2016. március 26.

34. kritika - Monsters

Bonjour!
Íme, itt is van a következő kritika. Most van időm, szóval próbálok a szünetben több kritikát hozni, előredolgozni, remélem, összejön.

Előszó
Kicsit félve álltam neki a történetnek, amit egy dolog váltott ki nálam: "Nyitás: 2015. 10. 09 / Zárás: 2015. 10. 09". Kicsit gyors, nem? Féltem, hogy a történet is ilyen hamar fog lezárulni, és amikor megláttam, hogy kilenc fejezetes, rossz érzés tört rám. A blog befejezett, az értékelés során vedd figyelembe, hogy az utolsó rész, amit el tudtam olvasni, az a kilencedik volt!
Fejléc 
Kövezzetek meg, de én erre akkor is ennyi pontot adok! Az okát mindjárt kifejtem, előtte azonban... Joy, hülyét kaptam miattad! Bár csak két percig, nekem mégis többnek tűnt, amíg azon kattogtam, mégis hogy a francba illesszem ide be a képet, ha egyszer nem lehet másolni. Végül lefényképeztem a képernyőt, ment a Paintbe és kivágtam, de ez mellékes. A fejléc egy egyszerű kép, amire szöveg lett pakolva. Persze az ilyen fajtákkal sincs gondom, ahhoz mérek, mit lehet ebből kihozni. Egész jó lett a 'Monsters' felirathoz illik ez a betűtípus, vagy akárhogy is lett odatéve. A 'Dave Potter'-t azonban nem értem. Dave helyett nem Mr. Joy-nak kéne lennie? Potter pedig csak az ötletadó, amire majd ki is térek a történetnél. Így feltüntetve pedig hibás is. Ha több író van, mindig el kell különíteni, mert bárki az hiheti, hogy Dave Potter az író. A helyét is megváltoztatnám, a Monsters alá tenném, így a kép is tisztább, illetve a külalakja is szebb.
Értékelés: 5/3,


Design
A háttérkép zöld, ami borzasztóan elüt a kék-szürke-fekete színektől. Ezek közül kettőt választanék, vagy hasonló árnyalatokat keresnék, amik jobban passzolnak. Ha a blogra lépünk, alapból a 'Fülszöveg - Vélemény' bejegyzés jelenik meg. Szerintem a legegyszerűbb, ha külön oldalt hozunk létre a különböző dolgoknak, a történetet pedig a főoldalon vezetjük. Az itt jelen lévő leírást én az oldalsávba tenném, illetve javítanám a helyesírási hibákat benne (lovában, az az). A véleményeknek pedig egy új oldalt csinálnék, így sokkal átláthatóbb lenne, bár kinek mi. Az oldalsávban legfelül a könyvborító található, amit mindenképp lejjebb tennék, hiszen kevésbé fontos. Emellett bocsánat, hogy ezt mondom, de baj, hogy nem a 'hagyományos'. Nagyon jó ötlet volt, tényleg eredeti, ha valaki ilyen borítót rendel/csinál, azonban nehezen kivitelezhető, könnyű elrontani. Sajnos itt is megmutatkozik ez. A gerincére a készítő próbálta ugyanazt a képet rátenni, amit az előlapra is, ami lehetetlen vállalkozás, nem csupán elmosódik, de nehezen kivehetővé is válik a kép. A szöveg szintúgy, érdemes elfordítani a feliratot, így olvashatóbb, esetleg lekicsinyíteni a címet. Az 'Információ.:'-nál nem szükséges a pont, na meg a 'Részek: Befejezett!' is hanyagolható, bár utóbbi részletkérdés. Ezután jönnek a 'Fejezetek', ahol fel van sorolva mind a kilenc rész, ugye a főoldal fülszöveg címmel, illetve a 'Főblog', azaz a Royal Flush blog. A maradék három -Kukucskák, Olvasók, Nyertünk!!!- modulhoz nincs hozzáfűzni valóm. Egy csevegőt mindenképp betennék, ez egyszerűsíti a rövid üzenetváltásokat. Aztán ott van a jogokat tisztázó kis rész, amit én mindenképp feltüntetnék.
Értékelés: 5/1.5

Történet
Fú, nehéz belekezdenem a vegyes érzelmek miatt. Egyrészről nagyon jónak tartom az ötletet, a cselekményt, és megszerettem a blogot. Másrészről haragszom Joyra -és Potterre is, mert nem mondta neki, hogy lassítson. Ha már itt tartunk, Wendyre is, de akkor sorba! A két író jól kitalálta a történetet, azonban a megvalósítás kicsit furcsa, ha fogalmazhatok így. Sajnos tele van helyesírási hibákkal, amik elrontják a történetet, és ebben Wendy is ludas részben. A felgyorsult események is zavaróak, sokkal élvezhetőbb, ha lassabban haladunk, illetve több jelenetet lehet belesűríteni. Az érzelmek csak érintőlegesen vannak leírva, kifejezve, amire érdemes odafigyelni, főleg szerelmes történeteknél. Mint olvasó, szerettem volna a szereplők múltjából is egy kis szeletet, hogy jobban megérthessük, mégis mi történt régen. A részletekre nagyon oda kell figyelni! Daniant elszállították, valami komoly betegség miatt, azonban semmit nem tudunk meg arról, mi volt pontosan. A legzavaróbb számomra az 'és' szócska volt. Rengetegszer olvastam, sokszor feleslegesen, vagy más szó helyett. Ha mindenképpen erre van szükség, akkor érdemes az illetvét használni vagy kikerülni a leírását. Gyakran botlottam rossz kifejezésekbe, mint a "némasági tüntetésbe vonulás". A némasági tüntetés oké, létezik, de érdemesebb máshogy használni, hogy is mondjam, magyarosabban. A pontatlanságot a hibákkal összevonva: emeleten van a srác szobája, mégis felér odáig elvileg a fű. Még elképzelhető is lehetne, ha Adriana nem említené, hogy füvet nyírnak. Ezek ellenére nagyon tetszettek a fiú főszereplőnk szemszögei, és a csajé is egészen jók voltak, de az érzelmeket nagyon hiányoltam. A tájleírásokra is fontos figyelmet fordítani, mert én speciel még mindig nem tudom, hogyan is néz ki az a hely. Na jó, többet nem tudok úgy beszélni a sztoriról, hogy ne áruljak el fontosabb jeleneteket azok számára, akik olvasni szeretnék, szóval, ha érdekel, lesd meg a blogot!
Értékelés: 10/5,

Miért pont ez? " y’all boys gonna learn / That chico right here don’t play"


Interjú Mr. Joy-jal és Potterrel

Honnan jött a Monsters ötlete? Az egészet Potter adta, te pedig 'csak' megvalósítottad?
"Nos, a Monsters az első "Firkám". Nem vallóm magam írónak, vagy ehhez hasonlónak. A családban ezt a szerepet Potter töltötte be. Az egész történet lényege egy egyszerű butaságból indult. Sokat dolgoztam és keveset aludtam, hogy eltereljem a figyelmem neki ültem a történetnek. Lényegében valahol van egy igazság alapja is a történetnek, de ne kérdezd mi. Nem mondom el :D"

Damien visszatérése és az öt évvel későbbi események között hirtelen jött a váltás. Miért akartad mindenképp abban a fejezetben leírni az ugrás utáni részeket?
"Na ez egy fogós kérdés, és nem is tudok rá választ adni. Az öt évvel későbbi részt minden képen beleszerettem volna tenni, mert átéltem. Ott voltam, mikor a nevelt fiam született. Sokan nem élik át ezt az élményt, pedig nagyon megmarad az emberben. Én minden pillanatára emlékszem, minden másodpercére, mégis mintha egy állom lenne az egész. Most már tudom, hogy folytatnom kellett volna, jobban átadni a történetet és nem csak egy rövid firkát írnom, de első gyermekként büszke vagyok rá, hogy betudtam fejezni vagy így, vagy úgy :D"

Joy, mióta írsz? Van más blogod? Ha igen, mi a címük? Potter, te csak tanácsokat adsz, vagy van saját blogod?
Joy: Féléve írok, ezalatt több történet is kikerült a billentyűzetemből-a fejemből- igaz ebből az olvasok csak háromról tudnak, ami a sajátom. /Monsters, Complicated love - Bonyolult szerelem (Monsters 2.), Complicated Return - Bonyolult visszatérés (Monsters 2.5)/
Potter: Én is írok, de mostanában nem sok időm van rá, így most a tanácsadó szerepét töltöm be. Mikor Joy megakad, akkor besegítek vagy átveszek tőle egy-egy fejezettet. Az írás formánk szerencsére hasonló, mivel Joy nagyon sokat besegített a Strigol elkészítésében, így összecsiszolódtunk, vannak így is döccenők a történet alapjában, de szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy felvesszük a másik fonalát és folytatjuk az írást. Remélhetőleg sok jó történet kikerül még a kezünk alól.

Köszönöm a válaszokat,
xo Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése