2016. április 16.

38. kritika - Zivatar

Bonjour!
Rég említettem, hogy mégis hol jár az oldalmegjelenítés, büszkén jelentem, hogy 13.173-nál, illetve 22 feliratkozónál, amiért nagyon-nagyon hálás vagyok

Előszó
Nos, tegnap történt egy kis változtatás, mivel eredetileg egy másik blogjáról írtam volna Ciarának, de bizonyos okok miatt erre az oldalra cseréltük ki azt! Szóval akkor bele is kezdenék az értékelésbe! Az értékelés során vedd figyelembe, hogy az utolsó rész, amit el tudtam olvasni, az a #AuthorTag - Kerstin Gier volt!

Fejléc
A kép végtelenül egyszerű, a készítő és az író, már ha nem ugyanaz a két személy, nem akarták túlzásba vinni, ez pedig ennél a blognál nagyon jó döntés volt! Mivel több minden is helyet kap az oldalon, illetve nincsenek karakterek, szerintem érthető ennek az oka. A cím tetszik, nekem olyan, mintha esőcseppek lennének a feliraton. Az idézet kissé furcsa, először nem igazán értettem a jelentését, és bár nagyjából felfogtam, még mindig nem értem, mi köze a bloghoz. Remélem az oldal kivesézése után rájövök!
Értékelés: 5/5,
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhzO52utaW_0wXvvz14rYAB6wcJpj7P0m_GITV6mvXiOC-85W6g-n0XGYqtiARuq3iZK2kF1FJzCuDz0tpCaGU00WxDHo1X-Htje0JpQ8mVMmcUz3tWCS5Qg7DNJwUIdUDgpE6qFyZv9xE/s940-r/zivatarr.png

Design
Számomra furcsa a háttér, pontosan nem tudom kivenni, mit is ábrázol, de az kétségtelen, hogy passzol a laphoz, a modulokhoz. A modulsávban rögtön egy üdvözlővel, egy bemutatóval kezdünk, ahol megtudhatjuk, mit is találunk az oldalon. Aztán jön a 'Navigáció', ami nekem egy okból nem tetszik. Ha rávisszük az egeret valamelyikre, -már ha olyan-, akkor kiad opciókat, viszont ugyanúgy fekete betűkkel és fehér háttérrel, ami nehezen kivehető, olvasható. Ezután van két modul, a 'Csacsogó', illetve a 'Feliratkozók', ezekről nem tudok mit írni, csak úgy, mint a 'Csatlakozzatok a csoporthoz!', a 'Kövessetek a Moly.hu-n!', a 'Látogatók' és a 'Bejegyzések' modulokhoz. Utánuk több menü is van, amik nagyon tetszenek, mert sokféle szempontból megközelítheti az olvasó a tartalmakat. Van itt 'Műfajok és témák', 'Korszak', 'Sorozatok', 'Szerzők', 'Kiadók', 'Nemzetiség' szerinti besorolások. Ezt pedig egy másik oldal linkje, a legtöbbet látogatott bejegyzések és a cserék követik. A menüben, vagyis navigációban szereplőkre most nem itt térek ki, hanem a történetnél!
Értékelés: 5/5

Történet
Nos, mivel sok minden található itt, ezért hogy is mondjam?, fajtákra bontom az elemzést. Minden bejegyzés típusra külön térek ki, lehetőleg abc-sorrendben!
  • Ajánlók, kritikák
    • Anime: Visszaugrott a főoldalra, szóval gondolom még nincs ilyen oldal.
    • Film: Azt hiszem elég egyértelmű, hogy itt filmekről találunk értékeléseket, amik valamilyen szinten köthetőek azért a könyvekhez. Vagyis ez csak tipp, hiszen egy bejegyzés található, ami könyvként is elérhető, az idő múlásával ez majd kiderül!
    • Irodalom: Pontosan nem tudom, mit is takar ez a kis fül, mivel egy bejegyzés van, ami nem tartozik máshova is. Ha jól tippelek -ami soha nem ment-, akkor itt régi írók művei lesznek, vagy kihívástól függ, őszintén szólva fogalmam sincs!
    • Könyv: Először jön a fülszöveg, ami mindig dőlt betűvel van írva. Ezután pedig egy rövid vélemény található, néha idézet. Ritkán felbukkantak kérdések, amiket megválaszolt az író, például, hogy miért ajánlja, érdemes-e elolvasni, ilyesmik!:D
    • Sorozat: Szintén visszaugrott.
  • AuthorTag: Jaj, de utálom ezt a kis fülecskét! Hogy miért? Mert amikor rávittem az egeret, elkezdett mozogni a szöveg, pattogott össze-vissza és az agyamra ment! Na de a tartalmáról! Itt az írókat és a műveiket ismerhetjük meg jobban. Néha említi az író néhány személyes adatát Ciara, ott vannak a magyarul megjelent könyveik. A bejegyzésekhez kikéri az olvasók véleményét, és számomra a legérdekesebb az, amikor a könyveikre kell szavazni, és Ciara a szavazatok alapján megmutatja, mik a legolvasottabb könyveik! Ez a részleg az egyik kedvencem a blogon!
  • Challenge
    • Könyves: Ezen a részlegen csak egy bejegyzés van eddig, ahol tényleg a könyvek és az olvasási szokások vannak porondon!
    • Személyes: Itt olyan kihívásokat találunk, amik kicsit az ember "életében kutatnak", az eddigi három bejegyzés pedig nagyon tetszik, bár inkább az utóbbi kettőt szerettem meg! :3
  • Cikkek: Itt a való világban, esetleg Ciara világában felbukkanó fontosabb dolgokról találunk bejegyzést. És igen, Cia, engem is rohadtul irritál, ha valaki nem tudja, hogy 24-e az még csak Szenteste, osztozom a kiakadásodon! Egyébként tök jó ötlet, hogy mindenféléről ír, kíváncsi vagyok, mik lesznek még!
  • Inspirational Monday: Na ezek a bejegyzések nagyon tetszenek! Mindig vagy egy kép, amin megtalálható az adott idézet. Ezt az író lefordítja, és ír valami motiválót hozzá, esetleg a saját véleményét azzal kapcsolatban.
  • Könyvmegjelenések: Végtelenül egyszerű ez a részleg. Tartalmaz egy írót és egy címet. Egy fülszöveget. Egy okot, hogy miért is várhatja az ember, vagyis inkább Ciara. Kell ennél több egy ilyen típusú bejegyzésbe? A válasz ugyanilyen egyszerű. Nem!
  • Mámor: A sztoriból egy prológust és két bejegyzést olvashattam még csak, azonban máris rengeteg minden történt. Úgy érzem, hogy bár nagyon jó a cselekmény, mégis nagyon gyorsan haladunk. Második fejezet, de már mindjárt össze is jönnek! Nem tudom, kíváncsi vagyok, vajon milyen események kerülnek még bele, és biztos, hogy a kritika megírása után továbbra is olvasom. Mondjuk nekem ez az egész arcába-fújom-a-füstöt-mert-ez-jelent-valamit elég meredek, de egyébként minden rendben, nem tudok mit hozzáfűzni. A helyesírás rendben van, azonban a szereplők életét szeretném kicsit jobban megismerni.
  • Motivation Friday: Nos, ilyen bejegyzés még nincsen elvileg! Ugyanis a felcímkézés rosszul történt és nem hozza be őket! Ezeknek a témája nagyon hasonlít az Inspirational Mondayra, mégis valahogy másak, enyhén eltér a mondanivalója, mégis ugyanaz. Tudom, furcsa, amit mondok, de tényleg így van.
  • Napi Ciara: Lényegében minden megtalálható itt, ami Ciara fejében megfordul. Ami örömet okozott neki, ami feldühítette, amit megosztana, ami közérdekű, ami Ciara! Tetszenek ezek a bejegyzések, mert ritkán látni ilyeneket, feldobják a blogokat és egy kicsit jobban megismertetik az olvasót az író gondolataival, felfogásával, szokásaival.
  • Poem: Nem is láttam a kategóriák között, pedig ilyen fül is van. Itt azt hiszem, csak beküldött versek vannak, bár már nem vagyok teljesen biztos benne. Mindenkinek egyedi a stílusa, így nem mondanám a véleményem róluk, mert ami nekem tetszik, nem biztos, hogy másnak is fog. Olvassátok el, és megtudjátok milyenek!
  • Rólam: Ez az oldal, amiről nem igazán kell írnom. Egyértelmű, hogy mi található itt, és még ha akarnék se lenne jogom belekötni a tartalmában, soha nem is tettem!
  • Saját írásaim: Mikor beszéltük Ciával, hogy akkor most cseréljük le a rendelést, eredetileg csak a Mámorról volt szó, én azonban ragaszkodtam hozzá, hogy akkor az egész blogról írjak, hiszen így szoktam. Szóval, amikor erre a fülre kattintottam, azt hittem, hogy majd azonnal meglátom ezt a szócskát. Hát nem. Novellákat láttam és az egyik legnagyobb problémám, hogy az első után a harmadik van és nem találtam itt a másodikat. Ami azért is gond, mivel így az archívumba kell kutatni, ez pedig eléggé lehangoló számomra mindig. A történetek azonban nagyon tetszettek, mindegyikben találtam valamit, ami miatt a szívemhez nőttek! Érdemes elolvasni őket, az biztos!
  • Segítség
    • Írás: Itt eddig egy bejegyzés található, ahol egy rövid felvezetést találunk a blogolás úgymond szabályairól. Amiben lényegesebb dolgok vannak kiemelve, szerintem nagyon jó ötlet ez a része a blognak!
    • Nevek: Nekem ez a rész tetszik a legjobban! Nincsen tele 'sablonos' nevekkel, amiket az interneten bárhol meg lehet találni, hanem a különlegesebbek, ritkán hallhatóak vannak feltüntetve. Ráadásul van egy link legalul, ami a legeslegkülönlegesebb és legeslegritkább neveket tartalmazza, ezek, ha jól láttam, zenékhez köthetőek!
Összességében
Ami a legjobban zavart, hogy az oldalak címe mindig kis betűvel lettek írva, bár ez részletkérdés. A helyesírás szinte hibátlan, a bejegyzések érdekesek, az értékelések pedig őszinték. A történetek élvezetesek élvezetesek, nem találni benne hibát. Talán a betűméret az, amin változtatnék, de lehet, hogy már csak a fáradtság miatt zavarja a szemem. Ha kíváncsi lettél az oldalra, less be Ciához!
Értékelés: 10/8

Miért pont ez? Mert pörgős és lassú, élvezetes és egyszerűen tökéletes hozzá!


Interjú Ciara Coldmannel

Rengeteg kihívásos bejegyzésed van, honnan szeded ezeket? Megfigyelsz egy vagy több oldalt, esetleg csak rájuk bukkansz?
"Nos, a heti bejegyzések kapcsán - heti vers, inspirational monday és motivation friday - úgy keletkeztek, hogy hasonló oldalaknál láttam ilyen heti bejegyzéseket. Ötletet lopni nem akartam, ezért kitaláltam magamnak valamit/ket, és ezek sültek ki belőle/lük. A challengeket pedig különböző magyar/angol/román oldalakon találtam. :)"

Elég sokrétű a tartalma, hogy jött a Zivatar cím?
"Ha jól emlékszem, akkor a Polaroidokban találtam egy számomra nagyonis találó mondatot, és abban benne volt a Zivatar szó is. Egy ideig - a Linkin Parkos idézetig - az volt a mottó is."

Mióta írsz? Van más blogod? Ha igen, mi a címük?
"Nagyjából három éve vagyok fent bloggeren, de általános óta írok. Inaktív, kevésszer használt blogjaim vannak. :)"

Köszönöm a válaszokat,
xo Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése