2016. szeptember 4.

52. kritika - Kiss or Death?

Bonjour!
Nos, itt van egy újabb kritika, igyekeztem hamar hozni és r zsúfolt lesz a következő pár napom, próbálok még értékeléseket hozni! 
És, hé! Tök rég említettem, hogy áll a blog adatügyileg, ami szívás! Nos, felkészültetek? 39 -igen, az tényleg harminckilenc- feliratkozónál járunk, ami hihetetlen, tekintve, hogy szinte tegnap szurkoltam, hogy a harmincadik emberke is iratkozzon fel! És lassan 23. 289 megtekintésnél tartunk, ami egyszerűen fantasztikus! Nagyon hálás vagyok ezekért! ♥

Előszó
Andi belopta magát a szívembe, mikor elolvastam azt a hosszú szöveget az oldalsávban. Hogy miért? Mert a szülinapomon nyitotta meg a blogját. :3 Igazából mindennek semmi köze az értékeléshez, ezért írom ide és nem a designhoz. Szóval, most, hogy elolvastátok a totál lényegtelen szöveget, ideje, hogy befejezzem a bevezetőt. Az értékelés során vedd figyelembe, az utolsó rész, amit el tudtam olvasni, az a Peace of mind volt!

Fejléc
Jelenleg nincsen fejléc, így az értékelés ezen része elmarad.  Fangirl on Viszont muszáj megjegyeznem, hogy azt a Sherlockosat imádtam! *.* Fangirl off
Értékelés

Design
Nos, azt hiszem, célszerű a menüvel kezdeni, hiszen ez van legfelül. A '~Minden~'-re kattintva a főoldalon találja mindenki magát, míg a '~Mit gondoltok róla?~' a kritikákat takarja. A '~Vackok~' oldalon a díjakat találjátok, a '~8 óra munka...~', -aminek egyébként imádom az elnevezését!-, a még várható történeteket mutatja be. Szóval, ideje, hogy valamit kivesézzek, úgyhogy kezdem itt. Nagyon tetszik, hogy először egy olyan mondat jön, ami szinte teljesen összefoglalj a sztorit. Aztán jön egy kép, a címmel és az idézettel, ami nekem baromi bejön! A '~Bűnöző~' nem más, mint az író oldala, ahol egy kicsit bemutatkozik. Erre nem térnék ki, mert nincs semmi közöm ahhoz, ki, mit oszt meg magáról. Aztán a következő a '~Fél ember esete~', aminek annyira Sherlockos a címe és szerelem volt első látásra! A trailertről beszélek csak, mivel a történet majd a következő pontban jön. Szóval az előzetest látva az első gondolatom: miazistenhogyanlehetez??? Enyhén szólva meglepett, amikor a videóban azt láttam, hogy John meghalt, és bevallom egy kicsit el is tántorított az olvasástól. Amikor pedig megláttam, hogy az a csaj pótolni akarja, először Sherlockra akadtam ki, aztán eldöntöttem, hogy ezt a történetet utoljára olvasom! Egyszerűen a filmekben és a sorozatban annyira hozzájuk nőttem, hogy nem bírtam nekiállni ennek a sztorinak. A zene eleje nekem nem tetszett, aztán tökéletesen illett a tartalomhoz. A végén volt egy furcsa mondat, de összességében egész jó lett. Ne értsétek félre, ez nálam jót jelent. Tudjátok, hogy nem szeretem az előzeteseket. A menü utolsó oldala a '~Minden amim van~' és én tennék egy szóközt az első két szó közé. Itt van felsorolva az összes többi történet, és tetszett, hogy be vannak sorolva. A történetek mellett van néhány információ, és ez az infóhalmaz nekem annyira nem tetszett. Nekem túl sűrű és egy idő után már nem néztem őket, mert elfáradtam az apróságok kihalászása közben. Olvasás közbe vettem észre, hogy az Összetört című sztori verseny miatt nincs fent, így ennek az információit kitörölném és esetleg gépen elmenteném az infókat, hogy ne legyen hiábavaló a munka. Ezt két okból mondom. Egy, ha a történet nem kerül fel, akkor teljesen felesleges ott lennie. Kettő, ha mégis fel lesz töltve a verseny után, akkor még mindig vissza lehet másolni az adatokat. A modulsávban van egy hosszú szöveg, ami így nézve már kettőnek tűnik, de nem baj, nekem az egy marad! Tehát itt 'csak' információk vannak, aztán jön a feliratkozók modulja, ami a '~Meghaltak vagy megcsókolták őket~' címet kapta. Ezután jönnek a '~Cuccok~', '~Ezek szerintem tetszettek nektek~', '~Számok és számok~', '~Történelemóra~', két kampány, a '~Csere-bere fogadom...~', az író profilja és egy verseny jelentkezési lapja. Igazándiból ezekről nem tudok mit mondani, vannak, jól jönnek és kész. Talán a versenyes jelentkezést is a '~Vackok~'-hoz tenném, de tényleg nem tudok mást mondani ezekről. A csevegő a lap szélén van, ami szerencsére nem lóg bele a modulsávba. Azt hiszem, a designról ennyit tudok csak mondani, úgyhogy rá is térek a történetekre.
[Egy kritikához nem kapcsolódó megjegyzés: Nem szoktam beleszólni a címbe, de mióta tudom, hogyan jött a cím, imádom és már teljes mértékben a bloghoz tudom kötni! *.*]
Értékelés: 5/4,

Történet
A felsorolás alapján írom le ide az észrevételeimet, véleményemet. Mindezt csupán azért írom le, mert kell valami szöveg, ami után nem néznek ki hülyén a kis pöttyök és mellettük a sok cím. Vannak olyan történetek, amik több helyen is szerepelnek, így azokat próbáltam kihagyni. Mivel felülről lefelé haladva írtam a kategóriákat, ezért alulról haladtam felfelé a címekkel, úgyhogy a 'Crossover'-ből minden kiesett. Ha érdekel bármelyik történet, less be Andihoz!
Tisztázzuk, semmi gondom nincs a melegekkel, de róluk olvasni kissé furcsa nekem, nehezen tudom elképzelni a jeleneteiket!
Sherlock
  • Hegedűd érzései: Már a sorozatban megszerettem azokat a jeleneteket, amiben Benedict hegedült, egyszerűen odavagyok értük! Ebben a történetben pedig nagy szerepe volt, aminek nagyon örültem! Ez volt az egyik legaranyosabb sztori, amit itt olvastam, még úgy is, hogy nehezen tudom őket egy párként nézni.
  • börtönöm: Tetszett, hogy Sherlock végre szenved -bármilyen szemét gondolat is ez-, mert végre mutatott valami érzelmet. John továbbra is sajnálom, mert túl sokat vesztett a barátja mellett, és szükségük volt erre a végső búcsúra.
  • Mire vársz?: Ah, nem is kérdés, imádom Moriartyt és Sherlockot! Mivel sehol sem olvastam el, hogy kiről szól a történet, ezért először megkavart Lestrade neve, hirtelen azt hittem, ő és Sherlock ülnek a szobában, de a végére rájöttem, hogy annál jobb párosról van szó!
  • A fél ember esete: Már említettem, hogy imádom ennek a címét, bár kicsit féltem tőle. Annyira szeretem Johnlockot -igen, akkor már használom a kifejezést-, hogy elképzelni sem tudtam, milyenek lennének, ha nincsenek ott a másiknak. Viszonylag kevés hiba akadt a történetben, bár zavaró, hogy néha a nevek előtt egy-egy 'a' betű található. Érdekes volt maga a sztori, és egészen addig rá sem jöttem, mennyire kíváncsi voltam arra, hogyan halt meg John, amíg ki nem derült. John 2.0-val még nem tudtam teljesen megbarátkozni, ezért a nevét sem írom le, bármily' gyerekes is ez! :3 Lastrade nem véletlenül a kedvencem, ő sem rajongott az új társért, ami mindenképpen egy plusz pont. A második rész is izgalmasra sikeredett és alig várom, mi sül majd ki a történetből!
  • Unatkoztam nélküled: Oké, ez is nagy kedvenc lett! Olyan aranyosak voltak együtt, és a végén tipikus Sherlock dumát olvashatunk! 
Crossorver
  • Amik itt vannak, azok a későbbiek során is felbukkantak, így nem írom le kétszer!
Besorolás nélkül
  • Az élet és a halál története: Ez tényleg egy semleges történet, ami se nem tragikus, se nem vidám, mégis csodálatos lett és azonnal megszerettem. Egyszerűen... Hű! Nem is tudok mit mondani, nekem nagyon tetszett és biztos vagyok benne, hogy sokszor fogom még elolvasni!
Miraculous
  • Kettősség: Nem nézem ezt a sorozatot, csak nyaralás alatt futottam néha bele, mikor műsort kerestem, meg egy részt végighallgattam, miközben olvastam. Arról ne beszéljünk, hogy Mercivel és Szinykével megpróbáltunk végignézni egy részt, de nem hallottuk egymást skype közbe, meg untuk is és kikapcsoltuk!:D Szóval nekem nagyon tetszett ez a történet, mert végre megtudták, hogy ki kicsoda és nem szenvedtek többet, hanem megpróbálták együtt.
Gravity Falls
  • Who are you really?: Ezt a Gravity Falls-t sem ismerem, így ez a három történet, pontosabban a szereplőik szintén ismeretlenek voltak számomra. Ennek a sztorinak a kezdősorai nekem furcsák. Az erdőben tér magához, de máris térdre rogy. Nem volt semmi, ami arra utalt volna, hogy Dipper felállt volna, azt pedig kötve hiszem, hogy állva tért volna magához, így elég érdekes ez a kezdés. Bár alig ismerem Mabelt, borzalmas volt látni, olvasni, hogy meghalt!
  • Csillog az igazság: Azt hiszem, kicsit enyhén fogalmazok, ha azt mondom, meglepett ez a történet. Bár nem ismerem az eredeti sorozatot vagy azt, ami ez a Gravity Falls, de kiderült, milyen képessége van Normannek. És az, hogy együtt kell élnie azzal, hogy a barátja miatta halt meg, egyszerre frusztráló, szomorú és elkeserítő. A tragikus történetek közül azt hiszem, ez lett a kedvencem!
  • We'll we meet again: Talán azért nem éltem bele magam annyira, mert nincs meg a kellő ismeretem hozzá, de nekem annyira nem tetszett ez a történet. Persze nagyon jó, hogy újra együtt lehetnek és aranyosak, hogy nem kiakadtak, amiért nem találták meg egymást hamarabb, de na! Nem tudom. Valahogy másra számítottam, azt hittem, a kutatás máshogy fog véget érni.
Marvel/DC
  • In his own world: Loki az egyik kedvenc karakterem, így különösen örültem ennek a rövid kis történetnek. Megértem a fekete hajú asgardit, hogy haza vágyott, egy szerető családba. Azonban közben ott van a rejtett tény, hogy a fogvatartói is kedvelték, ezért látogatták. Ebben a sztoriban is akad néhány hiba, de ezzel együtt is élvezhető volt.
  • Egy levél szívem darabkáiból: Már a kezdés is mosolyt csalt az arcomra! Tetszett, hogy már azt sem tudta Steve, hogyan kezdje a levelet, mert ez csak még inkább megerősítette az olvasót, hogy nehezére esett kimutatni az érzéseit, azonban a levél ott van, tehát fontos neki annyira Stark, hogy egy belső harc után  is odaadja. Inkább vissza sem olvasom, mert kiderül, hogy értelmetlenebb lett az előző mondat, mint hittem. Őszinte leszek, nekem nem tetszett ez a történet. Valahogy nem éreztem valósnak azt a szerelmet, amiről Steve beszélt. Mindig belefutottam valami olyanba, ami kizökkentett, ami miatt újra barátoknak éreztem őket. Persze a szerelem javára van, hogy esélyt adott Tonynak, hogy megtalálhassa, hiszen leírta, mikor megy a vonata, így az az őrült zseni utána tud járni. De ettől függetlenül nem éreztem valósnak a közöttük lévő érzéseket. Itt viszonylag sok vesszőhiba volt, amit mindenképp javítanék.
  • Felesleges titkok: Ez olyan... Nem tudom... Olyan semmilyen történet. Egy történet, aminek van is, meg nincs is értelme... Teljesen logikátlan, és mégsem. Egyszerűen nem tudom eldönteni. Talán könnyebben el tudnám fogadni, hogy végeztek a szerelmükkel, ha tudnám, mi a titok, azonban így is ott van az a tény, hogy soha nem tennék ilyet azzal, akit szeretek. Úgyhogy úgy teszek, mintha ez egy rémálom lett volna egyikük számára és most békésen alszanak tovább. :3
  • Több annál: Vegyes érzéseim vannak ezzel a történettel kapcsolatban. Bár tetszett ez az egész válassz köztem és közte harc, egy kicsit érthetetlen is számomra. Ha mindketten éreztek valamit a másik iránt, akkor hogy voltak képesek megütni, bántani a másikat? És ha Bucky tudta, hogy barátja szerelmes Tonyba, akkor miért kérte, hogy válasszon? Szóval mindenképp elgondolkodtató ez a novella és nekem nagyon tetszett. Azért itt is akadt egy-két hiba, de nem vészesen sok.
  • Egy szó: Érdekes volt az olvasni, hogyan bénult le Charles, mert valamilyen szinten ez jó volt. Mármint, elvesztette az uralmat a teste egy része fölött, de megszerezte a szerelmét. Tudom, furcsán hangzik, de muszáj valami jót kihoznom ebből a szomorú történetből.
  • Man in the mirror: Tetszett, hogy Bucky is küzd a démonaival csak úgy, mint Steve. Az ő kapcsolatukat könnyebb volt elképzelni, tekintettel arra, hogy van egy nagyon hosszú, közös múltjuk. Aranyos volt a kapitánytól, hogy azonnal odasietett, semmivel sem törődve és az is nagyon tetszett, hogy Natasha meg volt említve, így valahogy hétköznapibbá vált a novella.
Anime
  • Hullanak az angyalok: Nem ismerem az Attack on titant, szóval nekem olyan volt, mintha Andi találta volna ki a sztorit. Olvasás közben belefutottam néhány vesszőhibába, illetve helyesírásiba is. Előfordult néhány furcsa mondat, ahol a szórend tette számomra értelmetlenné a mondanivalót. Az összes történet elolvasása után nekem ez a legzavarosabb. Persze nem arra gondolok, hogy harc közben zűrzavar volt, hanem az összes közül itt volt a legtöbb hiba, amik kidobtak a sztoriból, emiatt pedig nem tudtam élvezni.
Supernatural
  • Idegen érzések: Itt is akad egy-két elgépelés, de összességében nagyon tetszett a novella. Cast nem ismertem a sorozatból, mert nagyon régen csak az elejét néztem. Szóval Deant nem is tudtam elképzelni, ahogy vágyakozik a fiú után. Azonban az angyal érzéseit teljesen megtudtam érteni, borzalmas lehet, ha érzelmek nélkül kell élnie, végül majdnem az összes érzelem megrohamozza egy ember miatt.
  • Csak a fekete semmi: Ennél a történetnél kicsit több hiba volt, mint az előzőnél. Sokkal jobban is tetszett, mert a szerelmüket mélyebbnek éreztem. Egy szörnyű helyen voltak, ahol valószínűleg minden rossz megtörténik velük a haláluk előtt, ők mégis örültek a másiknak és kiélvezték az időt, amit együtt tölthetnek.
Értékelés: 10/6

Miért pont ez? "...love / What a feeling is this? / Electricity flows / With the very first kiss. "


Interjú Szabó Andreával

Mivel több történeted is van, nehéz címet választani; honnan jött az ötlete? Úgy gondolod, hogy jól passzol az összes sztorihoz?
"A blog címét a barátnőm inspirálta amikor mutogattam neki a novelláimat, ő megkérdezte, hogy a végén vagy megcsókolják egymást vagy meghalnak? Hát innen jött a cím és igen, megfelelőnek találom, nem bántam meg :)"

Főleg melegekről szóló történeteid vannak. Számodra miért fontosak ezek?
"Főleg azért szeretek meleg párokról írni mert mélyebbnek érzem a kapcsolatokat. Persze, egy hetero pár is ugyanúgy szeretheti egymást. A melegeknek általában sokkal több akadállyal kell szembenézniük, egyszerűen csodálom őket. Meg persze az se kizáró ok, hogy sokszor rendkívül aranyosan és elbűvölőek tudnak lenni. (Mellesleg, ha akárki kérdezné:legjobb tudomásom szerint nem vagyok meleg. :D)"

Mióta írsz? Van más blogod? Ha igen, mi a címük?
"Fogalmam sincs mióta írok, amióta eszemet tudom történeteket találtam ki. Van ezenkívül a Kávészünet amit a barátnőmmel vezetünk és a When the night has end, ami jelenleg szünetel."

Köszönöm a válaszokat,
xo Peetagey Smile

2 megjegyzés:

  1. Szia! Nagyon, nagyon, nagyon köszönöm a kritikát, megérte rá várni :) Örülök, hogy tetszett a történeteke nagy része, megértemha egyik másik nem lopta be magát a szívedbe, ha nem ismered az adott fandomot nem is várhatom ezt el. A zene az hivatalosan is a kedvencemmé vált :D
    Még egyszer köszönöm a kritikát! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)
      Nagyon szívesen, és elnézést, amiért ilyen sokat vártál rá!
      A Shelockosak nagyon tetszettek, a sorozatnak nagy fanja vagyok, szóval azzal már rendeléskor megnyertél magadnak! :'D
      Ennek örülök, a Coca colás reklámban hallottam először és azóta imádom én is! *.*

      Törlés