2016. április 8.

Ti választottátok #10 - Milyen a tökéletes design blog az olvasók szerint?

Bonjour!
Ezer köszönet azoknak, akik kitöltötték a kérdőívet! ♥

Előszó
Az úgy volt, hogy érkezett 19 válasz. Aztán kitettem a csoportokba, és hirtelen lett 57 (!!!), amiért iszonyatosan vagyok! Azért is szeretem, ha sokan töltitek ki, mert így sokkal átfogóbb a bejegyzés, több ember véleménye egyesül. Na de akkor a témáról. Szerintem mindenki gondolkozott azon, hogy ha a design blogok működnek, akkor miért tart olyan sokáig a rendelés. Persze, megértem, hiszen ők is emberek, de mégis valahogy korlátozni kéne vagy ilyesmi. Legalábbis ezt gondoltam. Aztán megláttam, hogy néhányan egyszerre több blogon is tevékenykednek, amiért kicsit mérges lettem. Hogy várhatják, hogy legyen idejük, mikor egyszerre akarnak mindent a vállukra venni? Nos, így jött létre ez a téma!

Az eredmény
Nem is fűznék semmit hozzá, először nézzétek meg az eredményt, aztán majd elmondom a saját kis véleményemet erről a témáról, illetve a válaszokról!
  1. Először azt kérném, hogy írd le, te hogyan képzeled ezt el! - Rengeteg válasz jött ide, de mindig azt választottam ki, amiben újat írtak, ha pedig a tartalma újra megjelenik, azt átugrottam, amiért elnézést kérek!
    • "Sose inaktívak Mindig aktívak Kedvesek, barátságosak, segítőkészek Precízen, gyorsan végzik a munkájukat A megrendelt fejléc/desing/kritika stb. időben megérkezik Nincs halogatás, nem felejtenek el Válaszolnak az e-mail címre Nem vernek át"
    • "Igényes legyen, értsenek hozzá a szerkesztők. Ne hagyják abba 2 nap múlva, és dolgozzanak vele. Legyenek segítőkészek, ne olyanok mint a ***  lányok... Ha kritikát írnak, azzal segítsenek, ne elvegyék a kedvet. " - Bocsánat, de úgy érzem tisztességesnek, ha a nevet nem jelenítem meg!
    • "Huha. Tippeket képzelek el, hogyan kell kódokat írni, és az egyéb ilyen HTML kódok megírásához, és talán kritikák. Fejlécek készítésének megmutatása, hogy hogy kell, és az ilyen egyéb alap/haladó. (Hehe, lenne két-két menüpont, az egyik a haladóknak, másik kezdőknek. És még talán egy plusz kevert~ Álmodozom, na.)"
    • "Hát igazából nem tudom. Nekem a legfőbb szempont, hogy könnyen elérhető rendelés legyen, letisztult legyen a blog, átlátható."
    • "Eleve igényes, hiszen ha maga a design blog sem néz ki jó, akkor ki akarna onnan rendelni?! A bloggerek kedvedek, türelmesek, rendszeresen frisselnek, a munkáik igényesek."
    • "Egy jó rendszerrel rendelkező oldal, ahol többnyire naprakész(ek), és korrektek az olvasókkal/rendelőkkel. Értem ez alatt, hogy ha kell belejgyzés formájában vonulnak szünetre, illetve tájékoztatják az olvasóközönséget, ha valami miatt nem úgy működnek a dolgok, ahogyan eddig. Válaszolnak az értelmes kommentekre, üzenetekre. (Ha valaki a szünet ellenére is rendel, annak értelemszerűen törlik a levelét...) Nagyjából ennyit tudtam most összeszedni :)" 
    • "Rendszeres frissítés, nem túl szűk limithatár (pl 3-4 rendelés egyszerre), sok segítség (textúrák, kódok, esetleg tutorial videók), stb."
    • "Nem is tudom, hogyan magyarázzam meg. Szeretem azt, ha rálépek egy blog linkre és berobban a kép. Nem tudom érted e, mire célzok. Fogjon meg a kinézete, felkeltse az érdeklődésemet. Főleg egy Design Blognál fontos ez szerintem. Ott talán egyfajta példát statuál a blogvezető, megmutatja ő miben jó és segít. Mindenben ami egy blog vezetéséhez szükséges. Ezért elvárandó, hogy az ő blogja kiégesse a szemérzékeimet. Remélem értesz. :D"
    • "Imádom a letisztultságot és az egyediséget, nem szeretem ha már az 5000-dik Harry Styles vagy hozzá hasonló elcsépelt sztárocska mosolyog vissza a fejléceken. Szerintem nagyon ötletes ha nem egy embert hanem valami mást helyezünk a középpontba."
    • "Legyen a blogon egy igényesen megszerkesztett fejléc, és egy hozzá illő háttér. Szerintem az a legjobb, ha ilyenkor csak színben passzol a kettő, nem szeretem a mintás háttereket. Ezek mellett ne legyen kirakva túl sok modul, mert túl zsúfolt lesz. "
  2. Neked fontos, hogy a blog tulajdonosa(i) kedvesek legyenek az olvasókhoz?
    • Igen, szerintem ez elvárható! - 55 válasz
    • Teljesen mindegy, ha hol ilyen, hol olyan. - 1 válasz
    • Nem, kit érdekel, ha bunkó(ak)? - 1 válasz
  3. Mennyire fontos, hogy válaszoljon/válaszoljanak a kommentedre, üzenetedre?
    • Számomra nagyon fontos, hogy reagáljanak rá, így úgy érzem, törődik/törődnek az olvasókkal. - 40 válasz
    • Számít, de meg tudom érteni, ha nem válaszol, nem csinálok belőle gondot. - 16 válasz
    • Hidegen hagy a válasza. - 1 válasz
  4. Melyiket tartod jobbnak?
    • Válaszoljon a rendelésemre, hogy kb. mikor tud nekiállni. - 57 válasz
    • Hagyja, hogy csak várjak, és a kérdéseimre se válaszoljon. Majd csak kész lesz! - 0 válasz
  5. Te átlagosan mennyit szoktál várni egy fejlécre/designra?
    • Pár napot, nagyon gyorsan elkészítik! - 19 válasz
    • Egy két-hetet, egész hamar megkapom! - 22 válasz
    • Körülbelül egy hónapot. - 11 válasz
    • Két-három hónapot. - 1 válasz
    • Több mint négy hónapot - 4 válasz
  6. Melyik oldalról, oldalakról rendelsz fejlécet?
  7. Minden esetben igényes munkát kapsz?
    • Igen, mindig! - 17 válasz
    • Hát, is-is; van, hogy kapok egy kevésbé igényeset. - 36 válasz
  8. Ilyenkor más blog után nézel, vagy ugyan attól a csapattól/embertől kéred?
    • Itt a válaszok elég sokrétegűek voltak. Akadt, aki azonnal váltott, de olyan válaszok is érkeztek, hogy maradtak ugyanannál a blognál, csapatnál, csak másik szerkesztőt kért meg a következő munkára. Egy másik réteg mérlegelt, hogy mekkora a 'hibák' mennyisége, és ha megoldható, akkor a készítőt megkérte, segítsen neki korrigálni. Ők persze nagyobb hiba esetén váltottak, esetleg belátták, hogy ők írták félre a kérést. Néhányan, bár elég kevesek meg voltak elégedve minden munkával, esetleg voltak gyengébb példányok, azonban kitartottak a készítő mellett. Volt egy olyan válaszadó is, aki életében egyszer rendelt, azt sem kapta meg, így hát soha többet nem kért, ami nem fair szerintem. Aztán egy ember azt is megjegyezte, hogy teljesen más volt a hangulat, ahhoz képest, amit ír, ezért váltott. Érdekes némelyik válasz, és elég szomorú, azonban a másik oldalt is meg tudom érteni, abban az esetben, ha közben nincs fent húsz másik helyen, ahol szintén szünetel. Az tényleg a halálom!
  9. Mit szeretsz jobban?
    •  Ha csapattól kérem, így kevesebbet kell várni. - 8 válasz
    • Van egy kedvencem, akitől kérek. Nem számít, hogy a sok rendelése miatt lassabban halad. - 24 válasz
    • Teljesen mindegy, hogy kitől rendelek, mert a csapatban dolgozók is szokták húzni az időt! - 22 válasz
  10. Ha valamit még szeretnél hozzáfűzni, tedd meg: 
    • "Azt utálom, hogy megrendelek egy fejlécet és legyen magán személy vagy desinges, megmondja hogy a szünetbe megkapom, és nem kapom meg.Bunkózik, pökhendi.."
    • "A designak muszáj illeszkednie a bloghoz. Ha nem könyvekről szól, ne legyen ott könyv.."
Összegezve
Ez a téma elég kényes, csak úgy, mint a kritika blogoké, de néha ilyenekbe is bele kell mászni. Kíváncsi voltam mindenki véleményére, így először egy elképzelést kértem, utána jöttek csak a kérdések. Hogy miért? Mert mindenkinek más ugrik be erről, és úgy gondoltam, így több mindent 'átnézünk'. A válaszokat már olvashattátok, szóval ugornék is a következő kérdésemre. Először is baromi furcsa volt, hogy van, akit nem érdekel, kedvesek-e vele az emberek, vagy sem. Szerintem ez az alap, amit minden gyereknek megtanítanak, a tisztelet alap szintű megadásával. Ha vesszük a fáradtságot arra, hogy írjunk egy köszönetet, szerintem részben mindegy a válasz. Egyrészről ez egy jogos folyamat, a hálánk egy kifejezése, ugyanakkor felesleges körök. Mindenkinek jól esik, ha a megjegyzésünkre írnak, hiszen nem véletlenül pötyögtük be. Azonban meg tudom érteni, ha valaki csak elolvassa, hirtelen nincs ideje írni, aztán elfelejti, de később pótolja. Esetleg azért nem kerül oda semmi, mert a beszélgetés nem vihető tovább. Viszont a hidegen hagyós már kicsit durva, szerintem elég szemét dolog, hogy az üzenetet megírjuk és a választ pont leszarjuk, de ez az én véleményem. Azt hiszem, nem volt meglepetés, hogy mindenki szeretné tudni, mikorra várja a design/fejlécet, esetleg ha lehet, akkor a kritikát, de utóbbi maradjon meg a másik témára. Amikor egy kéréssel fordulunk a másikhoz, általában picit fáj a szívünk, mert szeretnénk mi magunk megcsinálni, de tudjuk, hogy nincs hozzá túl nagy tehetségünk. Vagy csak én vagyok ezzel így. Ezért hát írunk a "profiknak" -azért került oda, mert ez relatív-, és még jó, hogy szeretnénk tudni a várakozási időt. Plusz a készítőnek is jó, mert nem bombázzák őt kérdésekkel, a rendelő pedig nem lesz ideges. Mivel sokszor volt, hogy nem kaptam meg a rendelést, ezért kíváncsi voltam, vannak-e sorstársaim, esetleg olyanok, akik hamar megkapják. Ez persze ember/csapat/barát függő, ez ellen nem lehet mit tenni. Az idő azonban nagyon fontos, mindenki szeretné hamar megkapni, esetleg előre látóan nagyon hamar megrendelte. Ezért kértem pár nevet és sajnálom, ha valaki nem került fel, de ezzel nem tudok mit csinálni. Az igényesség nagyon fontos, főleg, ha sokat vártunk rá, azonban mentségükre szóljon, lenyűgöző, amit sokszor összehoznak! Szerintem a hangulatuk is befolyásolja, az, hogy mivel készítik, mennyi időt szánnak rá, vagy épp mennyit gyakorolnak. Összességében szerintem minden lényeges dologra kitértem, mindent megtudtam, ami engem érdekelt, bízom benne, hogy ti is!

Remélem tetszett a bejegyzés,
xo Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése