2016. július 3.

47. kritika - Ébreszd fel a lelkem!

Bonjour!
Gyerekek, egyre többször mondom, milyen hálás vagyok és gondolom, már tök elegetek van belőle, de tényleg így van! 18.136 oldalmegtekintésnél járunk, illetve 28 feliratkozónál, ami két dolgot jelent. Kevesebb, mint 2000 megjelenítés, aztán megvan a húsz-e-zer meg-te-kin-tés! *.* A másik dolog, hogy két feliratkozó és megvan a harminc (!) feliratkozó! Nem vagytok semmik! ♥

Előszó
Emlékeztek még Annamarira? Igen, ő volt az, akinek véletlenül csináltam kritikát!:D Nos, biztosítok mindenkit, hogy ezt most szánt szándékkal írom. És nem csak ebben első ez a bizonyos író, de nem ám, mert természetesen pont az ő értékelése előtt nyílt meg a SSH-n, így egyszerre olvastam az ő történetét, illetve vasárnapra a kívánságlistáról az első könyvet. Na, ezután a kis előszó után, hagyom, had olvassátok végre a véleményem! Az értékelés során vedd figyelembe, az utolsó rész, amit el tudtam olvasni, az a tizenharmadik nap volt!

Fejléc
Jaj, nem is tudom, hogy hol kezdjem. Talán a legjobb az lenne, ha a keretnél, mert ott van egy számomra kevésbé tetsző dolog. A két szereplő a képkeret elé kerül, ami nem pont előnyös, mert értelmetlenné válik a tárgy ottléte. Inkább hátulra tettem volna a fiút és a lányt, elé pedig a keretet. Ha pedig a bal oldali lánynak fontos a testének a megmutatása, akkor akár egy vékony vonalat is lehetett volna húzni a keret tetejétől, mintha függnek. A szereplőkkel egyébként nincs nagy gond, csak a két lány válla furcsa, hiszen a fejléc egy-egy része belefolyik. A virágok egyébként nagyon tetszenek, főleg ezekkel a fehér foltokkal. Az óra nagyon jó ötlet, szimbolizálja az idő múlását, a napokat, ami Jázmin rendelkezésére áll. A cím betűtípusa jó, de az 'Ébreszd fel' szavakat is feketével írtam volna, hogy jól látszódjon.
Értékelés: 5/5,
Sajnos nem tudtam másolni a képet, így ez lett belőle!

Design
A színek mindenképp összhangban vannak, bár szerintem furcsán néz ki ez az átlátszó lap, főleg ahol egymásra van csúszva. A modulok címe mindig egy ovális alakzatba vannak, ami szintén érdekes hat a menünél, hiszen alatta ott a sok téglalap; bár ez kevésbé zavaró tényező. A menünél az első a 'Fejezetek', ahol alig látszik a szöveg, két okból. Egyrészről túl halványak a betűk, másrészről átlátszó a háttér. Itt még az is zavaró számomra, hogy csak a tizenkettedikig van felsorolva, ráadásul az utolsó kettő szintén oválisban van. A 'Szereplők'-nél egy tök jó összefoglalót kapunk és látszik, hogy Annamari csak a főbb szereplőkre fektetett hangsúlyt, amivel nekem nincs problémám. Aztán van még egy 'A történetről és rólam', ahol két kérdésemre kapásból megkaptam a választ, de addigra már elküldtem a kérdéseket és úgy gondoltam, tök felesleges lenne újakat kitalálni. Ha szeretne Annamari bővebben beszélni róla, hát megteheti. A balon lévő modulsávban első a fülszöveg, majd jön is az archívum, amit én lejjebb tennék, hiszen megtalálhatóak a fejezetek. Ezután jön az 'Információk', a 'Feliratkozás', ezekkel nincsen problémám. Azonban a következő az a szerkesztők profilját tartalmazza, amit én szintúgy alulra tolnék, nem annyira fontos, mint a csevegő. A sort pedig egy cserés modul zárja.
Értékelés: 5/5,

Történet
A történet, nos... huh! Nem gondoltam volna, hogy ennyire tetszeni fog. De Annamari valami csodát vitt véghez. Egyetlen szereplővel meg tudta mutatni, a gazdagok és a szegények közti különbséget, a suli méhkirálynője, illetve egy lúzer közti ellentétet. Tetszett, hogy egy vak fiút is beletett, mert ezáltal Jázminnak tényleg nem maradt esélye, hogy egy kicsit is vissza tudjon változni, Alex csak rátett egy lapáttal a haladására. Eleinte nem volt pontosan tiszta, hogy a szereplők hány évesek, de idővel kitisztult a kép. Tetszett, hogy a lelkek a testeket nem akárhogyan kapják. Egyrészről egy kórterembe kerültek, másrészről pedig egy suliba jártak, ami könnyítette Jázmin számára ezt az egész projektet. A helyesírás tökéletes, nincs semmi hiba benne, a történet gondosan fel van építve, a szereplők sorsa fokozatosan összekapcsolódik. Tetszett, hogy az elkényeztetett lányka inkább megmentette más életét, pedig tudta, hogy a sajátját ezzel tönkreteszi. Oké, persze, azt hiszi, majd mindent rendbe tud hozni, de azért az én fantáziám is beindult és vannak sejtéseim, hogyan is vér éget ez az egész. Hajni balesetéről egyébként nem sokat tudunk, kilépett a kocsi elé, rendben, de hova ment, ki volt, ilyen kérdések azért felmerülnek. Az jó ötlet, hogy ezt, meg a kómát kihasználja Jázmin, illetve maga az író is, mert több dolgot ismertet meg velünk, olvasókkal. Vince és Zita kapcsolata elég furcsa lesz, mert valahogy nem tudom összeegyeztetni őket, de örülnék, ha összejönnének. Nem is tudom, mit írjak a történetről, kíváncsi vagyok, mi lesz a végén. Ketten már meg is vannak, ami inkább a szerencsén múlt Jázmin szempontjából, úgy értem a többieket nehezebben 'hódítja meg'. Tényleg nem tudok mit írni, mondhatni tökéletes a blog, és már fel is iratkoztam!
Értékelés: 10/10*

Miért pont ez? "There might have been a time / When I would let you step away"


Interjú Kardon Annamarival

Az alapötleted nagyon eredeti, hogyan találtad ki?
"Igazából ez szépen, fokozatosan jött. Jázmin karakterét már egy ideje megalkottam, aztán Alexét is, végül pedig egy facebook post adta a kezdő löketet. Valami olyan volt a kérdés, hogy mit tennél, ha megtudnád, hogy csak x napod van hátra? Nekem rögtön az jutott eszembe, hogy jóvá tennék mindent, amit elrontottam, és bocsánatot kérnék azoktól, akiket bántottam. És hát így."

Jól érzékeltem, hogy próbáltad elrejteni, burkoltan kifejezni a mai világ helyzetét a két lány élete közti különbséggel?
"Igen, jól. Talán mindkét karakter kicsit el van túlozva, de úgy gondolom, ennyi kell ahhoz, hogy érezhető legyen, micsoda társadalmi különbségek vannak abban a világban, amit a tinik felállítanak maguknak, és ahol gyakran nem az emberi értékek számítanak."
A te helyzetedet mennyire próbálod megmutatni Alex szemszögéből?
"Elég sok olyan problémát, de boldog pillanatot is szeretnék megmutatni Alex által, amit én is nap mint nap átéltem, megéltem. Persze egy srác szemszöge nem tud teljesen az enyém lenni, de alapvetően Alexen keresztül kicsit kifejezem önmagam, és azt, hogy hogyan küzd meg egy látássérült a mindennapi problémákkal, miközben igenis teljes életet él, és bármire rátalálhat, bármiben része lehet, amiben a látóknak is. A vakság jó és rossz oldalát is egyaránt szeretném kiemelni vele."

Köszönöm a válaszokat,
xo Peetagey Smile

4 megjegyzés:

  1. Ohó, micsoda gyöngyszem! :) Szerzett egy újabb feliratkozót! <- nekem meg tényleg elvonási tüneteim vannak, ha már más kritikája alá is írogatok. Etikus ez egyáltalán? XD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, hogy etikus :"D De örülök, hogy megtetszett és olvasni fogod :3

      Törlés
  2. Szia! Köszönöm szépen a kritikát! <3 Küldtem a válaszokat! Puszi!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Nagyon szívesen, bár most nem tudom mondani, hogy remélem segítettem, mert konkrétan semmi tippet nem tudtam írni!:D További sok sikert! ♥

      Törlés