2015. december 9.

Ti választottátok #4 - Milyen a tökéletes történetes blog az olvasók szerint?

Bonjour!
Először is szeretném megköszönni mindenkinek, hogy kitöltötte a kérdőívet! ♥ Az új szavazás pedig már tegnap el is indult!

Előszó:
Az egyik leglényegesebb bejegyzés, az ez. Azt hiszem érdemes mindenkinek elolvasni, főleg azoknak, akik sok negatív üzenetet kapnak. Ez egy kis magyarázatot ad, vajon mi is lehet azoknak az oka.

Az eredmény:
A válaszoknál főleg én írtam opciókat és csak ki kellett választani az embernek a számára megfelelőt. Néhány válaszra alapból nem vártam kattintást, és meglepett, hogy van, aki így gondolkodik. Na de akkor lássuk a válaszokat! 

     1. Neked fontos, hogy a blog tulajdonosa(i) kedvesek legyenek az olvasókhoz? 
    • Igen, ez szerintem elvárható. - 125 választás; Úgy gondoltam erre érkezik majd a legtöbb, ha nem is az összes kattintás, hiszen az egy alap dolog, hogy ne legyünk bárdolatlanok.
    • Teljesen mindegy, ha hol ilyen, hol olyan. - 8 választás; Ennek a nyolc embernek is megértem a választását, mert amikor stresszes az ember, előfordulhat néhány kevésbé kedves megszólalás.
    • Nem, kit érdekel, ha bunkó(ak)? - 2 választás; Na, itt padlót fogtam. Egyszerűen nem értem, miért is nem fontos ez. Ha egyszer az illető nem volt velünk egy tahó, nekünk sem kell annak lenni, nem igaz?
     2. Mennyire fontos, hogy válaszoljon/válaszoljanak a kommentedre, üzenetedre?
    • Számomra nagyon fontos, hogy reagáljanak rá, így úgy érzem, törődik/törődnek az olvasókkal. - 53 választás; Itt igazából nem tudnék én sem választani, hogy melyikre válaszoltam volna. Vagy ez a megoldás...
    • Számít, de meg tudom érteni, ha nem válaszol, nem csinálok belőle gondot. - 80 választás; ...vagy ez. Úgy érzem, illő válaszolni, de ha nem jön össze időben, vagy nem lehet már mit reagálni rá, akkor érthető.
    • Hidegen hagy a válasza. - 2 választás; Na ezen akadtam még ki. Számomra felfoghatatlan, hogy miért nem érdekelhet valakit a válasz. Hiszen azért írunk, mert tudatni akarjuk az íróval/írókkal a véleményünk, vagy csak, hogy elvittünk egy kódot, akármit. Akkor miért nem érdekli az olvasót, hogy ő ezt tudomásul vette? És ha azt mondja, hogy rossz az, amit csinált, és nem működik? Akkor meg az, aki erre kattintott, fel lesz háborodva, amiért nem írta ezt meg az írója. Pedig ott volt, csak nem figyelte. Na mindegy...
     3. Melyiket szereted jobban? 
    • Ha fel van tüntetve, hogy mikor jönnek a részek. - 77 választás; Azt hiszem annyit, megérdemel minden olvasó, hogy tudja mikor lesz a következő rész, bejegyzés, így én is erre kattintottam volna.
    • Mindegy, mindenképpen benézek naponta az oldalra. - 58 választás; Viszont, ha a feltüntetés ellenére rendszertelenül vannak a részek, én is be szoktam nézni naponta. Vagy ha épp késik egy bejegyzés, akkor is.
     4. Fontos, hogy az író(k) betartsa/betartsák a feltüntetett időpontot, mikor a részekre vársz?
    • Igen, ha beígérik, hozzák is! - 19 választás; Itt is két választ adnék. Egyrészről, nem szeretem, ha valaki csúszik -főleg, ha én. De szavaznék a következőre is.
    • Számít, de ha csúszik, akkor csúszik. Amíg nem rendszeres, addig nem érdekel. - 74 választás; Mint említettem, erre is szavaznék. Előfordul, hogy valamilyen oknál fogva késünk, ezért nem lehet hibáztatni senkit.
    • Utálom, ha folyamatosan késik/késnek a részekkel! - 2 választás; Erre ugyan nem kattintottam volna, de tényleg idegesítő tud lenni, mikor hónapokat késik egy bejegyzés, és dupla csalódás, ha még rosszra is sikeredett. 
    • Nem érdekel, majd elolvasom, ha felteszik. Képes vagyok akár heteket, hónapokat várni a folytatásra, neheztelés nélkül. - 40 választás; Fura, hogy ennyi ember képes várni a történetre. Persze, kezdetben én is képes voltam várni a jó sztorikra, de már egyre jobban idegesít engem.
     5. Mennyire számít a helyesírás?
    • Maximálisan! Ne legyen benne egyetlen hiba se! - 21 választás; Ezzel is egyet tudok érteni, ha előre megírja a blogger a bejegyzést, akkor át tudja nézni. 
    • Néha-néha előfordul mindenkivel, hogy becsússzon egy kis baki - 101 választás; Viszont ezzel is teljes mértékben egyet értek, mert sokan annyira igyekeznek a határidőnek eleget tenni, hogy gyorsan megírják a bejegyzést, és amikor átfutják a szöveget, átsiklanak a hibán. 
    • Nem zavar, ha minden bejegyzésbe van egy-egy hiba. - 11 választás; Azért nem hiszem, hogy mindegyikben előfordul, így erre már nem kattintanék.
    • Nem érdekel, hogy tele van az egész hibával. Van, hogy szórakoztat is! - 1 választás; Na itt muszáj volt röhögnöm. Miért is jó az? Miért nem lehet szórakoztató az, ha helyesen van megírva?
     6. Mit szeretsz jobban?
    •  Ha a monológ és leírás sok benne - 9 választás; Engem valahogy mindig zavart, ha sok a monológ, mert bármilyen jóra is írják meg, egy idő után unalmassá válik. 
    • Ha egyenlően oszlik el - 113 választás; Egyértelműen ezt választanám, mert ez az egyik legfontosabb 'alapanyaga' a jó történetnek.
    • Ha tele van párbeszéddel. - 13 választás; Nem szeretem, ha csak ezzel van tele, mert így a leírások kimaradnak.
     7. Fontos, hogy legyen benne fordulat?
    • Természetesen! - 131 választás; Igazából szerintem is fontos, hiszen így lesz igazán izgalmas néhány történet.
    • Felesleges. - 4 választás; De van néhány történet, ami magában is annyira jó, hogy nincs szükség csavarra.
     8. Szereted a sablonos történeteket?
    • Igen, imádom! - 1 választás; Furcsa, én valamiért nem szeretem, ha egyformák, mert akkor olyan érzésem van, mintha egyszer már olvastam volna. Akkor meg miért ne kezdjek neki még egyszer ugyan annak a történetnek?
    • Ha jó, akkor olvasom - 95 választás; Van, hogy tényleg nekiállnék egynek, mert érdekel, de aztán úgyis abbahagynám, mert 'már olvastam'.
    • Nem, utálom őket! - 38 választás; Meg tudom érteni az erre kattintókat, mert egy idő után nagyon irritáló tud lenni, hogy a név más, de a történet majdnem ugyan az.
     9. Milyen témában olvasol szívesen? /Ez ugyan nem olyan lényeges, mégis úgy gondoltam, bele kell tennem a kérdőívbe!/ ABC sorrendben:
    • Akció - 1 választás
    • Állatos - 1 egyéni választás
    • Depressziós - 1 egyéni választás
    • Dráma - 1 egyéni választás
    • Elgondolkodtató - 1 egyéni választás
    • Erotikus - 1 egyéni választás
    • Fanfiction - 35 választás
    • Fantasy - 23 választás
    • Fiú-fiú szerelem - 1 egyéni választás
    • Gimis - 11 választás
    • Horror, krimi - 9 választás
    • Kritikás, cikkes - 1 választás
    • Maffia - 1 egyéni választás
    • Misztikus - 8 választás
    • Novellás, verses - 5 választás
    • Romantikus - 32 választás
    • Személyes - 8 választás
    • Tanár-diák szerelem - 1 egyéni választás
     10. Ha lenne még valami hozzáfűzni valód. /A legjobbakat, és a legfontosabbakat összegyűjtve!/
    •  "A kinézete legyen egyszerű, úgyis csak olvasni megyünk oda és én utálom, ha megadják kik a szereplők, mert szeretek mindent a saját fantáziámra bízni (kivétel a fanfiction)."
    • "Sokan nem a történet minőségével van elfoglalva, hanem a hozzá tartó reklámozással, hogy minél több képe, videója, szipi-szupi design-ja legyen. Sőt ami a legbosszantóbb, hogy egy rész sincs fent a blogon vagy csak egy prológus, és hetekig úgy reklámozza, holott semmi kézzel fogható dolgot nem kapunk az oldalról, hogy érdemes e folytatni az olvasását. Minden a média marketing körül forog, és már lassan nem az írás szeretete miatt kezd el valaki egy történetet, hanem azért hogy népszerű legyen. Ez szomorú és teljes mértékben kiábrándító, hogy itt tartunk! Ennyi lenne a hozzáfűzni valóm." 
    • "Szeretem ha az író kommunikál az olvasókkal, nem csak hozza a részeket monoton. Egy két köszönet bejegyzés nagyon kedves dolog. Nem jó ha egy blog nyers, nincsenek benne érzelmek csak puszta tények."
    •  "Én rengeteget olvasok, könyveket és blogokat is ugyanúgy. Szerintem az olyan blogok a jók, amikben van kellő fordulat, így sosem unatkozik az olvasó, nem unja a történetet. Ha az író széles szókinccsel rendelkezik, akkor nincsenek szóismétlések, ami kellemesebbé teszi az olvasást, mert például nem kell két-három sorban is az Igen szót olvasni, hanem ismeri a szó szinonímáját, így többféleképpen is tud helyeslő választ írni a karakter a történetben. A sablon blogok pedig elmennek, mert van ami jó, viszont különlegesebb egy olyan történetet olvasni, amit még sehol máshol nem olvastál, főleg ha jól is van megírva a rész. Minél többet ír egy személy, és persze minél többet olvas, annál jobb lesz, és annál jobban bővül a szókincse, sokat fejlődhet hónapok alatt. Sok sikert mindenkinek. Ha valaki szeret írni, akkor ne törődjön a negatív kritikákkal, csak a jókkal és az építővel, mert azok segítenek és biztatnak. :)" - A végével nem tudok egyetérteni. Igenis fontosak a negatív vélemények, ezért oda kell figyelni rá, főleg, ha sokat kapunk belőle. 
    • "Fontosak a részletek. Karakterkidolgozás, mellékszereplők élete, stb" (Én javítottam ki, hogy legyenek ékezetek, és ne legyen kényelmetlen olvasni.)
    • "A jó humor is nagyon fontos."
Kedves író! Nem véletlenül csinálok kérdőívet, de köszönöm a kitöltésed! És az helyzet, hogy igenis számít mások véleménye. Ettől tudsz fejlődni!
    •  Nem kell mindig kérdőívet csinálnod.Ennyire nem vagy biztos a dolgodban, ennyire számít mások véleménye?Sose írsz úgy jól egy blogot ha számít a sok káposztafej véleménye, mert akkor az Ő kívánságuk szerint fogsz írni ami koránt sem jó,Állj a sarkadra, szard le a többieket.A harcos cselekszik, csak a bolond sír!
És a legjobb üzenet, ami feldobta a napom ♥
    • Mindenképpen legyen benne egy vidra, aki maffia és depresszióban szenved, mert elvesztette az egyik veséjét, amikor beleesett egy kifaragott tökbe, esetleg egy Mária Terézia, aki félig ló félig hópehely formájában reinkarnálódott, de a kifogástalan eleganciája megmaradt, aztán Dodó Kacsa Lincoln kalapban és ilyesmi karakterek erősítsék a szereplőgárdát. 
Remélem tetszett a bejegyzés,
xo Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése