értékelés.
  • Talpalávaló: Már az elején rájöttem, hogy ez amolyan személyes napló, mégis elég furcsa, hogy a saját dalai vannak ott az írónak, és azokról ír. Amikor erre a témára mentem, azt hittem mások számairól fog írni, de a maga módján egyedi így. Helyesírási és fogalmazási hibák azért vannak, illetve volt néhány hosszú mondat, amiket lehetne rövidíteni. 
  • Levelesláda: Ezek a bejegyzések nagyon tetszenek nekem, mert látszik, hogy az író foglalkozik az olvasókkal és próbál segíteni. Azt hiszem a legfrissebb bejegyzésre muszáj reagálnom. Én úgy vélem, igenis van fiú-lány barátság, átéltem. Akinek igazán fontos a másik boldogsága, és nem érdekli, hogy lány/fiú, mert attól még nem fog vonzódni hozzá, hogy ellenkező nemű. De ez elég hosszú lenne, és nem tartozik a témához, ezért itt le is zárom a témát és folytatom az értékelést! Hasznos tud lenni az, amit az író leír ezeken az oldalakon, de nekem kissé furcsa az írásmódja. Néha értelmetlen a mondanivaló, mert egy túlságosan hosszú mondatba akarja belezsúfolni az egészet.
  • Olvasónapló: Furcsa nekem ez az oldal, hiszen erre van a csere. Ha szeretné Dominique, csak kérnie kellene, és máris ott lennének az oldalán megjelenítve, és ajánlhatná. Így úgy tűnik, mintha a kritika blogot kicsit árnyalná a sajátjával, ami elég furcsa nekem. Ehhez többet nem szeretnék hozzáfűzni, mert nem igazán lehet.
  • Közérdekű: Igazából ez nem olyan oldal, amiről tudnék írni, szóval, azt hiszem ezzel végeztem. 
  • Elmélkedő: Ahogyan fel voltak sorolva, úgy haladtam az értékeléssel, de aki már járt az oldalon, annak feltűnhetett, hogy ezt utoljára hagytam. Nem véletlenül. Ez az a téma, amiről nem szeretnék semmit írni. Az embereknek mindenről van egy véleménye, amit nem szívesen változtat meg, én pedig nem is szeretném. Elismerem, ha valaki észérveket hoz fel, de akkor sem változik az enyém. Ezért nem szeretnék írni erről. Az, hogy Dominique leírja a véleményét, még nem jelenti, hogy más is így fog ezek után vélekedni, így én sem várhatom el, hogy ha reagálok a bejegyzéseire, akkor ő ezt el fogja fogadni. Okés, lehet, hogy ez egy kicsit értelmetlen vagy zavaros lett, de tényleg úgy gondolom, hogy az író véleményébe senki nem szólhat bele, ahogy a sajátunkéba sem. Megpróbálni meg lehet, de én nem is szeretném, mert az egy hosszú 'vita' lenne.
Összességében
Olyan se veled-se nélküled érzésem volt a bloggal, hol tetszett, hol nem. Voltak benne helyesírási, fogalmazási, és nyelvtani hibák egyaránt, nekem mégis a hosszú mondatok nem tetszettek. Persze, mindenki szokott néha-néha használni, még én is, de egy idő után ez idegesítővé kezd válni. Bár egyet tudok érteni az íróval, mégis azt javasolnám, hogy máshogy írja le a véleményét. Szinte mindenki szokott nyers lenni, de egy blogon nem javasolnám. Meg lehet fogalmazni a mondandónkat kicsit finomabban is, így nem kerülünk konfliktusba, ami rosszabb esetben tovább fajulhat. Ha kedvet kaptál a bloghoz, kukkants be!
Értékelés: 10/6.5

Miért pont ez? "Though this is all for you / Don't wanna hide the truth"


Interjú Dominique Knowval

Honnan jött a cím ötlete? Miért ragaszkodtál ez mellett?
"A címnek igazából nem is nagyon tudom, hogy honnan jött. Úgy éreztem, hogy egy blogot akarok amiben nagyrész a saját és a körülöttem élők életét szeretném kicsit nagyító alá tenni. ÉS mivel a személyeskedés érzékeny téma, úgy gondoltam így "arctalan senki" maradhatok. Most hogy így leírtam, a cím talán pont ezért is ilyen."

A blogod elég egyedi, miért ilyet nyitottál?
"Egyrészt terápiás jelleggel. A saját gondolataimat írom le, a saját érzéseimet, a saját véleményemet. Egyszerűen jól esik. Másrészt azt vettem észre, hogy egy ilyen jellegű "magánblognak" is van létjogosultsága. És persze a másik lényeges, hogy talán tudok ezzel segíteni a nálam jóval fiatalabb korosztálynak, hogy máshogy lássák az életet és ne kövessék el azokat a hibákat, amiket én elkövettem."

Mióta írsz? Van más blogod? Ha igen, mi a címük?
"Huhh. Az első blogomat valamikor 6-7 éve nyitottam meg, ezt egy jó 3-4 éven keresztül írtam folyamatosan. Ez egy amolyan on-line napló volt, ami elég nagy olvasótáborral bírt, csak éppen kíméletlenül leírtam benne amit emberekről gondolok és elég sok bajom származott belőle, így töröltem. Jelenleg a Senki naplója mellett egy sztoris blogom fut, az Egy Zombi Naplója (Nem véletlen a címek összecsengése) és van egy pihenő blogom, ami a Gombfociedző címet viseli. Utóbbit már rég óta nem írom, pihen a dolog, mivel kikerültem a "szakmából" amihez kapcsolódik így nincs tapasztalat amit leírjak."

Köszönöm a válaszokat,
xo Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése