2016. szeptember 23.

53. kritika - A hét szirom legendája

Bonjour!
Eléggé eltűntem, amit nagyon sajnálok, igyekszem belehúzni! Elég sokszor olvashattok mostanában tőlem ilyet, és mást nem tudok, mint ígérgetni. Próbálom tartani a határidőt, de ha nem jön össze, akkor valószínűleg egy remélhetőleg maximum egy hetes csúszással kell számolnotok! Köszönöm azoknak, akik még mindig rendszeresen követnek és sajnálom, hogy ketten is leiratkoztak!

Előszó
Eredetileg szerda-csütörtök körül hozni akartam a bejegyzést, hogy ezzel egy kis előnyhöz jussak és ne pont a határidő napján kerüljenek ki a kritikák. Azonban sokkal zsúfoltabb, fárasztóbb és nehezebb volt ez a hét, mint amire számítottam. De már hétvége van, mondhatni meggyógyultam és itt is vagyok! Az értékelés során vedd figyelembe, az utolsó rész, amit el tudtam olvasni, az a tizenhetedik volt!

Fejléc
A kép egyszerűen gyönyörű, azonnal megtetszett. A két karakter tökéletesen lett ráillesztve, nincs semmi, amivel gond lenne. Van egy filmtekercsszerű háttér, ami kiemeli a két lányt, ez szintén nagyon jól néz ki. Ennek a két oldalán egy minta látható, ami miatt kisebb-nagyobb minták teljesen beleillenek a képbe. Igazándiból nem tudok kivenni ezeken kívül mást, talán egy virág van a bal oldalon, egy épület ott lent, a cím alatt, illetve lehet, hogy szárnyak vannak két oldalon, bár utóbbiban nem vagyok biztos. Vannak még különböző effektek, amik mind szebbé teszik a fejlécet, azonban a villám-/szakadásszerű minták rontják az összhatást. Talán jól nézne ki, ha nem lennének még a lányokon is, én mindenképp kihagytam volna. A cím betűtípusa tetszik, a fejléc eleganciája megköveteli magának, viszont az 'a'-t én naggyal írnám, hiszen egy címről van szó. 
Értékelés: 5/5
http://funkyimg.com/i/27GcJ.png

Design
A színvilág remekül passzol a fejléchez, ebben nincs semmi kivetnivaló. Az oldalsáv első két modulja a fülszöveget és az információkat rejti, amikről nem szeretnék beszélni, mert nem tudok mit mondani. A menüről annál inkább, ami rögtön a 'Karakterek'-kel indít. Nagyon tetszik ez a kép és mellette az adatok megoldás, bár egy kicsi vagy csökkenteném a kép méretét, vagy a betűket növelném. A kapcsolatok része nekem egy kicsit furcsa, hiszen elsőre teljesen letaglózza az embert, hogy ez most mi akar lenni -legalább nálam így volt-, illetve a történetből is megtudjuk ezeket az infókat. A menü következő pontja a 'Fejezetek', ahol szépen fel van sorolva minden rész, nincs elmaradás, és ha jól láttam, akkor időrendileg is sorba van - gondolok itt a különkiadásra. A 'Díjak/Versenyek' szerintem egyértelmű, hogy mit takar, ebben nem is másznék bele. Aztán van egy oldal, ami a 'Cserék' nevet viseli, szerintem ez teljesen felesleges, mert a modulsávban már ott van egy cserés rész. Szóval vagy az egyik, vagy a másik kell, de a kettő együtt nem működik. Az utolsó a 'Trailer', ami nekem mondhatni tetszett -félre ne értsétek, nálam a videók terén ez bók! A zenét már ismertem és szeretem is, remekül passzol a történet drámai oldalához. A betűtípus nekem nem tetszett, nehezen olvasható, amivel elrontotta az előzetes élvezetét. Összességében mégis azt kell mondanom, hogy egész jó lett, illik a történethez. Az oldalsávot folytatva, ott van még a 'Rügyecskék', a 'Chat', a 'Magamról' -ennek megváltoztatnám a címét, hiszen ketten vannak-, a 'Blogarchívum', a 'Szállingózó virágpor', a 'Társoldal' és a 'Cserék'. Ezekről nem tudok mit írni, a cserékről már elmondtam a véleményem, amihez pedig hozzá akartam fűzni valamit, azt megtettem. Talán az írókat vinném lejjebb és a társoldalt feljebb, de ez csak az én megszokásom a modulok sorrendjének terén. Édes istenem, remélem ti nem érzitek mindezt katyvasznak!
Értékelés: 5/4.5

Történet
Ritka, hogy a történet elolvasása előtt átfutom a fülszöveget is, itt azonban pontosan ez történt. Nekem a rövid bemutató sokat ígért, a prológus pedig zseniális! Imádtam az egészet, éppen ezért volt csalódás utána a sztori. Igen, ez így nagyon csúnyán hangzik, mégis azt éreztem, hogy visszább vettek a lányok a szintből. Maga az alapötlet és a cselekmény érdekes lenne, szívesen olvasnám, ha részletesebben ki lenne dolgozva. Kezdjük ott, hogy a két szemszög nagyon tetszik, így sokkal könnyebb nyomon követni a történetet, illetve nagyobb rálátásunk van. Viszont olvasás közben sokszor álltam meg néhány részlet miatt. Először is a lányok harciassága; értem én, hogy mennyire megedződtek a démonok megjelenése óta, na meg előtte is jártak önvédelmi sportokra. De egy szülő sem hagyná, hogy a gyereke kockáztassa az életét, csak azért, mert ők gyorsabbak, erősebbek, ügyesebbek vagy akármi. Mert szülők. Akik védeni akarják a lányaikat. És az az erős kötelék és szeretet, ami megmutatkozott olvasás közben, nem fér össze ezzel a 'nem érdekel mi van a kölykömmel' szereppel. A lesből nézem, amíg a gyerekem harcol, illetve hagyom, hogy vadidegenekkel maradjon sem tetszett, szerintem ezek nem passzolnak ehhez a családhoz. Az "... élelem lett a legfontosabb a világon." rész is furcsán hatott, hiszen víz nélkül kevesebb ideig bírja a szervezetünk. Nekem hiányzott, hogy a lányok néha különváljanak, mert így akár több helyszínen is lehet az olvasó, sokkal izgalmasabb, ha két helyen izgulunk a csapatokért. Pontatlanság terén csak ennyit írtam fel, de muszáj megemlítenem, hogy volt néhány értelmetlen mondat, szóismétlés és vesszőhiba. Viszont mielőtt azt hinnétek, csak rosszat találtam a sztoriban, eloszlatom a kételyeket. Nagyon tetszett, hogy a szereplők között vannak természetfeletti lények, hiszen nem csak rosszak lehetnek. Maga a hét szirom és a keletkezése engem megvett kilóra, imádtam! Az egyik szereplő egyikünk, másik szereplő másikunk megoldás is tetszett, bár engem egy picit zavart az egyforma kezdőbetű. Ha érdekel a történet, nézz be a lányokhoz!
Értékelés: 10/5

Miért pont ez? "It's gotta get easier and easier somehow"


Interjú Lexi Wolffal és Sayaa Badrickkel

Miért döntöttetek úgy, hogy újrakezditek a történetet?
Még nem kaptam választ!

Érdekes ez a két szemszög, gondolom könnyebb így írnotok, azonban a sztori szempontjából is kapóra jön. Mindig együtt lesznek a testvérek, vagy néha különválnak, hogy mind a két csapat cselekedeteit és útját nyomon tudja követni az olvasó?
Még nem kaptam választ!

Mióta írtok? Van más blogotok? Ha igen, mi a címük?
Még nem kaptam választ!

Előre is köszönöm a válaszokat,
xo Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése