2016. szeptember 2.

Ti választottátok #17 - Van értelme a kritikáknak?

Bonjour! 
Nos, itt a következő Ti választottátok, hétvégén pedig érkezem a következő kritikával!

Előszó
Nem akarok nagyon változtatni azon, ami a kérdőívben is megjelent, mert azt hiszem, az a megfelelő felvezetése ennek az egésznek. Tehát akkor idézem: "Elgondolkoztam azon, vajon érdemes-e csinálni. Mert lássuk be, elég siralmas eredményt kaptam. A kérdőív megírásakor 38 (+1 véletlen) kritikám készült el, ebből szerintetek hány oldalra került ki az értékelés? Tipp? Nos, a válasz: 8 blogra; 4 pedig megszűnt. Szerintem ez elég lehangoló, pedig a kérdőív előtt sem voltam túl boldog ettől a témától!" Most ismét megnéztem, jelenleg 51+1 kritikát írtam meg, ebből 6 meghívós, 6 törölt és 1 olyan sztori van, ami újrakezdődött. Na most, akkor marad 39 blog. Ebből 8 (!) ember tüntette csak fel a blogom és a véleményemet erről még nem írom le, majd akkor, ha a végére érek! 


Az eredmény
A kérdőívet három részre szedtem, volt egy-egy azoknak, akik kritikát írnak, kérnek, illetve csak szemlélők. Most nem lesz összegzés, hanem itt elmondom a véleményemet, utána pedig jönnek a kategóriák, kérdések és válaszok. Megpróbáltam úgy fogalmazni, hogy ne káromkodjak, de egyszerűen nem tudom magamban tartani: rohadtul szemétség ez! Most komolyan, akik véleményt írnak mások blogjáról, azért teszik, mert próbálnak segíteni. Nem mondom, hogy az enyém a világ legjobb blogja, mindenkinek innen kell kérnie. De aki megteszi, abban már legyen annyi becsület és tisztesség, hogy kiteszi azt a vackot, amit írok. Mert nem nagy kunszt, amit összehordok, de basszus, néhány embernek fogalma sincs, mennyit dolgozok egy-egy bejegyzéssel! Ismerős ez a szöveg? "Ha kritikát kérsz, és van olyan rész a blogodon, ahol ezeket feltünteted, legalább annyival tisztelj meg, hogy engem is odaírsz. Akár tetszik, akár nem, egy vélemény, amit te kértél, amivel dolgoztam. Köszönöm!". Igen, az oldalsávból szedtem. És nem véletlenül került oda. Én tényleg próbálok türelmes lenni, nem felhúzni magam azon, hogy amikor csak úgy benézek egy-egy oldalra vagy rendszeresen követek egy olyan blogot, amiről már írtam kritikát, akkor nincs feltüntetve az értékelésem. Még akkor sem, ha van olyan oldal. Tudom, hogy sok idő, mire elkészül, de az ég szerelmére, nincs limit, ez elkerülhetetlen volt! És hogy mi van ezekkel a cikkekkel? Tudjátok, miért Ti választottátok-ként emlegetem sokszor és nem cikknek? Mert nem tartom már annak őket. És miért? Mert sokszor megtudom, az embereknek milyen széles a szókincsük, ha káromkodásról van szó. De normálisan nem tudnak válaszolni, vagyis, miket beszélek, ők semmit sem válaszolnak. Ó! És azt említettem, hogy néha egy-egy ember elkezd okoskodni a kérdőívben, aminek persze utánanézek, mert hallgatni szoktam a tapasztaltabbakra, és egy-két óra kutatómunka után kiderül, hogy én tudtam jól és baromságot írtak? Sajnálom, hogy végigolvastátok ezt a kiakadást, de úgy gondolom, pontosabban bízom benne, hogy néhány kritika- és cikkíró is úgy érzi, hogy van mindebben igazság. Bár nem kéne ilyet írnom, mert az azt jelentené, hogy ők is kaptak ilyen véleményt. Tarthatjátok mindezt hülyeségnek, igazságosnak, teljesen mindegy számomra, mert a tényen nem változtat: a semmiért dolgozom. Jelenleg rengeteg történet van, ami kidolgozásra vár, de a kritikák és értékelések elveszik az időmet. Tudjátok hol tartok azzal a sztorival, amit körülbelül nyár elején kezdtem el? A harmadik fejezetnél. Mert ami marad szabadidőm, az ezekre megy el. Eleinte nem sajnáltam az időt, de az, hogy utána egy köszönöm is ritkán jön és meg sem fogadják, az már nekem sok. Lehet, én vagyok kevés ehhez az értékelős mizériához, ki tudja? De ha választanom kéne, hogy legyen mondjuk évi harminc kérés és alig lenne látogatottságom, vagy maradna ez a magas kattintási szám és folyamatosan százasával növekedne az érték, évente olyan száz kritikával, minimális köszönettel, akkor gondolkodás nélkül az elsőt választanám. Na, aki végigolvasta, azok számára jár egy köszönöm és részvétem, amiért kibírták mindezt.
Akik átugrották és már az eredmény érdekli őket, azoknak ideje becsatlakozni! 

Legelő kérdés - Ki vagy?
  • Kritikákat szoktam írni - 1 válasz
  • Én csak megrendelem őket. - 10 válasz
  • Egyik sem, csak szoktam látni őket, esetleg elolvasom. - 31 válasz

Akik külső szemlélők
  1. Hogyan látod ezt az egész kritikát-kér-aztán-megkapja dolgot?
    • "Sok blogger szinte kihasználja a kritikaírókat,nekem néha szinte már az jön le,hogy a kritikaírók Kötelesek kritikát írni mindenkinek,különben ajajaj."
    • "Szerintem van is, és nincs is értelme. Oké, hogy aki készíti, annak bizonyára van érzéke hozzá. De az író, aki ezt kéri, nem gondolja át eléggé. Lehet, hogy olvasóitól jó visszajelzést kap, de az nem azt jelenti, hogy jó is. Az olvasók legtöbbje, meglátásaim szerint azért olvasnak egy-egy blogot/könyvet, mert szeretik beleélni magukat a szituációkba, amelyek nem adódnak meg életükbe. Na, de a lényege az, hogy a kritika írója, lehet, hogy épp nem fényezni fogja az adott írást, hanem az őszinte véleményét írja le róla. Na és ez nem biztos, hogy mindenkinek tetszik. Az író megsértődik, lehet emiatt abba is hagyja az írást stb.. A jó része az, hogy megtudhatjuk mit kell javítanunk írásunkon és, hogy kinek mi tetszik benne és azt fokozni"
    • "Nincs értelme, ha magához hasonló kezdőtől kéri"
    • "Az egésznek két oldala van azért... Amúgy a legtöbb kritikaoldalon nem szoktam látni, hogy kifejezetten kérnék, a kritizált blog ossza meg a róla írt kritikát. A kritizált helyében én legalábbis tudomásul venném a leírtakat, ha felhívja a figyelmet javítandó dolgokra, akkor azokat mérlegelem. De itt a dolog másik fele, hogy nem lehet biztos benne a kritikát kapó személy, nála jártasabbtól kap véleményt. Sajnos vagy nem sajnos, egyre több olyan kritikaírót látok, akinek a saját háza táján nagyobb problémák vannak mind történetileg mind helyesírásilag, mint azoknál, amiket "kritizál". Ezért sem szoktam kritikát kérni, vagy nagyon kivételes esetekben rendesen utánanézek a kritika írójának, mennyire lehet adni a véleményére."
    • "Attól függ, kitől kéred. Olyantól, aki tényleg szakmain és jól írja meg, vagy egy kezdőtől, aki egyből ezzel kezdeni még azelőtt, hogy egyáltalán írt volna. Ha az előbbitől van a kritika, mehet, ha az utóbbitól, plíz ne. "
  2. Néha látható a csevegőben, hogy a blog kritikát kapott. Ki szokta/szokták tenni az író(k)?
    • Igen, mindig! - 1 válasz
    • Néha. - 15 válasz
    • Nem, soha! - 1 válasz
    • Nem szoktam figyelni. - 13 válasz
  3. A kritikaírók mindig kulturáltan fogalmaznak?
    • Ühüm, minden alkalommal! - 0 válasz
    • Néha, de vannak néhány nyersebb bejegyzések is... - 31 válasz
    • Soha, mindig lekezelőek és bunkó az egész bejegyzés... - 0 válasz

Akik kérik
  1. Miért szoktál rendelni?
    • "Mert kíváncsi vagyok mások véleményére. Az a problémám, hogy kommentet nem mindig kapok, így muszáj "megrendelnem" őket. :) Lényegében ez is egy hozzászólás, csak több mindenre kitér, közben pedig segít, rávilágít a hibákra, s nem csak egyszerűen elmondja, hogy jó volt, azt csá. :)"
    • "Mert kíváncsi vagyok, mások hogyan látják a történeteimet. Szeretném, ha rávilágítanának az estleges hibáimra, tanácsokat adnának az írással kapcsolatban, hogy fejlődhessek. :)" 
    • "Mert érdekel mások véleménye, és legalább nem csak barátoktól kapok visszajelzést. Mind jól tudjuk, hogy a bloggerina barátok mennyire elfogultak tudnak lenni néha."
    • "Eddig még 2 blogtól rendeltem csak, és azért, mert szeretnék fejlődni. Általában megfogadom a tanácsok 80-90%- át, de ha valami nekem kifejezetten tetszik, akkor nem változtatok."
  2. Mennyi időbe telik, míg megkapod?
    • Egy héten belül. - 0 válasz
    • Van az két hét is. - 2 válasz
    • Három-négy hét. - 1 válasz
    • Több, mint egy hónap! - 1 válasz
    • Általában minimum egy hónap - 0 válasz
    • Változó, de egy hónapon belül mindig megkapom. - 5 válasz
    • Egyéb: "Eléggé változó, ugyanis valahol 1-2 napon belül igényes, részletes kritikát kaptam, de olyan is előfordult már több alkalommal is, hogy a blog időközben törölve lett, és a kritikus erről egyáltalán nem értesített engem. Bizonyos kritikákra pedig hónapok óta várok."
  3. Mindig igényes kritikát kapsz? Ha nem, akkor mi nem tetszik?
    • "Általában igényes kritikát kapok."
    • "nem mindig, de van hogy igen. Kaptam már olyat is, hogy a történtere annyit írtak "nagyon jó, érdekes" ez szerintem nem jó." 
    • "Eddig csak igényes kritikákat kaptam a blogomra. Ez valószínűleg annak is köszönhető, hogy mielőtt kritikát kérek valakitől, utána nézek, hogy azelőtt milyen munkát adott ki a kezei közül, mert szeretnék igényes, tanulságos kritikákat kapni."
    • "Eddig talán három kritikám van, egy egészen régről, abból nagyon sokat tanultam. Kettőt mostanában kaptam, és mivel igazából csak dícsértek, nem nagyon van belekötnivalóm. Az egyikben nagyon tetszett, hogy kiemelte az apróbb elírásokat, ami alapján végignyálazhatom azt a pár fejezetet :)"
    • "Alapból igyekszem kerülni azokat a kritika blogokat, melyeknél a kritika egérfaroknyi. De azt sem szeretem ha túl hosszú egy kritika, legyen az lényegre törő. Ha e kettő között van, az a kritika nálam általában igényesnek számít, persze a megfelelő hangnemmel társulva."
    • "Leginkább azzal van a gondom, ha túl rövid. 500 szó alatt inkább bele se kezdjen, de engem néha riasztani szokott az is, ha még a legkisebb vessző hibára is ráugrik. Nem tudunk mindent tökéletesre csinálni, ezt néhány kritika írónak is fel kéne fognia, és nem úgy mutogatni egy egy ékezet hibára, mintha egy atombomba lenne. "
  4. Megéri többet várni?
    • Persze, hogy meg! - 4 válasz
    • Néha... - 6 válasz
    • Egyáltalán nem! - 0 válasz
  5. Megszoktad köszönni a kritikát?
    • Persze! - 9 válasz
    • Néha... - 1 válasz
    • Soha! - 0 válasz
  6. Miért?
    • "Mert ha már megdolgozott érte, akkor egy flancos "kösz"-t megérdemel."
    • "Ha a kritika normális akkor megköszönöm, ha nem akkor meg nincs mit megköszöni." 
    • "A kritika írója ugyanúgy dolgozik magával a kritikával, mint ahogy én a történeteimmel, de már csak azért is kijár a köszönet, hogy vette a fáradtságot, és elolvasta az addigi fejezeteket."
    • "Mert ha a kritikaíró rám áldozza az idejét, az nagy dolog. Elmehetne moziba vagy bármi, de ha ő az én értékelésemet írja, nyilván megérdemli a köszönetet!"
    • "Ha már elolvasta és NEKEM tett szivességet,megérdemli a köszönetet. Ez egy alap dolog kellene hogy legyen."
    • "A készítő a saját idejéből, teljesen ingyen számomra hasznos dolgokat mond nekem. Miért ne köszönném meg?"
  7. Ki szoktad tenni a kritikákat, esetleg csak az arra mutató linket? (Két-három hónapon belül!)
    • Igen, ennyi kijár az írójának! - 8 válasz
    • Néha, attól függ, hogy tetszett-e a tartalma. - 0 válasz
    • Nem, minek? - 1 válasz  
  8. Ha lenne még valami mondanivalód
    • "Designer vagyok, nem kritikus, de innen üzenem mindenkinek, hogy egyikünk sem megtestesült szabadidő, várjatok szépen a sorotokra!"

Akik írják
  1. Mennyi idődbe telik egy kritika? A könnyebb összehasonlítás miatt legyen mondjuk egy 10 fejezetes blog, ahol mindent 'elemzel'!
    • "Körülbelül egy óra, amíg elolvasom, mert benne van a pakliban, hogy segíteni kell otthon. Aztán további két-három óra, amíg megírom, persze ez napokra is elhúzódhat, ha valaki félbeszakít, nincs rá időm, túl sok a dolgom."
  2. Meg szokták köszönni a kritikát?
    • Igen, szinte mindenki! - 0 válasz
    • Néhány ember veszi a fáradtságot. - 1 válasz
    • Nem, alig van egy-két ember... - 0 válasz
  3. Szoktak sürgetni? Hogyan hat ez rád?
    • "Szerencsére nem szoktak piszkálni, ami mindenképp pozitív élmény. Elég sok időt elvenne a dühöngés..."
  4. Ha véletlenül belefutsz egy blogba, vagy csak simán megnézed kíváncsiságból, 10 körülbelül hány blog tette ki a kritikád, vagy tüntette fel?
    • Nem írom ki az összes számot, csak a lényeget: 10/2
  5. Előfordult már, hogy magadat hibáztattad, amiért nem kapsz visszajelzést?
    • Soha! Már miért kéne? - 0 válasz
    •  Néhányszor megesett... - 0 válasz
    • Nagyon sokszor; gyűlölöm ezt az érzést! - 1 válasz
  6. Egy nagyon fontos kérdés jön: Elégedett vagy a munkáddal?
    • Természetesen! Mindig, mindent beleadok! - 0 válasz
    • Előfordul, de sokszor kevésnek érzem. - 1 válasz
    • Sosem érzem elég jónak... - 0 válasz
  7. Mások mit gondolnak a kritikáidról?
    • "Nagyon jó kérdés! Eddig négy vagy öt embert kértem meg, hogy mondjon véleményt, de abból csak egy szánt rám időt. De egy olvasóm szerint jó az, amit csinálok! ♥"
  8. Jó ötletnek tartod, ha kritikaírók, vagy BÁRKI mondana néha pár szót a te blogodról is?
    • Igen, nagyon jó lenne, ha néha valaki vállalná! - 1 válasz
    • Nem is tudom, hogy tetszene-e az, amit mond... - 0 válasz
    • Kizárt! Borzalmas lenne! - 0 válasz
  9. Még valami?
    • Na, kinek tűnt fel, hogy ezt én válaszoltam meg?

Remélem tetszett a bejegyzés,
xo Peetagey Smile

8 megjegyzés:

  1. Már tegnap elolvastam a cikket, azonban máig nem jött rá komment, így úgy gondoltam, hogy veszem a fáradságot és írok!
    Nos, azok közé tartozom, akik a kérdőívet is kitöltötték. Úgy gondolom, hogy a kritika írókat meglehetne egy kicsit jobban is becsülni, mert általában szinte egy "köszt" se kapnak. Szinte gépnek hiszik őket, és ez azért egy kicsit nem tudom szebben mondani, szánalmas. Ugyan akkor vannak olyan kritika írók, akikről nos, nincsen jó véleményem. Nem olyan rég kaptam egy kritikát, összesen 6-7 fejezet van fent azon a blogomon, amire kértem. A drága írónő pedig kijelentette, hogy csak az első két fejezetet olvasta el az egészből, és mivel egy lassú lefolyású történetet írtam, persze, hogy nem történt ott semmi érdekes, persze, hogy nem adott rá jó kritikát, amikor a fű leges legtetejét "nyírta" csak meg (nem volt jobb hasonlatom, sorry :(). Ilyenkor szerintem mindenki megtorpan egy pillanatra, és megkérdezi magától, hogy "ezt köszönjem meg?". Én általában minden kritikát megköszönök, külön menüpontba ki is rakom, forrással, íróval és egy apró részlettel együtt, szóval e téren velem szerintem nincsen nagy probléma.
    Érdekel, hogy körülbelül hányan próbáltak meg belekötni a kérdésekbe, vagy elszórakozni azokat, már csak azért is, mert ez egy régóta fennálló probléma, ami általában nem viccelődni kéne, hanem dolgozni.
    Jó volt amúgy a cikk, és teljesen érthető, ha egy kicsit ki vagy akadva.
    Üdv, Ravenna

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)
      Ez nagyon aranyos tőled, köszönöm! ♥
      Semmi gond a hasonlatoddal:D Igen, sajnos ennek is két oldala van, vagy inkább három -a kezdők, a haladók és a profik. A te esetedben nem értem, hogy miért nem olvasta el, de egy okból megértem. A novellás, történetes blogoknál én is szeretnék kevesebbet olvasni és olyankor bánom, hogy mindenen átrágom magam. Szóval abban az esetben megértem, de így kissé furcsa.:D
      Meglepő, viszont ennél a kérdőívél szinte nem is volt beszólás vagy kioktatás. Legutóbb a #15-nél volt olyan, hogy megpróbáltak hát, mondhatjuk, hogy rábeszélni, hogy nehogy már ezt írjam majd a bejegyzésbe, hogy rosszul tudom stb. Aztán legalább egy óráig különböző oldalakat olvastam és végül anya közölte, hogy én tudom jól, amikor hazaért:D Szóval vannak ilyen kis aranyosak:D De a legjobban azt utálom, mint például a focis blogokról szóló kérdőívben, hogy nem tetszik valakinek a téma vagy amire utalok, ezért baromságokat ír, és azt hiszi, hogy ha csak káromkodásokat küld be, akkor én nem fogok haladni:D Pedig rengeteg kedves kitöltő van, akik tényleg segíteni akarnak!
      Köszönöm, reméltem, hogy néhány embernek elnyeri a tetszését és az együttérzést is köszönöm:D A vicc, hogy a bejegyzés végére lenyugodtam. :'D

      Törlés
  2. Szia!
    Én nem töltöttem ki a cikket, sajnos nem láttam, pedig szívesen segítettem volna neked ebben a részvételemmel.
    Régebben, körülbelül egy évvel ezelőtt én magam is kritikaíróként "praktizáltam", és azzal a részével a cikkednek, hogy nem érkezik elég visszajelzés, teljesen tökéletesen egyetértek. Amikor 10-ből körülbelül 3 blog írója vette a fáradtságot, hogy kommentben annyit hagyjon maga után, hogy "köszönöm, igyekszem megfogadni a tanácsaid", akkor azért elgondolkodtam, hogy most van ennek értelme?
    Szerintem nem is azzal volt a baj, hogy nem adtam elég tanácsot, nem fogalmaztam elég igényesen, mert rengeteg időm ment rá egy-egy véleményre, és azért jóval több, mint 500 volt a szavak száma. Azokról meg már ne is beszéljünk, amelyik blogok már a kritika kérésekor is szüneteltek, vagy épp azért kérték tőlem, hogy a saját olvasótáborukat általam növeljék, miközben az már a századik kritikakérésük volt.
    Amit egyedül nem értek, hogy miért zavar téged ennyire, ha nem rakják ki a kritikát az oldalukra? Ezt ne vedd kötekedésnek, vagy sértésnek, csak mint írtam én is kritikaíró voltam, és ezt sosem vártam el, sőt eszembe sem jutott, hogy ezt követelhetném. Én úgy vagyok vele, hogy egy kritikás blognak nem olyan fontos, hogy ezer meg ezer olvasója és feliratkozója legyen, és a blognak sem kötelessége kitenni, amit tanácsolok neki, mert ez csak rá tartozik, és az ő olvasóit valószínűleg nem fogja érdekelni, hogy én mit hoztam össze.
    És abban igazad van, hogy ez a tiszteletük és a hálájuk jelképe, és megértem, hogy te ezt elvárod, de szerintem az író blogja szerintem szóljon arról, amiről ő akarja, és olyan tartalom legyen rajta, amit ő akar.
    Ez persze csak az én meglátásom, és kíváncsi vagyok, neked miért fontos ez. Tényleg nem kötekedni szeretnék.
    A cikk pedig nagyon érdekes volt, először azt hittem, többen fogják kitölteni, de azért így is látszott, a többség hova csoportosul.
    Üdvözöl és kitartást kíván:
    Ginny :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)
      Semmi gond, elolvastad és írtál, nekem ez is sokat jelent! :)
      Igen, ez engem is nagyon frusztrál, főleg, mikor utána látom, hogy nem is javított semmit:D
      Én is rengetegszer gondolkodtam, hogy ennyire pocsék lenne az, amit írok? De aztán belegondoltam, hogy mégis kérnek és egyszerűen már csak a remény hajt. És az a szomorú, hogy szerintem minden kritika- és/vagy cikkíró eljut erre a pontra...
      Nem is az, hogy elvárom, hogy kitegyék. Csak minden egyes alkalommal, amikor látom, hogy feltüntették a többi oldalon lévő értékelést, az enyémet pedig nem, akkor -hogy is mondjam?- egy kicsit meghalok belül. Tudom, hülyén hangzik, de úgy érzem, hogy semmibe veszik a szavamat, és ha már kérték, akkor elég cefetül érzem utána magam, ha azt látom, nem érdekli őket. Mert úgy érzem, én szúrtam el valamit. És ez huzamosabb idő után kicsinálja az embert és nem ad neki motivációt. Érted?:D
      Félreértettél. Nem azt akarom, hogy mindenképpen tegyen ki. Természetesen az ő döntése. De én magamból indultam ki. És én úgy vagyok vele, hogy ha kérek majd egy kritikát, akkor ki fogom tenni, ha törik, ha szakad. Egyszerűen így érzem helyesnek. És ezért van az, hogy szeretném, hogy kitegyék, mert nekem így tűnik logikusnak, és nem tudom, ők hogyan vélekednek erről. Ez olyan, mint a modulsáv. Mindenkinek van egy fontossági sorrend, de nem biztos, hogy a kritika írójának ugyanaz, mint a blog írójának, íróinak. Így amikor azt javaslom, hogy x modult tegyenek be, mert jól jöhet, mondjuk y és z közé, akkor is a saját véleményemből és megszokásomból indulok ki, nem tudva, ő hová tenné. Remélem érted, mit hadoválok:D
      Semmi gond, nem veszem kötekedésnek, remélem így világos:D
      Örülök, hogy tetszett, remélem találsz még hasonló bejegyzést, ami megfog. :)

      Törlés
    2. Most már teljesen világos minden, nagyon szépen köszönöm! És ha más kritikáját is kirakja, teljesen megértem, hogy rosszul érzed magad. Egyáltalán nem hangzik hülyén, amit írtál. Mintha nem találnák méltónak, hogy egy lapon nyilatkozzanak rólad, meg másról.
      Valamit tényleg félreértettem akkor, sajnálom! :D Köszi, hogy elmondtad, és találtam itt más érdekes posztot is, szóval maradok, tőlem már nem szabadulsz!

      Törlés
    3. Pontosan:)
      Óó, ennek nagyon örülök! :3 További jó nézelődést :3

      Törlés
  3. Szia! Jaj, olyan rossz volt olvasni, hogy ennyire rosszul esik neked, ha nem rakják ki a kritikádat! Már csak azért is, mert a blogra magára én se tettem ki, csak a facebook oldalamra, pedig nagyon szeretem a kritikáidat, gyakran azok alapján kezdek el olvasni egy adott blogot mondván, hogy amit te írsz róla, arra érdemes hallgatni. :D Nálam nincs ilyen menüpont, de majd ha a segítőm ráér, megkérem, hogy csinálja meg, csak hát igen, a segítőm. Az én bloggerhasználati tudományom így vakon addig terjed, hogy beillesztem a bejegyzést, oszt jóvan. Aztán az, hogy a fejezetek mikor kerülnek a helyükre, a cserék mikor rakódnak ki, és az előző blogomon a kritikák is mikor kerülnek belinkelésre, az már sajnos nem rajtam múlik, hanem valakin, aki lát, a felolvasóprogram valamiért nem igazán szereti ezt a felületet. Viszont a segítőm nem tud minden alkalommal ugrani, ha kapok egy kritikát, hogy kirakja, és a fejezeteim is ezért van, hogy nincsenek a helyükön. Csak hát ez egy olyan dolog, amit nem mindenki tud, nem mindenki gondol bele, úgyhogy azt hiszem, fogok is írni egy bejegyzést ebben a témában. A facebook oldalamat viszont hála Istennek képes vagyok egyedül kezelni, oda ki is raktalak! Remélem, nem haragszol!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. *gyorsan felkaparja az állát és magát a földről*
      Drága Annamari!
      Tudod, ez az egyetlen visszajelzés, amit kapok, szóval...:D "pedig nagyon szeretem a kritikáidat, gyakran azok alapján kezdek el olvasni egy adott blogot mondván, hogy amit te írsz róla, arra érdemes hallgatni." - Na ez volt az a mondat, amikor percekig csak meredtem a gépre és próbáltam visszafogni a szeretetrohamomat! Bár nehéz elhinni, nagyon megtisztelő és köszönöm, hogy ezt gondolod! Jaj, miattam nem kell fáradnotok! Az is épp elég boldoggá tesz, hogy adsz a véleményemre valamennyit, akármennyit! Persze, ez érthető és köszönöm, hogy ennek ellenére mégis megosztottad az olvasóiddal! Dehogy haragszom! És köszönöm, hogy írtál. :3

      Törlés