2016. június 20.

43. kritika - Önmagunk árnyékai

Bonjour!
Nos, számomra most jött el hivatalosan a nyár, úgyhogy igyekszem behozni a lemaradásomat! Előfordulhat, hogy rendszertelenül jönnek a bejegyzések, aztán egyszer csak visszaállok a három nap kihagyásokra. Persze majd leírom nektek, hogy mikortól! Viszooont, tudjátok hány megtekintés volt eddig? :$ 16.599! Nagyon köszönöm! ♥

Előszó
Tudjátok mi a kedvencem? Amikor valaki kritikát rendel tőlem és mire hozzá érek, akkor éppen szünetet tart. Ez persze nem az ő hibájuk, mert sok idő, mire elkészülök, ezzel tisztában vagyok. De ilyenkor mindig reménykedek, hogy na, vajon kapok választ a kérdéseimre? Szerencsére néha előfordul, úgyhogy nem érzem teljesen reménytelennek a helyzetemet! Az értékelés során vedd figyelembe, hogy az utolsó rész, amit el tudtam olvasni, az a hetedik volt!

Fejléc
Középen a lánnyal annyi a problémám, hogy a két karja elég hülyén lett 'kivágva', így olyan, mintha a jobb -vagyis neki bal- keze nem lenne meg. Felül látható egy kifehérített rész, ami a hátsó lány arcát is eltakarja. Érdemes lett volna a sávval kezdeni, majd a másik képet behelyezni a lányról, így sokkal szebb lenne a fejléc. A cím maga nagyon jó, semmin nem változtatnék, kivéve a helyén... Kicsit kijjebb kellett volna tenni, hogy ne legyen takarásban az 'Ö' betű. A bal oldalon is van egy felirat, amivel nincs semmi gond, nem is fogok pontot levonni, de én inkább így fogalmaztam volna meg: "Az igazi hős az, aki reményt ad a reménytelenségben.". Az óra is teljesen rendben van, szimbolizálja a szereplők sorsát. Viszont kicsit furcsa így, fejjel lefelé, talán az az oka az elhelyezésének, hogy a mutatók látszódjanak. Jobboldalon még van néhány fa a háttérben, meg valami kis kép előtte, de azt már nem tudom kivenni, hogy micsoda. Összességében nem olyan rossz munka, bár számomra nincs meg benne az a plusz, ami miatt megadnám a csillagot.
Értékelés: 5/5
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiOJBrJJv8uxZ71ZNy2cKPGHdlpJas9-S2RBaYh1YnpPQnFcWs3yeVrjrsDY60qPcZiaSAf3nIyQy65eOFqG8B8eGlxJl0siVa8KR86ZgdXAuzxQ_7flvAEq7Nw2gz77Cp50Zdayagbzrg/s1600/02.png

Design
A háttér azt a színt kapta meg, ami a fejléc alján is megtalálható, ami nagyon jó ötlet volt, főleg a világos lappal. Így ellentétbe is kerül a két színt, azonban a fehér szín sokkal jobban magára vonja a figyelmet, azaz a szövegre. A betűk színe szürke, amit megnéznék feketével, hátha úgy jobban látszódik; könnyebben olvasható. A modulsávban az első a 'Történet', ami a fülszöveget takarja, ami alapján már arra gondoltam, 'Hú, oké, nem szó szerint leírja a sztorit.'! Aztán jött az a kis szöveg még ott alatta és ismét jött az érzés, miszerint sok hasonlóság lesz. Hát szerencsére volt jó pár változtatás. Aztán jön a menü, aminek az első pontja a 'Fejezetek', itt szépen fel vannak sorolva a részek, nincs elmaradás, ezután jön a sorban a 'Karakterek'. Tudni kell, hogy most kivételesen a történet elolvasása előtt írtam meg ezt a részt, illetve ami ez előtt áll, mivel elég zsúfolt a hetem. Szóval a szereplőknél azonnal az ugrott be, ha ott van Katniss és Peeta, akkor ki lesz a főszereplőnk párja? Szerintem néhány ember még jogosan kapna itt helyet, mégis kimaradtak, mint Jedikiah vagy Kosette. Végül pedig van egy 'Egyéb' menüpont, ahol megtalálni a díjakat, bár erre kattintva külön oldalra jutunk, így azt is beletenném a menübe. Ott van még a három könyvborító és akkor először Briarét elemezném. A két kép a lányról nagyon jó, nekem különösen a hátsó tetszik, így együtt pedig baromi jól mutat! A villámok feldobják a hátteret, a szövegek betűtípusába, elhelyezésébe nem lehet belekötni! A másodikat már maga az író készítette, ami szintén azonnal megtetszett. Egyedül abba tudok belekötni, hogy az író alig látszik, a nevet inkább feketével vagy vörössel írtam volna, ahogy a cím is van, illetve letettem volna az aljára. A harmadikat is Thea készítette, ami sokkal egyszerűbb az előzőekhez képest, de akkor is szép munka. Katniss-ről egy másik képet tettem volna be, amin nem vág ilyen hülye fejet, na meg nincs más a háttérben, de más nem igazán szúrt szemet ezen a képen. A modulsávban ott van még a csevegő, a feliratkozás lehetősége, a cserék, az információk, a blogarchívum, az író profilja, végül pedig a versenyek. Ezek közül csak kettőt emelnék ki: az infós modult, amit megcserélnék a blogok linkjeivel, mert az mégis csak fontosabb adatokkal rendelkezik. És ott vannak ugye a versenyes 'lapok', amiknek egy külön oldalt hoznék létre, két okból. Először is sokkal szebb és rendezettebb a blog, másrészről könnyebben megtalálja a verseny szervezője.
Értékelés: 5/5,

Történet
Arra számítottam, hogy ez is az az Éhezők viadala fanfiction lesz, ahol  egy másik karakterrel, szinte ugyanazt a történetet olvashatjuk. Ennek ellenére mindent megkaptam, amit egy blogtól lehet. A leírások ott voltak és nem rendezte le Thea annyival, hogy 'a könyvből/filmből már ismeri mindenki, akkor én nem írom le'. A cselekmény nem a már ismert, hanem valahogy az első kötet után veszi fel a fonalat. Azért nem tudom pontosan megsaccolni, mert Effie-t még mindig annak az elkényeztetett, csak a Viadallal és Kapitóliummal foglalkozó nőnek állítja be, holott az Éhezők viadala után Effie jelentősen megváltozott és a Futótűzben az egyik legszimpatikusabb ember. Egy olyan dolog van, amibe eszembe sem jutott eddig, hogy belekössek, most mégis beugrott. Ugye leírja az író, hogy Katniss és Peeta a viadal után otthon van, és a fiú besegít a családnak. Na most. Ha az első részben is így húzták az embereket, akkor a Thea által leírt választás furcsává válik. Lehet, hogy nekem kerülte el a figyelmemet, mert későn olvastam, de szerintem nem volt olyan rész, ahol a főszereplőnk változtatásról beszélne. Egyébként az író nagyon jól megoldotta, hogy ne legyen ugyanaz a történet, tetszett, hogy a szereplők szokásait beletette, például Haymitch alkohol iránti vonzalmát. A már adott karakterek személyiségén nem változtatott, Katniss az a mindenkiről gondoskodó lány, akit Suzanne bemutatott. Érdekes neveket (Daniela és Jedikiah) választott a főszereplőknek Thea, ami két okból is jó. Az egyik, hogy ez által elég egyedi a blog és maga a karakter; másrészről Suzanne is különleges neveket talált ki mindeninek. Már említettem párszor, hogy a történet eltér sokban, nem érezni, hogy nagyon tele akarta volna az író pakolni olyan elemekkel, ami már egyszer bejött az olvasóknak/nézőknek. Az események eddig nem igazán indultak be, inkább csak a bevezetőt olvashattuk eddig. Az viszont elég jóra sikeredett! Fontos, hogy az érzelmeket jól kifejezzük az ilyen történetekben, hogy a bátornak mutassák magukat a karakterek, próbáljanak küzdeni, ezek pedig eddig mind megvoltak. Amit sajnálok, hogy nekem eddig baromi sok volt a monológ, néha könnyen, néha azonban nehezen rágtam át magam rajta. Lehet, hogy a fáradtság miatt, nem tudom. Tetszett a történetben, hogy sok a titok, mert mind arra vár, hogy Thea kifejtse. Az egyik legnagyobb fordulatot viszont a fülszöveg tönkreteszi. Én már annak az elolvasása után tudtam, hogy Kosette majd a főszereplőnk ellen tesz, így nem jött át az a mély döbbenet és csalódottság, amit Daniela érzett. Összességében egy nagyon jó történetet olvastam, a helyesírása rendben van, ritka a rossz fogalmazás, helytelen szó vagy szóismétlés. Ha kíváncsi vagy a sztorira, mindenképp ajánlom!
Értékelés: 10/9

Miért pont ez? Mert a történetben is hétköznapi a gyilkolászás.


Interjú Thea Quincey-vel

Mennyire befolyásolt a film, vagy a könyv? A trilógiából mindet figyelembe vetted vagy csak az elsőt, esetleg másodikat?
"Ugyebár eléggé megváltoztattam a dolgok mentét, így az én történetem szerint csak az első könyv eseményei történtek meg olyan formában, ahogy azt Suzanne Collins megírta. Viszont a trilógia másik két kötetét sem hagytam teljesen figyelmen kívül, ami majd a későbbiekben lesz igazán feltűnő."

Érdekes, hogy másokkal ellentétben te elég sok dolgot változtattál a sztorin. Mi ennek az oka?
"A történet első verziói, bevallom, igencsak semmitmondóak voltak. Nagyon örülök, hogy nem tettem közzé akkor, hiszen nem szerettem volna, ha csak egy másolata lenne az eredetinek, csupán saját szereplőkkel. Szerettem volna újat mutatni, így ahol tudok, csavarok egyet a történeten."
Mióta írsz? Van más blogod? Ha igen, mi a címük?

"Komolyabban 2014 tavaszán kezdtem foglalkozni az írással, akkor született meg az Önmagunk árnyékai alapötlete. Jelenleg egyetlen másik blogom sincs, csak tervezgetem más történeteim közzétételét."

Köszönöm a válaszokat,
xo Peetagey Smile

2 megjegyzés:

  1. Kedves Peetagey Smile!

    Nagyon szépen köszönöm a kedves szavakat, a jó tanácsokat, és egyáltalán azt, hogy időt szántál a blogomra - még a szünet ellenére is.
    Igyekszem megfogadni a leírtakat, nyárra terveztem is, hogy alaposan átböngészem az eddigi részeket, és javítom benne a hibákat, ehhez pedig nagyon nagy segítséget jelent a kritikád. :) Azt én is megfigyeltem, hogy nagyon sok monológot írok, próbálok leszokni róla, remélem, nemsokára eredménye is lesz a próbálkozásaimnak. :D
    Még egyszer köszönök mindent!

    Ölel, Thea

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Thea Quincey!
      Nagyon szívesen, remélem tényleg hasznos volt:)

      Törlés