2016. július 19.

Ti választottátok #15 - Melyik a legkedveltebb műfaj? Vajon függ a korosztálytól?

Bonjour!
A kérdőívben egy-két ember elbizonytalanított, hogy ezek nem is műfajok, de aztán rengeteg ismerősöm, eltérő korral, megerősített, hogy ez így helyes. Úgyhogy köszönöm a rengeteg kattintást, hamarosan meglesz a 20.000 (!), illetve a 31 feliratkozó is fantasztikus! ♥
 
Előszó
Őszintén szólva, már nem emlékszem, hogy a kérdőív létrehozásakor hogyan kötöttem össze a kort a műfajjal, így majd próbálok logikát keresni. Maga a téma egyébként szerintem nagyon érdekes, engem legalábbis nagyon foglalkoztatott, hogy van e valamiféle kapcsolat az életkor és a választás között. Talán ezért vontam bele, ki tudja már?

Az eredmény
Az összegzés végén lesz egy lista. Minden olyan életkor, ami előfordult a kitöltés során, fel lesz sorolva, illetve az is, hogy melyik műfajra, hányan adták le a voksukat. Na, haladjunk a kérdésekkel, és nézzük a válaszaitokat!
  1. Ha író vagy, milyen műfajban írsz?
    • Akció - 5 válasz
    • Design - 4 válasz
    • Dráma - 3 válasz 
    • Erotika - 2 válasz
    • Fanfiction - 15 válasz
    • Fantasy - 18 válasz 
    • Gimis - 10 válasz
    • Horror - 9 válasz
    • Krimi - 9 válasz
    • Kritika - 6 válasz
    • Novella - 12 válasz
    • Romantika - 17 válasz
    • Sci-fi - 2 válasz
    • Slash - 1 válasz 
    • Személyes/Emberközpontú - 4 válasz
  2. Ha olvasó vagy, mi az a kategória, amit olvasni szoktál?
    • Akció - 10 válasz
    • Design - 6 válasz
    • Dráma - 4 válasz 
    • Erotika - 3 válasz
    • Fanfiction - 22 válasz
    • Fantasy - 14 válasz 
    • Gimis - 8 válasz
    • Horror - 6 válasz
    • Krimi - 7 válasz
    • Kritika - 9 válasz
    • Novella - 6 válasz
    • Romantika - 15 válasz
    • Sci-fi - 4 válasz 
    • Személyes - 1 válasz
  3. Miért választottad az adott fajtákat?
    • Oké, nem tudok idézni, viszont a várt válaszokat kaptam. Rettegtem attól, hogy valaki majd benyögi, hogy ez menő, úgyhogy ezt olvassa. Szerencsére azonban nem volt ilyen, mindenki azért olvas vagy ír az adott kategóriában, mert szereti. És ez a lényeg! Persze néhányan próbálták megfogalmazni, miért is szeretik, nekik köszönöm! ♥
  4. Befolyásolnak téged a barátaid, blogger társaid a típus kiválasztásában? Miért?
    • Bár nem volt igen/nem, szerintem könnyebb, ha összegzem. 
    • Igen. - 5 válasz [véleményt kérnek; 3 (baráti) ajánlás; nem tudni]
    • Nem. - 31 válasz
  5. Amikor blogot nyitottál/nyitsz, mi alapján választod ki a témát?
    • "ihlet alapján"
    • "Amit a legjobban szeretek. Nem azt nézem, hogy mi a leg keresettebb."
    • "Hogy mit írok... A történet előbb megvan, mint a blog. Ha elég jó a történet, akkor osztom meg. Úgy nálam nem működik, hogy akarok nyitni egy blogot, és mondjuk kevés XYZ zsánerű van, ezért akarok csinálni egy hiánypótló alkotást. Arról írok, amiről tudok, a fogadtatás már másodlagos."
    • "Hogy mihez van ötletem, hogy mit tudok hitelesen megírni. Nem fogok azért fantasyt írni, mert most az éli az aranykorát, mert nem tudok épkézláb világot alkotni. Nem fogok történelmi családregényt írni, mert nincs hozzá kellő történelmi ismeretem, és posztapokaliptikus politikai regényt sem, szintén a kellő ismeretek hiányára hivatkozva. A thriller, a romantika mint műfaj zömmel az érzésekre alapoz, azok mennek, krimiből meg annyit néztem már, hogy az írásukkal is megbirkózok. Szóval buta ötletnek tartom azt, hogy ha valaki úgy ül le regényt írni, hogy nézi a Word nagy fehérségét, hogy "Na akkor most írok egy tuti kis urban fantasy regényt". Ez már csak azért sem működik mert ahhoz, hogy egy ilyen regényt elkezdj, első sorban óriási háttéruniverzum kell." 
    • "Hogy milyen fajtát tudok írni. Ha kiritikásat vagy fantasyt nem,akkor nyilván nem fogok olyat nyitni."
      "Ez elég nehéz. Néha csak kipattan egy alapsztori a fejemből, az alapján döntöm el, hogy milyen műfajú is a blogom. Máskor viszont (ami nálam a leggyakrabban előfordul) csak szöget üt a fejemben egy blogfajta, ezzel együtt egy nagyon lyukas alapsztori." 
      "Az alapján, hogy mihez van kedvem írni."
      "Ami nekem fontos."
      "Amelyik műfajban a legotthonosabban érzem magam."
  6. Érdekel, hogy mi az adott 'divat' a kategóriák között?
    • Persze, mindig az alapján választok! - 1 válasz
    • Ha éppen van beleillő történetem, akkor az elsőbbséget élvez. - 3 válasz
    • Nem számít, mit szeretnek jelenleg, azért írok, mert szeretek! - 38 válasz
    • Egyéb a.]  A mai világban mindenki szerelmes rózsaszín felhőben él (nem ítélkezni akarok, tisztelet mindenkinek). Számomra ez nem létezik. Azt írok, amit szeretnék, speciel az öldöklést, nyomozást, nem pedig az emberek több mint fele által imádott romantikát. De ez csak az én véleményem.
    • Egyéb b.] Nagyon szomorú, hogy van, akit ez befolyásol.
  7. Hány éves vagy?
    • 10 alatt - 0 válasz
    • 11-12 - 0 válasz
    • 13-14 - 13 válasz
    • 15 - 9 válasz
    • 16 - 5 válasz
    • 17 - 7 válasz
    • 18 - 0 válasz
    • 19 - 4 válasz
    • 20-25 - 6 válasz
    • 26-30 - 0 válasz
    • 31 fölött - 0 válasz
  8. Mondanál még valamit? Tedd meg itt!
    • "Egyrészt, ha ilyet csinálsz akkor tedd egyértelműbbé a kérdéseket. Másrészt ne kérdez olyan hülyeségeket, hogy ha blogot nyit valaki, akkor azt milyen műfajban teszi, mert a normálisabbja mind már egy adott műfajú történetben gondolkozik. Harmadrész sokkal értelmesebb lett volna konkrétan a műfajokról kérdezni az embereket, mert így nem sok mindent tudhatsz meg az általános véleményről." - Egyrészt, sajnálom, ha neked ezek nem voltak azok, szerintem érthető mind. Másodszor, nem, sajnos nem mindenki úgy indul neki, van, aki írás közben jön rá, hogy hopp, még ebbe is beleillik. Harmadszor, nekem minden világos és fel tudom építeni a bejegyzést, köszönöm szépen! :) És a véleményedet is, a kitöltéssel együtt! :)
    • "A 'divattal' kapcsolatos kérdés eredménye nagyon érdekel. Rá lehetne egyszer térni, hogy ha igen (érdekel, mindig az alapján választok), akkor azt miért is teszi." - Igen, ez engem is foglalkoztatott már, úgyhogy kíváncsi voltam az adatokra! :3 Nos, gondolkodtam már egy ilyen bejegyzésen, de nem igazán tudnám elkészíteni, így nem akartam belevágni. Aki divatból választ, az nyilván tudja, miért teszi, én viszont vaktában nem tudok kérdéseket feltenni! :) De ha gondolod, írhatsz egy üzenetet nekem, és beszélhetünk róla, hátha úgy megoldható lesz egy ilyen bejegyzés és más emberek válaszait is láthatnád. :) Köszönöm, hogy kitöltötted és írtál! :)
    • "Nem tudom, hogy írsz, nem olvastam a blogod, nem is érdekel. Ezt csak azért mondom, hogy a bunkóság nem személyes ügy, és nem kritika. A kérdőívet meg csak azért töltöttem ki, hogy ezt elmondhassam. Ja, meg az ötlet sem tetszik, hogy ebből egyáltalán bejegyzés lesz, de Te tudod." - Nem tudom, hogy miféle gond származik egy ilyen jelentéktelen témából, de engem személy szerint foglalkoztat. Szerintem a kitöltők is azért kattintanak rá a kérdőívre, mert érdekli a válasz. Köszönöm a te véleményedet is! :)
    • "♥" - Nem tudom, ki vagy, de én is szeretlek!:D
    • "Vagyok, mert gondolkodok." - Ennek örülök! :D
    • "Szerintem nagyon rossz dolog, hogy valaki az alapján választ témát, hogy mi a divat. Most volt az EB, és ezért rengeteg focis blog indult. Ez nem is lenne baj, ha az, aki írja értene a témához.." - Igen, pont kapóra jön ez a téma a foci miatt. Engem a foci csak az EB és VB idején köt le, így focis blogokat nem olvasok és nem tudok véleményt mondani, bocsánat! Viszont köszönöm, hogy írtál! :)
Összegezve
A kitöltők között felállt egy sorrend, hogy mégis mi a legkedveltebb, így az első hármat mutatom meg nektek elsőként:
  1. Fantasy
  2. Romantika
  3. Fanfiction
Nos, akkor a beígért korosztály és kategória jön, itt csak az számít, hogy ki, milyet szeret olvasni:
 - 13 és 14 évesek között
       1. Romantika és fanfiction - 7 szavazat
       2. Fantasy és gimis - 6 szavazat
       3. Horror és kritika - 4 szavazat
       4. Krimi, design és novella - 3 szavazat
       5. Akció - 2 szavazat
       6. Sci-fi - 1 szavazat
 - 15 évesek között
       1. Krimi és dráma - 4 szavazat
       2. Fanfiction, fantasy és akció - 3 szavazat
       3. Sci-fi, személyes, novella és romantika - 2 szavazat
       4. Kritika, design és horror - 1 szavazat
 - 16 évesek között:
       1. Krimi, romantika, horror és fanfiction - 2 szavazat
       2. Kritika, gimis, novella, design, akció - 1 szavazat
 - 17 évesek között:
       1. Romantika - 7 szavazat
       2. Fantasy és fanfiction - 5 szavazat
       3. Kritika, gimis, novella - 4 szavazat
       4. Krimi, akció és design - 3 szavazat
       5. Horror - 2 szavazat
       6. Sci-fi, dráma, személyes és erotika - 1 szavazat
 - 19 évesek között:
       1. Akció, kritika és romantika - 1 szavazat
 - 20-25 évesek között:
       1. Romantika és fanfiction - 3 szavazat
       2. Fantasy és novella - 2 szavazat
       3. Akció és horror - 1 szavazat

Remélem tetszett a bejegyzés, 
xo Peetagey Smile

2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Wow!Ez egy nagyon érdekes bejegyzés volt, köszönöm, hogy összeszedted a többség gondolatait. :D Kicsit meglepődtem, mikor a fanfiction műfaj a harmadik legolvasottabb, mert szinte mindig, mindenki szidja. Persze vannak jók, de a blogger világban kevés olyan van, ami nem egy-egy banda tagjai vagy film alapján készült, és ez elég fura - nekem mondjuk semmi bajom ezekkel. :D Komolyan nincs tizenkét éves bloggerina? :'( Hivatalosan is várom a szeptembert, hogy ne legyek egyedül. :D

    Ölel,
    Kanna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, drága! :)
      Igen, volt néhány érdekesség és reménykedtem, nem csak én vagyok ezzel így:D
      A kor nem számít:D Lehet, hogy te 12 évesen jobbat alkotsz, mint egy nálad idősebb.:)
      Köszönöm, hogy írtál! ♥

      Törlés