2016. március 22.

Kihívás - 9. nap

Bonjour!
szönöm a rengeteg oldalmegjelenítést és a feliratkozókat!!! ♥

Mai kihívás
Egy könyv, amiről azt hitted, nem fogod szeretni, de a végén mégis másképp alakult.


Magyar cím: Árnyék és csont (Grisa trilógia 1.)
Eredeti cím: Shadow and Bone (The Grisha 1.)

Fülszöveg
"Alina Starkova sosem várt túl sokat az élettől. A határháborúk során elveszítette a szüleit. Árvaként csupán egyvalakire számíthatott. Egy másik kis földönfutóra, Malra, a legjobb barátjára. Ám mostanra már rá sem számíthatott. Mindkettőjüket besorozták hazájuk, Ravka anyácska hadseregébe. A két fiatalnak életveszélyes küldetésre kell indulnia az Árnyzónába. Ezen az iszonyatos helyen a földöntúli sötétség az úr, ahol valósággal hemzsegnek az emberevő szörnyetegek. Amikor támadás éri a katonai konvojukat, mindannyiuk élete veszélybe kerül. Ám Alina ekkor olyan titokzatos erőnek adja tanújelét, amiről mindaddig még ő sem tudott. A csodálatos megmenekülés kiszakítja a hétköznapok világából... Meg sem áll a fővárosig, az uralkodó udvaráig, ahol az árva lány is a Grisa testvériség tagja lesz. Vezetőjük, a titokzatos Kom úr úgy véli, Alina az, akire oly régóta vár Ravka sokat szenvedett népe. A legfőbb varázsló szerint az Alinában rejtőző erő képes lesz elpusztítani az Árnyzónát. A cári udvar fényűző forgatagában sokan Kom úr új kegyeltjének tartják a lányt, aki csak nehezen tud beilleszkedni Mal nélkül. Miközben hazája egyre nagyobb veszélybe kerül, feltárul előtte egy hajmeresztő összeesküvés. Dönteni kell. Szembeszáll a birodalom leghatalmasabb nagyuraival? Egyedül a múltja mentheti meg… hogy Alina megmenthesse a jövőt."

Miért?
Két éve a Könyvfesztiválon vettem ezt a könyvet, és őszintén szólva, nem nagyon akartam nekiállni. Nem ezért a könyvért mentem fel, így a polcomon csücsült, még én csorgattam a nyálam a másikért. Utána pedig annyira a sokk hatása voltam, hogy nem is volt kedvem mást elkezdeni. Végül mikor befejeztem, én magam is meglepődtem. Alina és Mal kapcsolata különleges, még akkor is, ha el kell válniuk egy időre. Imádtam, ahogyan küzdöttek egymásért, hol akarva, hol akaratlanul, hogy igyekeztek a hazájukért mindent megtenni. Bár kicsit lassan indul be a történet, a végére minden értelmet nyer, a sok zűrzavar okozójának személyére fény derül, aztán már csak azt vesszük észre, hogy egy függővéghez érkeztünk. Nem is tudom, mit mondjak, nem szeretnék elárulni semmit azok kedvéért, akik bele szeretnének kezdeni.

Mindenképp ajánlom, 
xo Peetagey Smile

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése