2016. március 30.

35. kritika - Kényszer

Bonjour!
Ma kerestem egy bejegyzésemet, és tudtátok, hogy december közepe óta 7600-nál több oldalmegjelenítés volt? :3 Nagyon hálás vagyok nektek, köszönöm, hogy itt vagyok, na meg olvastok! ♥

Előszó
Vegyes érzéseim voltak ezzel a bloggal kapcsolatban. Egyrészről vártam, mert szerintem nagyon jól tud írni Vanessa. Másrészről azonban tartottam tőle, hiszen csak két rész van fent. A minimum három fejezetet pedig pont azért találtam ki, hogy mire a rendeléshez érek, addigra legyen sokkal több rész, esetleg már az alapok látszódjanak. Nem véletlenül három a magyar igazság mi? Se túl kevés, se túl sok! Szóval bocsánat, amiért nem lesz egy kisregény a kritikából, de igyekszem majd nyáron ehhez is hozzáírni a véleményem. Az értékelés során vedd figyelembe, hogy az utolsó rész, amit el tudtam olvasni, az a második volt!

Fejléc
Szerintem a legegyszerűbb, ha a lánnyal kezdek. A történetben tényleg megjelenik a házasság ötlete, valójában szinte erre épül minden, ezért nagyon jó ötlet volt esküvőbe bújtatott karaktert tenni a képre. Az állat ráhelyezése is nagyon tetszik, nekem egyszerre szimbolizálja mind a két fajt, magát a falkákat. Maga a háttér az erdő, ezzel nincs semmi problémám, az alul és jobb oldalon lévő nagyon halovány mintha pedig feldobja az egészet. Pontosan nem tudom kivenni, mi is szerepel ott, azonban ez nem rontja el az összképet, inkább növeli, titokzatossá teszi számomra. A lány és a minta között lévő rózsaszínes-barnás-bordós színezés, és az ott sétáló ember szintén egy kis pluszt adott a fejlécnek, illik a fák mögötti árnyalatokhoz. A szereplő fölött látni lehet apró, vagy nagyobb függőszerű díszeket, amin nagyon sokat gondolkoztam. Nem tudtam eldönteni, hogy ad, esetleg vesz az összhangból, végül beletörődtem, nekem ez akkor is semleges marad. Aztán megnéztem a blogon a képet, nem csak új lapon megjelenítve, ahol feltűnt a kör közepén lévő árnyalatok sokasága, ami a körülötte állókhoz igazodik. A cím kiemelkedik a fehér miatt, ráadásul tökéletesen passzol az esküvőhöz, a ruhához. Egyszerű a betűtípus, az első betűje mégis elegáns, ami passzol a sztorihoz.
Értékelés: 5/5*
http://i66.tinypic.com/wskbrt.jpg

Design
Az 'Oldalak' menü van legfölül, aminek az első választási lehetősége a 'Fejezetek'. Itt rendesen fel vannak sorolva az eddig kikerült részek, illetve a következő körülbelüli időpontja. A 'Díjaim'-nál megtalálható az eddig bezsebelt díjak sokasága, a 'Jelentkeztem' oldalon pedig a versenyek. Nahát, milyen költőien tudok fogalmazni, ha nem akarom ismételni magam! A 'Cserék'-nél be vannak gépelve a címek, linkkel, ehhez nincs hozzáfűzni valóm, a 'Megtalálsz' oldalhoz annál inkább! Néhány oldal neve, illetve elérhetőség szerepel itt, egy kis leírással. A Kényszert szerintem teljesen felesleges kiírni, hiszen mégiscsak ott van az ember. Az 'Endless Dalaxy'-t pedig mindenképp javítanám 'Galaxy'-ra. A menüt követi a fülszöveg, amit átírnék. Tudom, hogy a blog története már máshogy kerül ki, az újrakezdés azonban a leírást is befolyásolja néhány helyen. A "de mégis"-nél nem szükséges mind a két szó, elég csak utóbbi. Az új bekezdésnél is naggyal írjuk a "viszont" v-jét, az oktalanul pedig elég ritkán használt szó, én inkább a 'véletlenül'-t írnám. A betűméretet is növelném, túl kicsi, nehezen olvasható. A többi modullal -feliratkozókkal, információkkal, csevegővel, nézettséggel, facebook csoporttal, kampányokkal- nincs problémám, szerintem a sorrendjük is rendben van. Az archívumot viszont hiányolom!
Értékelés: 5/4

Történet
Hűha, nem is tudom, mit írhatnék. Oké-oké, tudom, csak nehéz elkezdenem. A legnagyobb problémám nem pont a történettel volt. Egyszerre több helyen is játszódott a cselekmény, és nincs látványos elkülönítés, csak sorkihagyás, az olvasót pedig vagy csak engem, ez pár pillanatra összezavarja, kell egy kis idő, mire fel lehet fogni a váltást. Még kevés rész van fent, így nem sokat tudok mondani. A két rész éppen elég volt ahhoz, hogy felkeltse az ember érdeklődését, illetve a múlt eseményeit, az okait bemutassa. Az első részben az igazgató -Jason-, van olyan aranyos, és az apuci kedvéért elrabolja főszereplőnket. Itt féltem, hogy az érzelmek nem jönnek át jól, nem lesz elég meggyőző. Nagyon örültem, amikor az ellenkezője történt, Alisha reakciója védekező, gyanakvó volt, de a megfelelő időben váltunk. A felek kettéválnak, mindkét oldalnak megismerjük egy kis darabját, a tetteik felszínes okát, a rejtettről pedig még fogalmunk sincs, ha egyáltalán van. Tetszik, hogy a főszereplőnk még semmit nem tud a rá váró eseményről, kíváncsi vagyok, mi fog kisülni belőle. A helyszínek lényegesebb része eddig meg van említve, a karaktereket pedig most kezdjük megismerni. Sajnálom, de most csak ennyit tudok írni az eddigiek alapján, azonban nyáron bővítem a többi rész elolvasása után! A blog törölve lett!
Értékelés: 10/9.5

Miért pont ez? "I might only have one match / but I can make an explosion (...) 'Cause I've still got a lot of fight left in me"


Interjú Vanessa J. Frye-jal

A konfliktus és a következményei le van írva nagy vonalakban; tervezed ezt bővebben kifejteni?
"Még nem döntöttem el, hogy bővebben leírjam-e, de mindenképp szóba kerül majd a történet folyamán."

A két falka tagjai még nem igazán különülnek el, főleg, hogy keverednek most. Mindenkiről kiderül, hova tartozik, vagy lesz néhány kivétel?
"A fontosabb szereplőkről mindenképp ki fog derülni, de biztos lesz olyan mellékszereplő, akiről nem árulom el szó szerint, viszont könnyedén ki lehet találni majd."

Mióta írsz? Van más blogod? Ha igen, mi a címük?
"Talán 2012 óta, de nem vagyok benne biztos. Az első történeteimet facebook oldalakon tettem közzé, de ezeket már töröltem, viszont magát a szöveget lementettem, ha lenne kedvem átírni, mostani szemmel olvashatóvá :) Publikusan ez az egyetlen, amit jelenleg olvasni lehet, viszont már egy ideje elkezdtem tervezni a következő történetet is, aminek címet még nem adtam, de az biztos, hogy fantasy lesz :)"

Köszönöm a válaszokat,
xo Peetagey Smile

2 megjegyzés: