2016. április 2.

36. kritika - Bonyolult szerelem (Monsters 2.)

Bonjour!
Meg is érkeztem a következő kritikával, ahol ismét vadásznom kellett a fejlécre, csak hogy meg tudjam mutatni nektek:D

Előszó
Ismét Mr. Joy egyik történetének kritikájával jöttek, ezúttal azonban egy újabb segítője is akadt. Bár a rendeléseket egyszerre adta le, az előző blogot az író kérésére csúsztatni kellett, én pedig kapva kaptam az alkalmon és beszúrtam Mr. Joy két sztorija közé, hogy egy kicsit le tudjon ülepedni bennem is az első blogja és tisztábban tudjak nekiállni a Monsters 2-nek! Az értékelés során vedd figyelembe, hogy az utolsó rész, amit el tudtam olvasni, az a tizenegyedik volt! Plusz kilenc fejezetet és négy részletet olvastam!

Fejléc
A képet kicsit megszerkesztettem, amit a csókolózó lány lábánál talán észre is tudjátok venni. Nem akartam azt is eltüntetni, mert úgy elcsúszott volna az igazítás, de nem baj, szerintem itt úgysem lényeges! A jobb oldalon nagyon tetszik, hogy csókolózva jelennek meg a karakterek, ez utal a későbbi időszakra. Aztán balra mellette ott van mindkét szereplő hobbija; a gördeszka és valamilyen szinten az atlétika. Végtelenül egyszerű, mégis ezzel válik tökéletessé. Nagyon tetszik, hogy a kép szinte kettéválik, a jobbon a szerelmesek fekete-fehérben virítanak, ami nekem az életünkben felbukkanó sok szarságot szimbolizálja. A cím elhelyezése tetszik, mert nem tűnik úgy, mintha kitakarna bármit is. A két név itt jobban elkülönül, de egy picit még mindig olyan, mintha 'Dave Potter' lenne a blog írója.
Értékelés: 5/5


Design
Először is nagyon tetszik, hogy a fontosabbik oldalsáv a görgetés ellenére mozdulatlan marad, sokkal egyszerűbb így a következő fejezetre lépni. Ráadásul mögötte vagy egy felirat is -a blog címe-, ami feldobja a modulsávot! A sötétítés jó ötlet volt, így könnyebb elolvasni a szöveget, mégis látni a hátteret, úgy, hogy egyik sem zavarja a másikat. A 'Fejezetek' található a baloldalon, legfölül pedig a 'Főblog' az első menüpont, ami a Royal Flush című blogra vezet. Aztán a 'Bejegyzés', ahol a fülszöveget találjuk, illetve néhány szót szól Potter és Joy. Aztán a következő tizenegy pont, azok a fejezetek, ezekről majd mindjárt beszélek is. Ezután van az 'Olvasók Kritikája', ahol bárki megírhatja a véleményét, egy barátjuk szavai pedig már ott is van a bejegyzésben, a többi alatta kommentben. A 'Megérkezett'-nél pedig ott is van a folytatás egy könyvborítóféleséggel, pontosan nem tudom, miként funkcionál. A jobboldalon lévő modulokkal a legnagyobb problémám, hogy nincs olyan feketés háttere, így nehezebb olvasni. Az 'Információ.:' címhez nem kell az a pont; és végre eltelt egy kis idő a nyitás és zárás között! Itt sokkal inkább van szükség 'Szereplők' oldalra, mivel elég sok karakter bukkant fel az előzőhöz képest. Egy csevegőt is jó lenne látni, na meg a jogokat érdemes feltüntetni. Alul ott van még a lehetőség, hogy feliratkozhasson az olvasó, amit én mindenképp oldalra tennék, mert csak most az értékelés közbe vettem észre, és félő, van, aki elmegy mellette. A könyvborítón ugyanaz a kép látható, amin nagyon tetszik a kék cím, az írókat azonban lejjebb tenném, felesleges így eldugni!
Értékelés: 5/2

Történet
Tisztázzunk valamit. A Complicated love ugyan lezárult, mégis van folytatása, a Complicated Return, és rendelés szerint nekem azzal nem is kéne foglalkoznom. Úgyhogy két részre szedem az értékelést. Az egyik fele csak és kizárólag erre a blogra vonatkozik, a másik része pedig a másik blogra. Az oka pedig nagyon egyszerű! Baromi befejezetlennek éreztem a Monsters 2-t, aztán megtaláltam az oldalsávban a folytatását. Valami kattant bennem, elhatározásra jutottam: olvasnom kell a következő részt, egyrészt magam miatt, másrészt miattatok és a pontos értékelés miatt, harmadrészt pedig hozzám nőtt a sok nagypofájú. Nos, akkor kezdjük!
A Bonyolult szerelemben Jada és Wilson történetét ismerjük meg, akiknek a szüleik együtt akarják leélni az életüket. Bevallom őszintén, a legnagyobb ok, amiért megszerettem a két főszereplőt, az az egymás iránti gyűlöletük volt. Oké, ez elég csúnyán hangzik, de olvasás közbe majd rájöttök. Rengetegszer tudtok nevetni a hülye húzásaikon, a sok szemétkedésen. Aztán ott van a szerelmük. Nem volt gördülékeny a külvilág előtt, azonban őket ez nem érdekelte, csak együtt akartak lenni. Muszáj összehasonlítanom az előző történethez, mert szerintem elég nagy változás állt be Joy írásaiban. A szereplők végre tényleg élnek, nem érzem, hogy csak lennének és kész. Tetszett, hogy gyakran mozdultak ki, vannak hobbijaik, amiket tényleg gyakran "elővesznek", nem csak meg vannak említve. Kicsit jobban kitértem volna Jada ugrálós kedvtelésére, talán parkoutra, mert elég jó benne, illetve szerette is. Az érzések már jobban át vannak adva, azonban tényleg baromi kiakasztó a vége. Egyik pillanatban minden tökéletes, ki akarnak készíteni mindenkit, együtt élni, felvállalni a kapcsolatukat, na meg tönkretenni Shont. A másik pillanatban meg Jada már sehol, Wilson félőrült és vége. A kommenteknél olvastam, hogy lesz folytatás, és eléggé meglepődtem, hogy történetileg évekkel később veszi fel a fonalat, ráadásul másik blogon. 
Szóval jönne is a Bonyolult visszatérés, amire nagyon kíváncsi voltam. A blogon van egy oldal, a 'Bevezető!!!', amely a régi történet egy ismeretlen pillanatát mutatja meg az olvasóknak. Aztán az első fejezet máris öt évvel később van! Az eleje csupa szenvedés, viszont azt kell mondanom, hogy így tökéletes! Az elején inkább a komolyság van terítéken, aztán ahogy kezdett rendeződni a karakterek élete, egyre jobban visszatért a sok szívatás. A kilencedik fejezetre pedig már pontosan annyi van a kettőből, amennyi egy felnőtthöz illik. Tetszik, hogy mindenki élete zajlott tovább, na meg, ki is tér a történet erre. A Monsters 1-2-ben nem derült ki számomra, hogy Lemuel és Mandi együtt vannak, szóval nagyon meglepődtem, és egyben örültem ennek a kis apróságnak, illetve Hugónak. Sokkal élvezetesebb volt ez a történet, mint a Szörnyek, a részletes kidolgozottság miatt, a szereplők élethű megjelenítésétől. A pluszt mégis az adta, hogy az elmúlt öt év alatt a fiúk ugyanolyan jó kapcsolatot ápoltak, beindítottak egy vállalkozást, aztán visszatért a sok kamasz Jada visszatérésével. Újra jött a sok baromkodás, szinte egész nap azon röhög az olvasó, milyen bosszút találnak ki. Különösen tetszett, hogy Jada és Jonas egy csapatott alkotott a másik négy fiú ellen, valahogy feldobta a sztorit, hogy nem csak Wilson 'párbajozik' a lánnyal. Kíváncsian várom a folytatást! 
A helyesírásra nem véletlenül most térek ki. Sajnos tele van velük a két blog, de kevesebb a Monsters 1-hez képest. A legtöbbször rossz szóhasználat, rövid-hosszú magánhangzók, ritkább esetben mássalhangzók használata fordult elő. Az elsőből csak néhány példát írtam fel, amíg nem fújtak takaródót, ugyanis a jegyzeteim ezzel kapcsolatban gépen voltak. Szóval próbáltam fejben tartani, de elég nehezen ment este, így bocsánat, két fontosabb hiba hiányozni fog! A hosszú-rövid magánhangzóval most nem foglalkozok, azt könnyen ki tudja bárki javítani. Azonban ott van az  'atlétikázni' szó, amit atletizálásnak mondunk. Vannak olyan szavak, amiket rosszul használták; bár magában helyesek, a szövegkörnyezet mást kíván, mint a 'nyúlékony' helyett a hajlékony. Aztán van egy-két dolog, ami már az előző történetben is szemet szúrt, de nem említettem, ezeknek most jött el az ideje. A 'hogyhogy' és a 'hogy hogy', illetve az 'azaz' és 'az az' között fontos különbség van, erre érdemes odafigyelni! Néha a mondat kicsit érdekesen hangzott leírva, ilyen például a 'Hogy fulladj bele', ami ott inkább a 'Hogy fulladnál bele' verzióban lett volna jobb. Oké, tanárnéni funkciót kikapcsolom, mert irritál, ha ilyenekről beszélek! A történet pontosságát nem szabad elhanyagolnunk soha! Attól, hogy koszos lesz egy gördeszka, nem kell azonnal lecserélni a kereket, csak megtisztítani. Ha azonban azért tesszük, mert már nagyon használt, akkor ez legyen leírva.
A Monsters 2.5-nél szinte sikítani tudtam az örömtől, mikor megláttam a hibátlan részeket. Szinte egy problémát sem találtam, és olyan rohadt jó volt így olvasni! Már elnézést a kifejezésért. Sokkal gördülékenyebben lehetett haladni, mert nem akadtunk hibákba, vagy olyan mondatokba, aminek nem látja az ember az értelmét. Összességében, én nem vettem volna külön a történetet, azonban nagyon élvezetes, mindenkinek ajánlom, sokat lehet rajtuk röhögni! A linkeket pedig megtaláljátok feljebb.

Értékelések:
Monsters 2.: 10/7
Monsters 2.5: 10/10

Miért pont ez? "You're a troublemaker / But damn girl it's like I love the trouble"


Interjú Mr. Joy-jal, Potterrel és Momokával

Miért kapta a történet a Monsters 2. nevet, ha a szereplők mások?
"Hmm... Nagyon jó kérdés... Ezen még nem is igazán gondolkoztam el. Nos, sokszor olvastam olyan könyvet, aminek mások voltak a szereplői, mégis hasonló volt a cím. Az igazat megvallva, a Monsters 1 után beakartam fejezni a firkálást. Jobban szeretek a háttérben meghúzódni, de aki fellátogat az oldalunkra az láthatja, hogy mi kezdő firkálok egy kisebb csapatott alkotunk, akik nem engedik, hogy a másik elkanászodjon, így mikor a barátaim "macerálni" kezdtek, és jöttek az ötletek, megszületett a Bonyolult Szerelem. Hasonló humoros ( és régi emlékek) alapján próbáltam megírni, ezért kapta ezt a címet. Most ez a magyarázat értelmetlen, de próbálkoztam elmondani :D :D :D"

A sztori elég nagy függővéggel zárul, tervezel/terveztek folytatást?
"Igen a folytatás útban van, csak kisebb nehézségekbe ütköztünk, sok volt a magánéleti problémák, de dolgozunk a firkán."

Kérdés: Joy, Potter, hogyhogy ebben a történetben is együttműködtetek?
Potter: Szinte az összes történetben benne van a kezem. Mivel egy párt alkotunk a való életben is, nem kerülhető el a könyv kibeszélése, hogy hogyan is folytatódjon, mi legyen a vége. Persze ezzel kisebb harcok is vannak köztünk, mikor nem egyezik a véleményünk.
Kérdés: Momoka, van saját sztorid, vagy csak egy ritka alkalom volt, amikor az ötleteiddel besegítettél?
Momoka: Én csak egy csendben meghúzódó jó barát vagyok, aki nagy rajongója a fiataloknak. Saját írásom nincs, nem lenne türelmem és időm, de mikor tehetem segítek Potter-nek és Joy-nak. Ha megakadnak, vagy csak nincs ötletük hozzám fordulnak, én pedig élvezem, hogy kisebb szerepet játszhatok az ötletelésükben.  

Köszönöm a válaszokat,
xo Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése