2016. június 29.

46. kritika - The Evolution of Fantasy

Bonjour!
Jézus, már 28 feliratkozónál járunk! :o Eszméletlenül hálás vagyok, főleg a 17.786 oldalmegtekintést! *.*

Előszó
Én tök nyugodtan néztem a magyar-belga meccset, hiszen amikor felmentem a blogra, csak annyit láttam, óóó, négy rész, akkor nem kell vele kapkodnom. Aztán nekiálltam megírni hétfőn az értékelés, hogy akkor elolvassuk és kész is lesz. Ahha, enyhén szólva lesokkolva ültem a gép előtt, amikor megláttam, hogy az első évadban van még huszonkét fejezet. Az értékelés során vedd figyelembe, az utolsó rész, amit el tudtam olvasni, az a Bonnie Holmes 2 Felfedezés/4 volt!

Fejléc
Az előző fejlécről már tök jól összefoglaltam a véleményem, ráadásul ma már csak a történetről kellett leírnom a véleményem. Tök örültem, hiszen apának ma ment tönkre a telefonja és a telefonszámaival szórakoztam egész délután, aminek hála később tudtam csak nekiállni írni. Aztán felmentem a blogra, hogy begépeljem előre a szöveget, miszerint kész a kritika, megtekintheti az oldalon. Nos, új fejléc lett, szóval ide is új elemzés dukál. A nagy épület, nagyon jó, Darren házára emlékeztet engem. A jobb felső sarokba lévő kastély nagyon jól passzol a másik építményhez, ráadásul együtt még komorabb hatást keltenek. Lent több felhőt is lehet látni, a jobb sarokban lévő füstös-ködös hatás pedig csak még jobban kiemeli a sötétséget. A tetoválásszerű minta is nagyon passzol a sztorihoz, hiszen a főszereplőn többször megjelentek különös jelek. Az enyhén elrejtett arc nekem személy szerint nagyon tetszik, a gonosz lelkeket idézi a történetből. Az égbolton imádom a rengeteg villámot és a lányt benne, mert számomra Bonnie-t jelképezi, illetve a lelkében dúló harcokat. Az előző fejlécen a holddal sok problémám volt, főleg a fenyőfákkal, most lényegtelen az oka. Azonban nagyon tetszik, hogy a fák felkerültek a jobb oldalra, így már tetszik. A hold is egész jó, és így, ezzel a fejléccel már jó összhangban van a cím betűtípusa. Az író neve el van rejtve, de ez így is van jó, nem kell arra fektetni a hangsúlyt a fejlécen, aki olvassa a történetet, úgyis tudja Annabelle nevét.
Értékelés: 5/5*
http://i65.tinypic.com/s1ouq0.jpg

Design
Az első, ami azonnal feltűnt, hogy fejléc színe -mármint ahol nincs semmi a képen-, más, mint a háttérkép. Én általában úgy választom ki a színeket, hogy a kapott fejlécet berakom egy szerkesztőbe és megnézem, mi a kódja bizonyos színeknek, majd ez alapján próbálok összeegyeztetni. Aztán mindenki eldöntheti, hogy sikerült-e, avagy sem. Mindenesetre, én a fejléc lenti színét állítanám be a háttérnek, hogy beleolvadjon a fejléc. A design kódjába bele van írva, hogy az első betű legyen vastag, így a bejegyzések címénél is megjelenik ez, ami elrontja az eleganciáját. Tetszik, hogy ha rávisszük az egeret, akkor a csupa nagy betű helyett úgy adja ki, ahogy az ember begépeli. A modulsáv első eleme egy bemutató, ahol megtudhatja az ide tévedő, hogy vajon mik is vannak az oldalon, illetve ismerteti a jogokat. A menü első lényeges pontja a 'Novellák', ahol az eddigi egy történet címét láthatjuk. A 'Hosszú történetek'-nél szintén ott a cím, a 'Jelentkeztem' pedig azt hiszem, egyértelmű, hogy mit foglal magába. A 'Díjak/Eredmények' így nagyon jól fest, azonban a bejegyzés címének betűtípusa miatt nagyon egybefolyik, érdemes szóközt odatenni. A 'Blogcserék'-nél pedig szépen fel vannak sorolva az oldalak. Az 'Információk'-nál ott van minden adat, ami fontos lehet és egy korrekt dolog szerintem, hogy tisztázza az író, mikor jönnek a részek, ugyanakkor csúszhatnak. A jelenleg futó sztori is helyet kapott itt, ez is jó ötlet. Ezután jön az 'Olvasóimnak', az 'Álmodozz', és az 'Álmodók', ami egy köszönetmondó képet, egy csevegőt, illetve egy feliratkozós modult takar. Aztán jön két kampány, az egyiket pont az író indította el, az 'Itt jártatok', vagyis oldalmegtekintések. Végül pedig ott van Annabelle másik blogja, a wattpados elérhetőség, illetve az író profilja.
Értékelés: 5/5,

Történet
Annabelle, minden megbántás nélkül, csodálatos a történeted, de érzem a kezdetlegességet! Nagyon gyorsan haladtam az olvasással, mert tényleg érdekes a sztori, azonban van min javítani. Elsősorban a helyesírással van problémám, gyakran előfordultak elírások, helytelen szavak. Néha úgy éreztem, hogy a történet remekül ki van dolgozva, viszont sokszor az ellenkezőjét is tapasztaltam. A Bonnie Holmes egy nagyon jó sztori lehet, ha még több energiát fektet bele az író. A leírások sokszor hiányoznak, és az első körülbelül öt fejezetben szinte nem is volt párbeszéd. Főleg az elején éreztem azt, hogy a kevésbé fontos jelenetek ki vannak dolgozva, például az utazás. Két nap nem elég, hogy az egész életét otthagyja a család, aztán a megérkezés is elég érdekes. Számomra furcsa, hogy azonnal talált magának mindkét szülő munkát, a gyerekek pedig át tudnak iratkozni. Aztán az a jelenet a reptéren elég valószínűtlen, hogy Fred kisétál a repülő elé. Egyrészről az érkezéskor az épületbe mennek be azonnal, nem kint a szabadba szállnak le, másrészről vannak ott emberek, akik megakadályozzák az ilyen eseteket. A család viselkedése is nagyon furcsa, erre sem kaptunk még magyarázatot, ami jó lenne. A történet egyébként két évadra bomlik már most, én mégis egynek mondanám. Nem volt egy nagy lezárás, semmi nem oldódott meg, így feleslegesnek tartom. Tetszett a mellékszál, ami Bonnie tánc iránti szeretetét illeti, azonban csak az iskola szintjén van ez kifejtve. Bonnie gondolatai is elég szétszórtak, az érzések nincsenek teljesen kifejezve, sokszor csak a történet alapján látni, mit is akart kifejezni Annabelle. A Darrennel való megismerkedés jó lett volna, azonban egy érdekes dolgot vettem észre. Az egyik fejezetben nevén nevezi a fiút, azonban a következőben kérdezi csak meg, hogyan is hívják. A fiú titokzatossága egy idő után már idegesítővé válik, ráadásul Darrenék otthonában elárulhatott volna mindent, mégis hagyta, halogatta. A lány szülei néha furcsán viselkedtek, viszont sokszor teljesen jogosan. Ott van például a büntetés, ami korrekt, azonban elég érdekes, hogy Saraht azonnal a házukba fogadják. Értem én, hogy a lányok összebarátkoztak -bár alig tölthettek együtt pár órát-, de akkor is csak azt engedném a gyerekemnek, hogy sok időt töltsenek együtt, nem fogadnám be. A szereplők bemutatása is hiányzott nekem, őszintén szólva fogalmam sincs, hogyan néznek ki a szereplők. Bonnie-ról persze tudom, hogy barna hajú, hiszen a különleges dolgok miatt ez szóba került. Ez az egész megváltozás nekem nagyon tetszik, így csak veszélyesebbé válik ez a 'játék'. Az ellenséges cég is felkelti az olvasó érdeklődését, kíváncsian várom a pontosabb információkat erről. Hűha, olvasás közbe annyi mindent akartam elmondani, remélem mindent sikerült. A Gyertyalángok novella lenyűgöző volt, izgalmas, figyelemreméltó! Azonnal megtetszett, amint nekikezdtem, a végére érve pedig kíváncsian vártam a folytatást. A legjobban az tetszett, hogy az elején volt egy jelenet, ami felcsigázta az olvasót, aztán jött az "unalmas" hétköznap, amit nagy lelkesedéssel olvasol, várva, hogyan jutunk el addig a bizonyos pontig. A helyesírással itt semmi problémát nem tudok mondai, szerintem nem is volt benne elírás. Tudom, hogy most az író nagy hangsúlyt fektetett a Bonnie Holmes történetre, de érdemes lenne ezt is hamarosan folytatni. Összességében szerintem jó blog, megéri benézni!
Értékelés: 10/6

Miért pont ez? "It's a little blurry how the whole thing started / I don't even really know what you intended"


Interjú Annabelle N.-nel

A Bonnie Holmes című történetedet alapból két 'évadosra' tervezted, vagy közben/utána jött az ötlet?
"Igazából megsúgom, hogy még több része is lesz, mint ez a kettő, de nem sokkal. Mindig is többet akartam ennek a történetnek írni."

Láttam, hogy a Gyertyalángok mellett szerepel egy egyes, ezek szerint a novelláidnak is több részt szeretnél?
"Ez attól függ, hogy sodródom a sztorival, miközben írom. Először ezt is csak egy részesre akartam, csak aztán hosszúra sikeredett a történet, így lesz még egy vagy kettő része."

Mióta írsz? Van más blogod? Ha igen, mi a címük?
"Hát azt hiszem az első irományomat kb. 1-1,5 éve írtam, és van még egy blogom, ami kritikás blog, viszont azt főleg a kezdő bloggerek számára csináltam, hogy adjak nekik úgymond egy kezdő lökést a kritikáimmal. A címe pedig Kritikák Kezdőtől Kezdőknek. Tudom, nagyon kreatív vagyok…:D"

Köszönöm a válaszokat,
xo Peetagey Smile

5 megjegyzés:

  1. Először is nagyon szépen köszönöm a kritikát, és, hogy szántál rám időt! A Bonnie Holmes-t szerintem át fogom írni, mivel azt még az írói "pályafutásom" elején kezdtem el, és a Gyertyalángok folytatásának pedig pont most akartam nekikezdeni :D illetve nem tudom mikor nézted a blogot, de én most nem látom a hátteret más színűnek mint a fejléc hátterét, remélem jól látom. So, még egyszer köszönöm a kritikát! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen, remélem segítettem!:D
      Nos, furán hangzik, ha azt írom, hogy ennek örülök, a lényeg, hogy kíváncsian várom és fel is iratkoztam!:D Huhú, akkor azt is várooom! :3
      Nekem még mindig másnak látszik! o.o

      [Na jó, megnézem egy szerkesztővel, mert kezd idegesíteni, hogy esetleg új szemüveg kell:D Fejléc: #05000d
      Háttér: #08010d
      Marad a szemüveg *.* Lehet egyébként nekem azért látszik, mert nem bírom az erős fényt, főleg nem anyáék és lejjebb van véve a gépen, ki tudja :O]

      Törlés
    2. Köszönöm a feliratkozást, és próbáltam állítgani a színeken :)

      Törlés
    3. Ugyan:D Bocsi, hogy szóvá tettem:D

      Törlés