2016. július 21.

49. kritika - Angyal vagy démon?

Bonjour!
19.825 oldalmegjelenítésnél járunk, ami azt jelenti, hogy hamarosan jön a játék! :3 Nagyon köszönöm a kattintásokat és a 32 feliratkozót! ♥

Előszó
Előjáróban annyit mondanék csak, hogy ez a blog elég nagy meglepetés volt számomra. Részleteket kapunk csak, fülszöveg pedig nincs, így fogalmam sem volt, mire számítsak. Éppen ezért nem is tudom jelezni, mégis mi volt az utolsó, amit olvashattam. Sajnálom, de csak dióhéjban tudok erről a blogról beszélni, szóval ne várjatok nagy értékelést!

Fejléc
Ezt a részét nem tudom véleményezni, mivel egy egyszerű képről van szó. Az tény, hogy tökéletesen illik a bloghoz, hozza az elmebeteg stílust, ami szerintem néha felbukkan a történet során. Mivel csak részletek vannak az oldalon, ezért talán jó ötlet volt, hogy nincs fejléc, mert addig felesleges, amíg a sztori nincs fent, mármint nem kezdi el úgy írni, hogy tudja, lesz is vége. Mármint na, értitek mire gondolok! Egy kicsit nagyobb kép jobb lett volna, mert így a bejegyzés és a modul sávja túllóg. Szóval ez a rész ilyen kis rövidke lett, úgyhogy át is térek a designra.
Értékelés

Design
Sajnos ebben a bejegyzésben ez az egyetlen rész, amit értékelni tudok, mert a fejléc nem a 'megszokott', a történet helyett pedig csak részletek vannak, amiket nem lenne fair nézni. Az egyik legnagyobb problémám, hogy az egész egybeolvad. A külső háttér nem különül el a belsőtől, ami számomra zavaró. A másik, hogy azonnal elindul a zene. Ahány ember, annyi ízlés, így ha úgy döntünk, szeretnénk egy lejátszót a blogra, nem érdemes ezt a funkciót használni. Az emberek többsége nem szereti, ha egy blogon más zenéjét kell hallgatni, a másik része pedig el tudja indítani, ha kell. Visszatérve az oldalra. Jobbról mindent eltüntetnék, szerintem ezek teljesen feleslegesek egy blogra, persze ez változó. Az az oldalsáv, ami balra található, szerintem túl széles, inkább a történetnek hagynék nagyobb helyet. Az első modul rögtön az információkat tartalmazza, majd ezt követi a borító. Rengeteg terv van a blogon, amik a bejegyzésekben találhatóak, de én csak erre térek ki, hiszen ezt választotta Heloise. Az előlap elég egyszerű és vegyes érzéseim vannak vele kapcsolatban. Egyrészt nem vagyok oda érte, hiszen nem a megszokott, mégis van valami különleges benne. Olyan, mintha egy papíron lenne rajta a szem, ami az élettelenen igenis élő. Nem tudom, mennyire tudtok követni, remélem értitek a furcsa gondolatmenetet. Az író neve túl kicsi, nem szokta senki ennyire elrejteni. A címnél a démon szó 'demon'-nak tűnik, érdemes lenne valami történethez illőt választani. Ezt követi egy facebookos link, illetve egy elérhetőség, amiket én az információkhoz tennék, fölösleges így szétcincálni. Ezután néhány idézet jön, amik ha jól sejtem, a történetben szerepelnek. Na és most jön az a modul, ami annyira kilóg a sorból. Az oldal egyszerűsége mellett ez túlontúl elüt, nem passzol az egész össze. A tartalma olyan fülszöveges lett -amit mindenképp felülre helyeznék-, azonban nem tudunk meg belőle semmi konkrétumot a szereplőkről van a sztoriról. Az oldalsáv következő eleme ismét egy kiragadott szöveg, amelyet a feliratkozós modul követ. Ezt követi a 'Kódex' szócska, amire rákattintottam, hogy megtudjam miről van szó, de hibát ír ki és semmit nem hoz be. Ezután jön a csevegő, amit mindenképp feljebb tennék, mert így nagyon el van dugva a látogatók elől! A színeken is állítanék, mert a narancs nem igazán passzol az oldalhoz, annak ellenére, hogy a feketéhez minden megy. Végül ott vannak a cserék, a blogarchívum, az író profilja, a látogatók száma, lehetőség az oldal lefordítására a Google segítségével, illetve a egy kép, amit nem hoz be és a Blogolj! emblémája. Összességében ez nem rossz, még ha az értékelés mást is mutat. Először a történetnek kell megszületnie minimum fejben, hogy aztán meg lehessen alkotni hozzá az oldalt. Anélkül csak sötétben tapogatózik az ember, nem igazán tudja, mi is lenne jó hozzá.
Értékelés: 5/0.5

Történet
Oké, ez az a blog, ami határozottan összezavart! Amikor nekikezdtem az első bejegyzésnek, csak kapkodtam a fejem, nem tudtam, most ki a főszereplő. Nincs fülszöveg, semmi bevezető, valami, ami alapján ki lehetne következtetni. A fent lévő részek csak arra voltak jók, hogy egy kicsit megismerjünk néhány karaktert, de még így is hiányérzetem van. A történet nekem nagyon lyukacsos, fogalmam sincs ki kicsoda. Az első részlet még nagyon kusza volt, semmit nem értettem belőle, míg az utána felkerültek már kicsit tisztábbak. Az események követték egymást, nekem mégis ott volt a furcsa érzés, mintha valami kimaradt volna. Nem érzem azt, hogy össze lenne kötve az egész, csak különböző szálakat látok, amik valahogy nem akarnak összefutni. A helyesírás egész jó egy-két apró hiba azért akad, a legnagyobb probléma viszont a vesszőkkel van. Nem mindig van jó helyen, bár kevés helyen vettem ezt észre. Fontos, hogy a 'hogy' szócska elé nem mindig kell vessző, a blogon azonban szinte mindenhol együtt járt a kettő. Néha úgy éreztem, az író olyan szavakat használ, ami idegen neki, csak ezzel próbálja felnőttesebbé tenni az oldalt. Nem tudom, hogy ez tényleg így van e, viszont az ilyen kerülendő, mert kizökkenti az embert. Igazándiból csak ennyit tudok mondani, nagyon sajnálom, de többet nem tudok kihozni belőle. Ha érdekel a blog, akkor nézz be bátra Heloise-hoz.
Értékelés

Miért pont ez? Mert amint meghallottam leszűrődni ezt a zenét tesóm szobájából, úgy éreztem ez tökéletes lesz!


Interjú Heloise Hardwickkel

A blogon csak részleteket teszel közzé. Mi ennek az oka?
"Igazából amint láthatod, illetve láthatják is az olvasók ha még akadnak, azért publikálok csak részleteket, mert jelenleg leálltam a történet írásával ihlet illetve, időhiány miatt. Másrészről, meg eleget téve a kritikáknak is amiket kaptam, olyan történettel szeretnék majd előállni (a jövőben) ami készen van és nem pedig cafatokban lóg a levegőben. Az indok régebben az volt, hogy mindig kis részleteket akartam közölni, hogy megtartsam a figyelmet és az érdeklődést az olvasókban, de nyilván ez a gondolat menet már megváltozott bennem. Már csak azt tartom fontosnak, hogy egy kész sztorit adjak a célközönségnek ami önmagában érdekfeszítő és nem csak részletekben. :)"

Eredetileg is így tervezted, vagy elkezdted írni a sztorit és úgy döntöttél, jobb, ha csak kisebb darabokat mutatsz meg?
"Ez egy jó kérdés! :) Már nem emlékszem, hogy hogyan terveztem el a publikálást. Bennem van egy olyan késztetés, hogyha történetet írok, akkor azonnal kreálok hozzá egy blogot is és akkor mindent felteszek egy lapra :) Mivel amúgy sem egy hosszú történetről van szó, talán 1-2 oldal után döntöttem úgy, hogy akkor megmutatom a világnak azt amim van :D Igen és ahogy az előbb is kifejtettem az elv ez alapján jött létre. Nem tudom miért tartottam törvényszerűnek anno azt, hogy az olvasónak arra van szüksége, hogy kis fázisképeket, szituációkat kapjon meg az írótól. Tudni kell rólam, hogy szükségem van a visszajelzésekre, lehet az kritika illetve konstruktív vélemény, a lényeg az, hogy legyen valamilyen kis visszajelzés arról amit csinálok. Ezért is akadtam talán meg az írásban, mert nem láttam értelmét a folytatásnak :\ Összegezve, nyilván kellett akkor még egyfajta támasz, minősítés, valamilyen megerősítés, hogy amit csinálok arra van e befogadó vagy sem :)"

Mióta írsz? Van más blogod? Ha igen, mi a címük?
"Hát, ez igazán hosszú történet. Azt hiszem olyan, 11-12 éves lehettem, ha jól emlékszem amikor is az első történetemhez hozzá fogtam. Akkor még nagyon az Alkonyat hatása alatt álltam, nyilván ilyen témában is írtam meg a regényemet. Most is szeretem az Alkonyatot, sőt, talán a kedvenc filmjeim között is dobogós helyen áll, de már nem próbálom meg újra írni az Alkonyatot, hanem egy egyedi világot kreálok a történeteimben amelynek az alapjait ez a nagyszerű film adta. Szerintem Stephenie fantáziája hatással volt az én képzeletemre is aminek hatására megszerettem a transzcendens dolgokat, és egyben ez a természetfeletti tematika majdnem megjelenik minden egyes regényemben. Talán a fantasy áll hozzám a legközelebb :) De az írással egyébként talán így, 18 évesen kezdtem el komolyan foglalkozni. Voltak más blogjaim, de azokat sajnos letöröltem mert nem is volt nagy nézettségük, illetve a témaválasztás sem volt előnyös, aminek hatására én is elfásultam az írásban. :) Jelenleg ami aktív, az Angyal vagy démon?, illetve pillanatnyilag is dolgozom egy regényemen, amit még ugyan nem publikáltam sehol, de folyamatosan írom, amint akad rá szabadidőm és ihletem. A témaválasztás itt teljesen más, leginkább a realitás jellemző ebben a regényemben. Tartalma szerint pedig egy jelenkori problémát dolgoz fel ahol fókuszban tulajdonképpen, egy abnormális réteg áll. :) A címről pedig értesülni fogtok majd ha eljön az idő, mivel facebookon is közzé fogom tenni, illetve az AvD? blogomon is megcsekkolhatjátok a regény fázisait. :)"

Köszönöm a válaszokat,
xo Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése